פתיחת השבוע הביאה עמה התייחסות של שדר הרדיו, נתן זהבי, לאירוע שהתרחש ביום רביעי שעבר, בו נכחו במליאת הכנסת שבעה ח"כים בלבד על הדיון במצב בדרום הארץ. את הדברים אמר בתוכניתו "זהבי עצבני" ב-103FM.



" מטבע הדברים כדאי להתייחס להפגנה בדרום הארץ שם הצהיר היום פעם נוספת יושב ראש ועד עובדי ים המלח מר לנקרי שהוא עוזב את הליכוד. 


לפני הבחירות הוא הודיע שהוא עוזב את הליכוד והוא וחבריו השליכו כרטיסי חבר ודרכו עליהם ואמרו שלא יצביעו יותר ליכוד, אחרי שיצא מהקלפי אמר מר לנקרי שהוא לא יכול היה לנהוג אחרת והוא כן הצביע ליכוד, היום הוא שוב לא מצביע ליכוד. מר לנקרי אני מת להאמין לך לא רק בעניין הליכוד אלא בכלל אבל איך אפשר? אתה מזגזג.

אגב חברי כנסת של הליכוד, נדמה לי להוציא אחד מהם, לא הגיעו היום להפגנה. לעומת זאת הגיעו מהמפלגות האחרות, ולא צריך לתת להם קרדיט כי הם היו אמורים לעשות את זה גם לאורך כל השנים האחרונות - דבר שחוץ משניים שלושה מחברי הכנסת רובם הגדול לא עשה כי הם מעדיפים לא להגיע להפגנות של פועלים, פועלים לא עומדים בראש מעייניהם של חברי ממשלה וחברי כנסת. דוגמא? בבקשה: בסוף השבוע האחרון היה דיון על האבטלה בדרום, (שימו לב למספרים), בדיון על האבטלה בדרום השתתפו 7(!) מתוך 120 חברי הכנסת 7, בדיון על הגדלת הממשלה השתתפו 120 חברי כנסת. 120-7 זו תוצאה מדהימה בכדורסל, כדורגל, כדוריד, כל משחק שאתם לא רוצים. במשחק הפוליטי הישראלי זו תוצאה שמבזה את חברי הכנסת שאומרת שענייניהם של הפועלים ועניין האבטלה בדרום מעניין לנבחרי הציבור את התחת (ותגידו שאני גס וולגרי). כשמדובר בתחת שלהם, של נבחרי העם, 120 תחתים מגיעים ויושבים בכנסת. בושה וחרפה ואם אתם רוצים גם כלימה, ואם אתם רוצים גם הייתה פעם קללה של הגשש – אינאל דין ז'בבור. זה מרגיז ומרתיח.
 

המדינה הזאת הולכת ומידרדרת, יש מוסדות חשובים במדינת ישראל, קחו למשל את הביטוח הלאומי - שי אוחנה, בחור צעיר, נדקר בפיגוע חבלני. הוא עבר טראומה, היה לו קשה. במילים עדינות, לא נעים להידקר בפיגוע חבלני. הוא קיבל מכתב מהביטוח הלאומי של כך שמגיעים לו כל מיני הטבות פיצויים וכו'. אתם יודעים מה שאלו אותו שם? אני אתן רק דוגמית: ביקשו ממנו לספר מי המחבל, האם הוא הכיר אותו קודם, והאם הוא יכול להסביר למה הוא נדקר. תגידו אתם מטומטמים?! מי שולח מכתב כזה לבן אדם שנדקר בפיגוע חבלני? מאיפה הוא מכיר את המחבל? מה הוא היה יוצא איתו לפאבים? הוא אח שלו? הם היו יחד בצבא? באוהל? כשפנו למוסד לביטוח לאומי כדי לשאול מה זה הם התנצלו. ממש כל הכבוד. 

יש כאן הידרדרות וכנראה שאנחנו הופכים להיות מדינת צעצוע. דוגמית 2: יש אנשים שרוצים להיות נהגי משאיות ורוצים להוציא רישיון לכלי רכב כבד וזה מה ששואלים אותם: 'האם רצית כגבר להיות אישה?' (זו לא בדיחה, זה אמיתי) 'האם צריך ניסיון מיני לפני הנישואים?' 'האם צריך להסביר לילדים הכל על מין?' 'האם הרשת לעצמך ליהנות ממין לא רגיל?' 'האם היית רוצה להכיר אנשים מהכת ההודית?'. יש כאן כמה אופציות - או שהעיתון שמפרסם את זה משקר מ-א' ועד ת' או ש אודי עציון, הכתב שמביא את הידיעה הזאת, הוא חולה נפש שצריך אשפוז דחוף, או שמי שאחראי על השאלון הזה הוא החולה והוא צריך אשפוז דחוף.

אני ניסיתי להבין מה הקשר בין מועמדות לקבלת רישיון לרכב כבד לבין השאלות האלה, ניסיתי לחשוב על קשר עקיף אבל לא הצלחתי להבין. המועמדים נדרשו להשיב על השאלון הזה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים, הגוף הזה שייך למשרד הבריאות ופועל עבור משרד התחבורה זאת אומרת ששני משרדים ממשלתיים מעורבים בשאלון האינפנטילי הזה, סוג של בדיקה. עכשיו לא רק ששואלים את הנבחנים את השאלות המביכות והמטומטמות האלה, על הבדיקה הזאת הם צריכים לשלם 1,400 שקלים. מתגובות כולם בורחים – זאת לדוגמא תגובת משרד הבריאות: "מדובר בשאלון המקובל בעולם במסגרת מבחנים קוגניטיביים אישיותיים הרלבנטיים להערכת סיכון, עם זאת נבחן מחדש את השאלון כמו גם את כל מערך הבדיקות הפסיכולוגיות לצורכי רישיון נהיגה". רבותיי הבאתי לכם שתי דוגמאות, אחת של חברי הכנסת ואחת של שני משרדים ממשלתיים שמעורבים בשאלון שיותר מתאים למי שרוצה לבוא להתקבל לעבודה כנער או נערת ליווי במכון של סאדו מאזו ועוד משלם על זה.

משהו דפוק פה במדינה הזאת, אני אדלג על הקטע שבו סבלתי בין השעות שבע לשתים עשרה ביום חמישי כשנערך מופע האימים של ממשלת נתניהו הרביעית בכנסת ישראל. אני רק רוצה לפנות לשר שאני חושב שהוא הכי חשוב בכל הממשלה הזאת – שר החלל דני דנון, ולאחל לו בהצלחה. נראה לי שמדינת ישראל התחילה כבר להסתובב בחלל כי כולם פה נראים לי פתאום חייזרים. אז בהצלחה דני דנון, לפי דעתי ולפי קצב הטמטום שמתרחש לנגד עינינו אתה ראש הממשלה הבאה".

זהבי עצבני, א-ה, 12:00-14:00 ב-103FM