כבוד נשיא המדינה, כנסת נכבדה, אזרחי ישראל, מכובדי כולם.

מפת האיומים על ישראל השתנתה רבות בעשור האחרון. הצבאות הסדירים של מדינות ערב השכנות, שהיו האיום שממנו חששה מערכת הביטחון עשרות בשנים, כבר לא מאיימים עלינו בפועל. את האיום המוחשי יותר מציגים הערבים החיים בשטחי ארצנו, בעזה, יהודה ושומרון, מה שמכונה ״ערבים פלסטינים", בנוסף לערבים שיעים מלבנון שהם למעשה חיל קדמי של איראן.
בשנים האחרונות הייתה ישראל מופת של יציבות באזור שהפך יותר ויותר אלים והפכפך. עם זאת, אזרחי ישראל עדיין סבלו מהטרור הערבי שהכה בנו שוב ושוב בתוך גבולותינו, פעם בחטיפתם ורציחתם של שלושה נערים, פעם בדריסת אזרחים תמימים בתחנות רכבת בירושלים, ופעם ברצח ילדים בסכין או בבקבוק תבערה. אני סבור שפתרון הסוגיה הפלסטינית יסיר גם את איום הטרור, שגם אם אינו איום על קיומה של מדינת ישראל, הרי שהוא מהווה פגיעה חמורה בכבודה, בריבונותה ובאיכות חייהם של אזרחיה. זכותנו לחיות חיים נורמליים בלי לפחד לצאת לטיול או לנסוע ברכבת. ודאי שבלי לפחד ללכת ברחובות בירתנו הנצחית, ירושלים הבנויה והיפה.
הדרך שבה ניסינו לפתור את הבעיה הפלסטינית בשני העשורים האחרונים כשלה. צריך להודות בזה. הקמת ישות ערבית נוספת, מעין מדינה פלסטינית, לא תפתור את הבעיה. אין לערבים המכונים פלסטינים רצון, או יכולת, לנהל מדינה משלהם. ניסיונות להקים מדינה כזו בכוח לא יתרמו ליציבות האזור. להיפך - הם יעודדו את הגורמים הקיצוניים ואת ארגוני הטרור.

לכן אני מכריז כאן כי רעיון המדינה הפלסטינית בטל ומבוטל. הסכמי אוסלו האומללים, שהביאו לאזור רק טרור, בטלים ומבוטלים ומדינת ישראל לא רואה עוד את עצמה מחויבת אליהם. ממילא לא נותר מהם אלא רק אותיות על נייר, הרי הרשות הפלסטינית לא עמדה בהסכמים הללו אפילו יום אחד.
הממשלה בראשותי תכין מהלך אזורי רחב היקף שבמסגרתו תבוטל הרשות וסמכויותיה יעברו באופן זמני למושל הצבאי, ובהמשך למשרדי הממשלה הרלוונטיים. שטחי יהודה ושומרון יצורפו רשמית למדינת ישראל, כפי שצירפנו את הגולן ואת ירושלים. לראשונה מזה 48 שנים יהיה למדינת ישראל גבול אחד מוסכם - גבולה הטבעי, נהר הירדן.
ננהג בהגינות בערביי יהודה ושומרון שיחיו תחת שלטוננו. אלה מהם שלא השתתפו באופן פעיל בטרור יוכלו להישאר במקומם וליהנות מכל השירותים המתקדמים שמציעה ישראל לאזרחיה. אם ירצו, יוכלו בעתיד להצטרף למדינה כאזרחים שווי זכויות וחובות.
מהלך היסטורי זה יביא עידן חדש של שקט ויציבות לישראל וישפיע על האזור כולו. עובדת קיומה של המדינה היהודית תהפוך לבלתי ניתנת לערעור. הצטרפותם של ערבים רבים למדינת היהודים, כשותפים בחובות ובזכויות, מבחירה ולא מאונס, תפוגג סופית את החלום הערבי על סיומה של מדינת ישראל .
בקרוב תסתיים עבודת המטה והתוכנית תוצג. כעת מספיק רק לומר שאנו יוצאים לדרך חדשה. נקייה מאשמה מזויפת, חפה מאשליות, דרך ארוכה, כי ארוכה היא דרכנו ואנו מתכוונים להישאר כאן וללכת בה עוד מאות שנים. צור ישראל יצליח את דרכנו. תודה רבה.