חברת סולל בונה מקבוצת שיכון ובינוי שבשליטת שרי אריסון, וחברת CRTG הסינית זכו אתמול במכרז לכריית החלק המערבי של מנהרות הרכבת הקלה בתל אביב.



הקבוצה גברה על כמה שותפויות בינלאומיות ובכללן של שפיר הנדסה ושל דניה סיבוב.



מדובר בפרויקט ענק שיימשך ארבע שנים וחצי בהיקף כספי של 2.9 מיליארד שקל ויכלול חפירת שתי מנהרות באורך כולל של חמישה ק"מ. פרויקט הכרייה המערבי יחל ברחוב הרצל בדרום תל אביב ויימשך לאורך רחוב ז׳בוטינסקי ברמת גן עד לצומת עם רחוב בן גוריון בגבול בני ברק. עבודות הכרייה לכיוון פתח תקווה יבוצעו על ידי קבוצה אחרת.



הפרויקט צפוי לגרום לשיבושי תנועה קשים ולסגירת כבישים. האזור שבו צפויים תחילה השיבושים הוא צומת מעריב במפגש הרחובות קרליבך, יצחק שדה ומנחם בגין. על פי הערכות, בעוד כשלושה חודשים יחלו שם עבודות החפירה. הנהגים יונחו לנתיבים חלופיים.



פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב יכלול שש תחנות תת־קרקעיות במקטע המערבי ומתבצע על ידי חברת נת"ע (נתיבי תנועה עירוניים) המנוהלת על ידי יהודה בראון. אתמול הביע בראון אופטימיות ביחס לפרויקט ולתחילת עבודות הכרייה.