איזה יופי, העם קיבל בדיוק מה שמגיע לו. אמא שלי תמיד דיברה על משהו שקשור בלהציע מיטה, אבל לא הבנתי, כי אף פעם לא הצעתי מיטה בחיים שלי. אבל הפעם אני ממש שמייח בשביל העם. קודם כל, קולקציית הכלומה ומאומה הזאת לא תוכל לטייל בחו"ל. כי איך שאיזה מפא"יניק רואה צל של מישהו מהימין בנתב"ג, בום - הצבעת אי אמון. אז יפה שקרקענו את כל החבר'ה מכל הפלגים באגם הדרעק. גם כך הכלומניקים האלו עובדים אולי חמישה חודשים בשנה, בלחץ. 



ומה יותר חשוב מחינוך ילדינו הרכים? אז נפתלי בנט יחנך אותם סבבה. הרגעתי את כיפוש שאפשר לחסוך על הג'ודו, כי כבר ביסודי ילמדו את גיא קפ"פ, שיהיה מוכן אם איזה עראבר ישאל אותו שאלה, או שאיזה מתנחל יתקוף אותו באיזו עצרת בכיכר רבין (שם זמני), וגם הפעוט ידקלם משניות כבר בגיל 8.
לחניוקים של ש"ס הבטיחו את ראשות ועדת חינוך. על מה ימליצו בוועדה חסידיו של אריה־גנב־צדיק־זכאי־תמיד? לימודי ליבה על התעלקות?

האם לא כדאי ללמד את הפעוטות איך להתעלק על החילונים כבר מכיתה א'? איך לשדוד ולסחוט את הקופה הציבורית? איך לרמות ולקבל פיותק מהרבי, כדי לקבל דירה בדיור ציבורי? זה לא חשוב זה? איך לרמות את הקב"ן בלשכת גיוס, איך להתחזות לאברך, אף שלא היית יום בישיבה - אלו נושאי לימוד חובה, לדעתי - שמכשירים את הינוקא להיות טפיל קטן, בדרך להיותו טפיל גדול ולקבל ג'וב במשרד הדתות.

זה משרד מיותר לחלוטין, מאחר שכל מטרתו היא כפייה והמאסת הדת על החילונים (אריק שרון ביטל אותו, ואלוהים ממש לא כעס), אז כצעד בונה אמון, כדאי ללמד את כל תלמידי בתי הספר היסודי איך מקבלים ג'וב במשרד הזה.
 

ממש שימח אותי שאריה־גנב־צדיק־זכאי־תמיד חוזר לקיבינימט הביטחוני־מדיני. יפה שמפלגת העלוקות שלו תחליט בענייני צבא כאשר רוב חבריה לא יודעים איך נראה הדבר הזה. פשוט תענוג שלטוני. ואריה־גנב־זכאי־צדיק־תמיד יעמוד ככל הנראה בראש שלושה משרדים: כלכלה, דתות ונגב־גליל. יופי, הוא ידאג למחוזות הבחירה שלו ביישובים דתיים בדרום ובצפון, יחלקו ג'ובים בדתות.

וואו, אם זה מחיר הדמוקרטיה, אולי עדיפה דיקטטורה צבאית. אז לפחות לא רואים ולא שומעים את הסיאוב, ולא חייבים לחשוב איך ח"כ כמו אורי מקלב הולך לעסוק במדע וטכנולוגיה. הרי המדע מהמפץ הגדול נוגד את אמונתו, אז מה הוא יעשה שם בדיוק? זה מתאים בערך כמו למנות אותי למשגיח כשרות באולם אירועים או למוהל וחזן.
 
אמרתי גם לאישה שאם היא שואפת לגייר את הילד השנה, חייבים להזדרז. כי כל בתי הדין הרבניים שהיו בחזקת הבית היהודי, עוברים עכשיו הכשר חרדי, ושם אין לנו קייס. מצד שני, תמיד אני יכול להיות תלמיד ישיבה בטלן, או גנב כמו ראש התנועה. הבחירה בידי.
 
תחום הבריאות הוא ממש לא חשוב. אז יעקב ליצמן יהיה רק סגן שר. מה כבר יכול לקרות? ימותו קצת יותר. מי שקרא את דוח מבקר המדינה מבין שלהגיע לחדר מיון זה כמו לשחק ברולטה רוסית. מנהל הטראומה בסורוקה למשל, הוא בכלל לא טראומטולוג אלא פנימאי. אז אם לקיתם במחלה חמורה מנזלת, אל תגיעו אליו. הוא בחור מצוין, אבל עכשיו הוא רק מתחיל להתמחות ברפואת חירום. מתמחה צריך להרוג כמה חולים עד שהוא לומד, נכון? אז מדוע שאתם תהיו הקורבנות, או בני משפחותיכם? 
 
ואדון ליצמן, הוא בכלל בקטע הדנטלי. לחניוקים יש הרבה ילדים, מגיע להם ביטוח שיניים מגיל 3. לזקנים שימותו כמו כלבים זנוחים במסדרונות של רמב"ם בינואר־פברואר, נדאג אז. בטח כבר תהיה ממשלה חדשה.

רוצי, איילת, רוצי
 
אבל השוס של הממשלה הזאת הוא איילת שקד כשרת המשפטים ואחראית על ועדת השרים לענייני חוקה. האישה הזאת, שליברלית היא ממש לא, רוצה לחסל לנו את בית המשפט העליון באמצעות הגדלת פאנל הבוחרים, שהם החברים שלה מאגם הדרעק - המוסד הציבורי המוכתם ביותר בהיסטוריה של מדינת ישראל. 
 
בשום מוסד לא הורשעו יותר עובדים בפלילים, ולא נשלחו יותר עובדים למאסר - ביחס ישיר למיליון עובדי המגזר הציבורי. ובאגם הדרעק עובדים קצת פחות ממיליון, ובעצם לא ממש עובדים, מקמבנים זה יותר נכון.
 
אז איילת היפהפייה רוצה לשנות את העליון. מה עם עוד חוקים? שערבים לא יסתובבו ביישובים יהודיים אחרי רדת החשיכה; החלת הדין הצבאי (שמתיר עונש מוות) על כל עבירה שמבצע פלסטיני, או בכלל ערבי, אפילו אם הוא אזרח; מה עם חנינה ליגאל עמיר?

הרי שר משפטים הוא זה שממליץ לנשיא אם לחון רוצח או לא. מה עוד השרה החדשה יכולה לתקן כאן? קודם כל להוציא מחוץ לחוק את כל העמותות והתנועות שמזוהות לכאורה עם השמאל. ואני ממש בעד, אם יוציאו גם את כל התנועות והעמותות של הימין. בשני הצדדים זו מכבסה של כסף, שאנחנו ממש לא צריכים. ולא לשכוח להחיל עלינו את המשפט העברי הקדום (עם הסקילה, הכריתה, העריפה...) במקום המשפט הישראלי שנשען קצת על משפט מתקדם יותר כמו הבריטי. זה יהיה ממש יופי.
 
הקדנציה של הממשלה הזאת תהיה ממש קצרה, פחות משנה לפי כל ההערכות, אז צריך להזדרז, עוד רגע פגרה.

המופע של איווט 
היה יפה המופע הדמוקרטי של איווט. עקרונות במקום כיסאות וכל השטויות האלה שתמיד נשמעות טוב בערך לעשר דקות. הממשל כאן יתגבר על נטישתו ועזיבתה של הגב' סופה לנדבר. אף פעם לא הבנתי בשביל מה צריך משרד קליטה אם את כל היהודים מביאה הסוכנות, ואת חלקם היא גם מממנת. 
אבל זה קרה מוקדם מדי. אם איווט היה מושך את כולם עד רביעי בעשר בלילה, היה יכול להיות הפי־אנד. אבל זה לא קרה. כל הפרשוינים מספרים לנו שאיווט לא אוהב את ביבי, וגם ההפך נכון. אז מה? הם לא חיו בסימביוזה 25 שנה בלי אהבה? אומרים גם שאיווט יודע סודות, נו? זה לא הזמן לרכל קצת עם הציבור? 
 
מאחר שהיום אני לקוח מועדף של חוק הגיור, אני מקווה בשביל אדון ליברמן ומפלגתו שימשיכו לדאוג לחצי מיליון אנשים, שכל אחד מהם תורם כאן לקהילה - יותר מכל החניוקים ביחד - וימשיכו לדאוג להם, או לפחות לצאצאיהם שנולדו כאן לתוך המצב המטורף הזה. 
 

עקרונות במקום כסאות נשמעות טוב לעשר דקות. צילום: פלאש 90
 
אני מקווה שהממשלה המאנית־דפרסיבית הזאת תחזיק מעמד כדי שחבריה יסבלו ככל שניתן. הליכה לעוד מערכת בחירות היא עונש קל מדי לאנשים האלו מאגם הדרעק. הם מרמים ונבחרים שוב על ידי הציבור הטיפש שמשתתף בהצגה הדבילית הזאת, שקוראים לה דמוקרטיה. 
 
אין כאן דבר כזה. יש כאן דיקטטורה דמוקרטית בחסות מפלגות דתיות, שמבזות את התורה, את הדת ובעיקר את אלוהים של כל האנושות, בפעילות היומיומית שלהן. אבל אף אחד לא מתכוון לשנות את הכאוס הזה.

די לבכי, די לנהי

כמו כולם צפיתי בהפגנה האלימה של צעירי העדה האתיופית. כמו כולם התקשיתי להבין את שיקול הדעת של הדרג הפיקודי של משטרת ישראל, לאפשר סיכון חיי אדם בנתיבי איילון, ברחובות העיר תל אביב, ובכלל לאפשר פוגרום כזה שבאורח נס לא עלה בחיי אדם. מי קיבל את ההחלטה? המפכ"ל רנ"צ יוחנן דנינו? יש גם החלטות טובות שהוא קיבל בקדנציה? כי לא ראינו אותן עדיין ותכף הוא עוזב. 
 
קשה להתעלם מהמצוקה של בני העדה האתיופית, שחלקם סובלים בגלל צבע עורם, וחלקם בגלל פגיעותם שנבנתה כאן בשלושה עשורים. אבל הם לא שונים מאף אחד כאן, ללא שום קשר לצבע עור ומוצא. מצבם של הערבים כאן טוב יותר? מצבם של החילונים טוב יותר? נכון שנתוני הפתיחה של בני העדה היו על הפנים. כי במקום לקלוט אותם (מבינים שלא צריך משרד קליטה?) הרבנים מיד סגרו אותם בגטאות, כדי "לייהד" אותם טוב יותר, וחרצו את גורלו של דור שלם. ההנהגה אז הייתה מטומטמת בדיוק כמו ההנהגה כיום. אין על מה להתלונן, אנחנו בחרנו במנהיגים אז והיום. 
 
העדה האתיופית חיה בישראל 31 שנים. זה זמן קצר כדי להשתלב ולהשתרש, עם כל הכאב שיש - והאמת שיש. המזרחים, שהגיעו לארץ בראשית שנות ה־50, עדיין סובלים מאפליה ביותר מדי תחומים: כמות עובדים בממסד האקדמי, דחייה באולפנות לבנות ובבתי ספר שונים בארץ, דחייה ממגורים משותפים של הציבור החרדי/חניוקי. האשכנזים לא אוהבים פרענקים בבניינים שלהם בגטו החרדי.
 
אבל מאז ימי הפנתרים השחורים בשנות ה־70, כאשר גולדה מאיר טענה שהם "לא נחמדים", לא היו כאן פוגרומים משמעותיים. זו לא השיטה. העדה האתיופית חייבת להסיק מסקנות נכונות מפעילות יהדות צפון אפריקה ומדינות ערב. הקמת קבוצות לחץ פוליטיות באמצעות הנהגה נכונה. אין ליהדות אתיופיה שום מנהיג/ה משמעותי/ת שהציבור בישראל מכיר בו/בה כמנהיג/ה. לא כל קצין בצה"ל לשעבר שכיום יש לו תואר שני במינהל עסקים הוא מנהיג, וזו עובדה מוכחת. קהילה של יותר ממאה אלף אזרחים מסתובבת כאן בלי הנהגה מינימלית, שתרכז את המצוקות הבוערות ותביא לפתרון חלק מהן, אפילו שתיים־שלוש. 
 
ואת המצוקות האלה, קשות ככל שיהיו, לא תפתור אלימות מכל סוג שהוא. ובהפגנה האלימה הבאה כבר לא ישדרו שלוש שעות שידור חי. עם הגימיק הזה גמרנו. אז קחו פסק זמן, תתארגנו על מה שחשוב, תורידו 90% מהדרישות ותתפללו שלא ירמו אתכם. כי בממשלה הזאת לא סופרים אתכם. אתם לא כוח אלקטורלי; הש"סניקים בזים לכם; באגודה של החניוקים מאשכנז לא יודעים שאתם קיימים, אתם בטח לא יהודים בשבילם, כי הם לא יודעים שיש יהודי שחור או כהה; בשביל הבית היהודי אתם רק בשר ליחידות קרביות ולמג"ב. כמה מבני העדה נמצאים במכינות הצבאיות, בעלי ובכלל? אל תענו לי, אני יודע.
אז תבינו את מקומכם בשרשרת המזון כאן. אתם במקום טוב בין החילונים לערבים. כולנו נולדנו לסבול, אז די כבר עם הבכי והנהי, תסבלו כמו כולם, בשקט. 

כדאי שתדברו על זה

-דרכו האחרונה של אור אסרף ז"ל - כואב הלב שפרח כזה היה חייב לסיים את חייו במפולת סלעים בסוף העולם. מחמם את הלב שהצוות מהסיירת בפיקוד המפק"צ, שגם שמו אור, יצאו לשטח, סיכנו את עצמם ודאגו שחברם יובא למנוחות בקבר ישראל. 
 
כל מבצע החילוץ של הישראלים מנפאל ראוי לתשואות. בית חולים שדה שהוקם שם, הסיוע של הכוחות המקצועיים בפיקוד העורף, שאפו. אבל מה יהיה אחר כך, כאשר הכוחות ישובו הביתה? מי יקים מבצע כזה לדאוג לניצולי שואה, לעניים שמחפשים קליפה לשבור צום של יומיים, מי? פיקוד העורף? מד"א? זק"א? מי בדיוק? 
 
מדוע הממשלה שלנו, כמו כל הממשלות שלנו, פסחו על כל הסעיפים התקציביים, לעזור לכל העולם ואשתו, בעת שפקדו אותם אסונות. ומה עם האסונות והקורבנות אצלנו? מה הם בדיוק? פארש? למה, כי אין לזה יחסי ציבור? כי אין צוותים זרים שמסקרים את זה ומשפרים את מעמד ישראל בעולם? רק בגלל זה? רק בגלל הכבוד והיקר שהורסים אותנו כאן מבפנים? כן, זה מה שאנחנו. העיקר שהחניוקים שמסדרים את התורה כרצונם, לימדו אותנו ש"עניי עירך קודמים". כן, בטח בנפאל הם קודמים.
- עו"ד רונאל פישר - איזה תותח, הא? ממש ראש ארגון פשע אמיתי (לכאורה!!!, טרם הורשע). מבצע עבירות בחו"ל, אבל על כל סכום שהוא מקבל הוא מדפיס חשבונית. הוא לא ייפול כמו אל קפונה, הוא משלם מסים כחוק. אז יש לנו פרקליטת מחוז רקובה (לכאורה!!! טרם הורשעה), שני שופטים רקובים (לכאורה!!! טרם הורשעו), איזה פסיכיאטר (לא רק רקוב, גם פסיכי לכאורה!!! טרם הורשע), קצין משטרה רקוב, מושחת שכבר הופך להיות עד מדינה; ועוד כמה עובדות מאוכזבות של פישר, שכנראה תהיינה עדות מדינה. 
 
השאלה היא איפה זה נעצר? כי כאשר תפסו את פישר עם 150 אלף דולר ביד, אפשר היה לעקוב ולראות למי הוא משלם. אבל קפצו עליו מיד, כי למישהו היה חשוב שלא יידעו מה עושים בכסף. 

הכל כאן רקוב לגמרי, וכולם שומרים על כולם. סביר להניח שלא יהיה משפט, תהיינה עסקאות טיעון וחנינות מהירות. לא רוצים שנדע עד כמה מסריח ורקוב ברשויות האכיפה והשפיטה שלנו ובעוד כמה רשויות. 

בסדרות אמריקאיות, שאני צופה בהן אחרי שאני לא רגוע מצפייה בחדשות, תמיד מזהירים שופט, תובע ובלש, שאם יגלו שהם תפרו ראיות, כל המשפטים שבהם הופיעו יבוטלו. למה שזה לא יקרה גם בישראל? מישהו בדק אם ששת הניצבים שסרחו והודחו, מעולם לא פברקו ראיות? מח"ש ממש חקרה ובדקה את הסוגיה הזאת, או שלא היה למחלקה מנדט על כך? 

שתדע כל אם עברייה, שבנה מגיע למשפט בכל מקום בארץ, גם על חריגות בנייה או על עבירות תנועה. אם רונאל פישר עוד לא הגיע לשופט/ת בתיק של בנה, הוא בטח שאף להגיע, תכנן או כבר היה במהלך. חומר למחשבה.
-שלי המתוקה - אף פעם לא החזקתי משלי יחימוביץ' עיתונאית אמינה או פוליטיקאית אמינה, בעיקר אחרי הזובור שעשתה למיטיבה עמיר פרץ. היה חשוד לי אפעס שהיא שתקה במהלך הקמפיין של בוז'י וציפק'ה הלוהטת. אבל עכשיו היא חזרה לעצמה. 

זה כמו האגדה על הקרפדה שנושאת על גבה את העקרב לרוחב הנהר, ולבסוף נעקצת על ידו כשהיא מביאה אותו לחוף מבטחים. אצל שלי זו מציאות, זו דרך חיים פרלמנטרית, שמחברת אותה יופי למציאות באגם הדרעק. היא התחילה לעבוד לקראת ההדחה של היו"ר. גם אם לא תהיה היו"ר הבאה, לפחות היא הייתה הראשונה שהניפה את הסכין. תמיד זוכרים את הראשון.
-דני דנון רוצה להיות שר רווחה, וזה הזמן לבלוע את הכדורים שכיפוש הכינה לי. אני לא מעשן כבר שבוע שני, אבל אם דני דנון ימונה לשר, אשקול לחזור לניקוטין. יש גבול לסבלו של אדם.