דמיינו לעצמכם, רות דוד, על ספסל נאשמים אחד עם יצחק אברג'ל, רונאל פישר, ערן מלכה, הקבלן יאיר ביטון ועוד שלושה נאשמים מחוספסים, כולם בתיק הלבנת הון של ארגון פשע אשר מבשיל בימים אלה ממש בלהב 433 ופרקליטות מחוז תל אביב.



אם המעצר של רות דוד אתמול אכן טומן בחובו ראיות ממשיות, כפי שטוענת עדת המדינה, שסיפרה כי עורכת הדין נסעה עם פישר לרומניה כדי לדווח לביטון על פרטים שהדליף מלכה מחקירה סמויה בלהב 433, ועל כספים שעברו מחברת הבנייה של ביטון לאנשים בארגון אברג'ל, הרי שלא יהיה מנוס מצירופה של דוד לכתב האישום.
 
אחרי שדמיינתם את הסיטואציה, תארו לעצמכם מה עובר במוחו של אברג'ל עצמו, אי שם בתאו המבודד. מזפזפ לו בין הערוצים הוא רואה את פרקליטת מחוז תל אביב, זו שנטלה חלק במצוד אחריו עם רשויות החקירה של ארה"ב מובלת לאולם המעצרים עם בקבוק המים המסורתי ביד. תרשו לי להמשיך ולתאר את הסיטואציה: אברג'ל אוחז בידיו את טיוטת כתב האישום, צוחק לעצמו במרירות (והוא מרבה לצחוק) ומציב את שמה בראש כתב האישום, אפילו מעל שמו.
 

עוד לפני שמפשירים את העדות המוקפאת של ערן מלכה, אחד החיזוקים שיתמכו בטענת עדת המדינה היא העובדה שמיד לאחר פרישתה מהפרקליטות כיהנה עו"ד רות דוד כדירקטורית בהנהלת החברה הציבורית המצליחה של יאיר ביטון, זו אשר עומדת כעת במרכז כתב האישום שבאמצעותו מנסים במשטרה להאריך את מאסרו של אברג'ל בעוד כמה שנים.
 
בתפקידה כפרקליטת מחוז תל אביב ניהלה רות דוד את המרדף אחרי הכסף של הבנק למסחר ועקבה אחרי מסלול הבריחה של גבי בן הרוש, יצחק בר מוחא וראשי הכנופיה הירושלמית, שנטען כי אחזו במרבית הכסף. כנציגת משרד המשפטים היא נפגשה עם ראשי הדסק הישראלי של הרשות האמריקאית למלחמה בסמים (DEA), שאחראים למאסר של אברג'ל ולהסכם עד המדינה השערורייתי עם גבי בן הרוש, בו ויתרו לו על אישומים חמורים בפרשת הבנק למסחר.
לפרקליטת המחוז היה גם היתר צפייה בכל החומרים המודיעיניים אשר נאספו על הקבלן הירושלמי יאיר ביטון, שהיה קבלן הביצוע והשותף של גבי בן הרוש בימי הזוהר שלו כבעלים של חברת בנייה אשר עבדה עם עיריית ירושלים בקדנציה המושחתת של אולמרט. אחת הידיעות המודיעיניות דיברה על מפגשים בין ביטון לבן הרוש בלאס וגאס, שם הם דנו כיצד יש לנהוג בכסף של הבנק למסחר אשר הופקד למשמורת אצל הקבלן נושא הכלים, ולפי החשד שימש לצמיחתה המואצת של חברת הבנייה שהקים ביטון בירושלים ורומניה.
 
כיצד קרה שפרקליטת המחוז הפורשת, אשר ידעה מצוין מה טיב הקשרים בין ביטון לבן הרוש והכנופייה הירושלמית, הסכימה לכהן כדירקטורית מטעם בעלי עניין בהנהלת החברה של ביטון אשר הזרימה כספים לארגון אברג'ל? התשובה טמונה בשמו של השותף שלה, רונאל פישר, המוגדר גם כשותף של ביטון. אבל את השאלות הנוקבות יהיו חייבים לשאול במח"ש מרגע שהחלו לגלגל את תפוח האדמה הלוהט הזה.