מאז יום אתמול מתקיימת חגיגה תקשורתית, אפשר לומר על גבול ההיסטריה, שהחלה בהודעתו של מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו בכנס לשכת עורכי הדין באילת, בה בישר שצריך להזדיין בסבלנות כי תוך כמה ימים תפורסם "פרשייה שתהמם ותרעיד את אמות הסיפים", "פענוח אדיר של המשטרה".



כעבור שמונה ורבע דקות בערך יצאה הודעה מדוברות המשטרה ("בשושו" כמובן) אסור להגיד מה, אסור להגיד מי נגד מי, אבל פרשיה פלילית רציחות וכיוצא בזה. היום כמובן כל התקשורת משוחחת, מדברת, שומעת, קולטת ורומזת על כך ששני ראשי ארגון פשע גדולים נעצרו והם מובאים להארכת מעצר.



לציבור ששומע את זה שוכחים להסביר דבר קטן: לא כולם יודעים אבל כשהאדונים הנכבדים - מר יצחק אברג'יל ומר אבי רוחן, נעצרו והובאו לבית המשפט, שירות בתי הסוהר פשוט נכנס לתא שלהם, אזק אותם והוביל אותם שוב לבית המשפט- כי הם כבר עצורים ויושבים בבית סוהר. זאת אומרת, לא היה פה עיכוב, בילוש או מצוד.



לפי הרעש והמהומה אין ספק שזה סיפור ענק, בכל אופן מדובר פה על רציחות, אזרחים חפים מפשע שהלכו לעולמם, אחד שנעלם וכנראה נרצח ואולי בנו עליו איזה גורד שחקים אי שם בתל אביב או בירושלים. אין ספק שמדובר בקטעים של הברחות סמים בכל העולם, ואין ספק בכלל שמדובר בעדי מדינה שאמות הסיפים ירעדו בגללם. בקיצור, סיפור שמזכיר את פרשיות דון קורליאונה, משפחות פשע, שכירי חרב, רוצחים שכירים, קונסליירים, יועצים, אנשי פיננסים והלבנת הון.



אם אכן כל המסכת האדירה הזאת תצא החוצה, ישראל תתפוס שוב מקום של כבוד בעולם הצדק ההגינות. ישראל נכנסה למשפחת המדינות מסוג ט"ז, זו המדינה היחידה בעולם שבמהלך תקופה של כמה שנים, נשיא המדינה יושב בבית סוהר על אונס, ראש הממשלה חטף כעת שש שנים, שר האוצר ישב בבית סוהר אחרי שעבר עבירות מזוויעות, כנ"ל שר הבריאות לשעבר. שר הפנים לשעבר ישב בכלא (ועכשיו הוא אחרי מהפך והולך להיות שר שוב), שלא לדבר על שרים שהורשעו בעבירות מין אחרות, קלות יותר. לכל אלו מצטרפים כמובן ח"כים, פרקליטת מחוז שיושבת כעת במעצר, עורך דין שהיה כוכב ענק בערוץ 2 (החל מ'הפח הגדול' דרך 'גברים בשחור' ועד שיחות פסיכולוגיות על עשרת הדיברות), כוכבים, רופאים, ראשיה של רשות המיסים הורשעו בבתי משפט, ראשת הלשכה של ראש הממשלה שמסתבר כי הייתה עבריינית.



אם חושבים על זה בהיגיון לרגע, זו בסך הכל מדינה צעירה יחסית וכבר הגענו לשיא של כל השיאים. מכל המדינות המערביות אין אף מדינה שהצליחה להגיע להישג מרשים כל כך, ישראל יכולה לקבל פרס נובל למדעי הפשע. אתם מתארים לעצמכם את נשיא המדינה מר ראובן ריבלין מגיע לסטוקהולם ובתרועת חצוצרות הנציג של המלך מעניק לו פרס בינלאומי על מקומה הראשון של ישראל בעולם בפשע?



לזה ייחלנו? לזה ייחלו קברניטי המדינה ובוניה: בן גוריון, בן צבי, שז"ר, בגין? הם חלמו על זה? ישנם אנשים שמתעלמים מכל זה וממשיכים לטעון אפילו בחירוף נפש שהכל פה נהדר, מר ליברמן הצדיק היה אומר הכל דבש. דבש? הכל רעל, דם ושחיתות.