זירת המועמדים הרפובליקנים נעשית צפופה. רופא מנתח מוח, בן קרסון הודיע כי הוא מצטרף למירוץ למועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות 2016. יחד עמו הצהירה קארלי פיורינה, מנכ"לית לשעבר של חברת ענק ואשת עסקים ידועה שגם היא מתמודדת על המועמדות. 
בן קרסון הוא השחור הראשון במירוץ, ופיורינה היא האישה הראשונה והיחידה עד כה, בזירת הגברים הרפובליקנים. מספר הפוליטיקאים הרפובליקנים שהודיעו רשמית כי הם רואים עצמם ראויים ומוכשרים לאכלס את הבית הלבן הגיע לחמישה השבוע צפויים עוד שני רפובליקנים לזנק למירוץ.  
פרשנים בושינגטון מדווחים כי לפחות 16 פוליטיקאים רפובליקנים נוספים מתכוננים להצהיר רשמית על מועמדותם בשבועות הקרובים.

ממבט ראשון, הנהירה של פוליטיקאים רפובליקנים למירוץ לנשיאות וההידחקות לקידמת הזירה הפוליטית-מפלגתית, מציירת את המפלגה כמאגר בלתי נדלה של אנשים איכותיים, מוכשרים ושאפתנים המאמינים בכישוריהם להנהיג את אמריקה ולמלא את התפקיד העוצמתי ביותר בעולם החופשי. 
אבל הדוחק במתחם המועמדים אינו מיטיב עם המפלגה הרפובליקנית ועם כל פוליטיקאי שנדחף פנימה. סיכוי המפלגה להיחנק ולאבד את הנשימה בשלבים המאוחרים והקריטיים של מערכת הבחירות הולכים וגדלים.
אין צורך ללכת רחוק. זה בדיוק מה שקרה למפלגה הרפובליקנית במערכת הבחירות לנשיאות בשנים 2011-2012. המירוץ הרפובליקני לנשיאות 2016 מתחיל להידמות יותר ויותר להתמודדות הרפובליקנית למועמדות לנשיאות ב-2012 - התמודדות שהוגדרה בזמנו, וזכורה עד היום, כקרקס של עסקנים מפלגתיים שלחמו אחד נגד השני, שהעליבו והשפילו את המתמודדים מולם והתישו אתעצמם בויכוחים טלוויזיוניים.  
לבסוף הגיע מיט רומני לישורת האחרונה, גבר על כל חבורת העסקנים וזכה במועמדות המפלגה לנשיאות. אך היה זה מאוחר מדי. הרושם שהותירה בציבור ההתמודדות הפנימית, המכוערת והמגוחכת של מועמדי המפלגה הרפובליקנית, היה אחד הגורמים המרכזיים לתבוסה שהמפלגה ספגה, ולנצחונו השני של ברק אובמה.
עם שבעה רפובליקנים שעד סוף השבוע יהיו מועמדים רשמית ועוד למעלה מעשרה המזוהים כמי שמתכוננים להודיע על מועמדותם, התרחיש של 2012 חוזר על עצמו.  
נותר זמן עד לבחירות המוקדמות, שיתחילו בספטמבר השנה. אולם בקרוב מאוד יגבירו המועמדים את הופעותיהם וקרוב לוודאי שיתחילו הויכוחים המוקרנים בערוצי הטלוויזיה. 
מי שתרוויח מהעניין תהיה התקשורת האמריקאית שכבר מלקקת את האצבעות לקראת הגילויים שיחשפו בתחקירים על עברם של הפוליטיקאים המתמודדים. התקשורת כבר ממתינה בקוצר רוח למעידות המביכות הצפויות בתשובות המועמדים לשאלות על מדיניות חוץ, שהגחיכו בזמנו את המועמדים הרפובליקנים ב-2012 .