טוב עשה ראש הממשלה נתניהו שקטע אתמול באבחה חדה את גל ה״אפרטהייד״ התורן. אבל לפני שיורדים על ההחלטה האומללה של שר הביטחון יעלון להתחיל פיילוט של נסיעה נפרדת לישראלים ופלסטינים באוטובוסים לגדה, בואו נודה: כל השימוש במילה אפרטהייד הוא מופרך. מדובר במילה שגויסה כדי לגרום לישראל להיראות מפלצתית, שהרי ההשוואה לדרום אפריקה אינה באמת במקומה. 



בישראל אין חוקי גזע נגד ערבים, אלא התנהלות מול פלסטינים, שמה לעשות - מנהיגיהם מגדירים את ישראל כאויבת ומנסים להזיק לה בכל דרך אפשרית. אבל המינוח המופרך לא יכול להוות תירוץ, והגיע הזמן שלאנשי הימין ייפול האסימון: הקמפיין הפלסטיני העקבי בעשור האחרון עשה את שלו. ישראל נמצאת היום במצב שהיא צריכה להוכיח שאין לה אחות, וזה ממש לא רלבנטי אם בצדק או שלא.
 
הימין לא יכול יותר להעמיד פנים שהוא עובד על ״הסברה״, ובמקביל להמשיך בדרכו. גם הבכירים בהנהגה הפלסטינית כבר מודים בסיפוק (שלא לציטוט, כמובן), שהממשלה שלנו עושה עבורם את העבודה באופן הכי טוב שאפשר. 
 

השמאל הקיצוני לפחות מודע לכך שהוא משמש דלק לקמפיין האנטי-ישראלי בעולם, אבל מה בדיוק התירוץ של הימין? גם אם יישאר בדיוק בעמדותיו הנוכחיות, הימין חייב להתחיל להתנהל באופן יותר חכם.
 
הטקטיקה הפלסטינית היא להשכיח את הטרור ואת האמת מאחורי הסכסוך על ידי הצגת ישראל כמתעללת אכזרית ללא כל סיבה. ככל שאנשי הימין מתלהמים יותר, כך הם מאששים את הטענות הללו. וגם אם נניח שהם מתלהמים בצדק, זו התוצאה, והצדק לא יעזור. 
 
יעלון, למשל, חייב להבין שלא משנה איזו בעיה הוא בא לפתור, הפרדה באוטובוסים לא יכולה להיות הפתרון. הוא לא יכול היה לספק לאבו מאזן וחבריו חומר טוב מזה לחיזוק קמפיין האפרטהייד האנטי-ישראלי, ועוד בזמן שבארץ וברשות מבקר נשיא פיפ״א, על רקע ניסיון ההנהגה הפלסטינית לפסול את ״ישראל הגזענית״ מארגון הכדורגל הבינלאומי. 
 
רצוי שגם השר אורי אריאל יחליף דיסקט. הוא ניצל את הקהל הגדול סביב התכתבות הציוצים של אובמה וקלינטון בטוויטר, והחליט לתרום לנשיא ציוץ משלו: ״ברוך הבא ויום ירושלים שמח״, הוא כתב, ״אם במקרה לא שמעת, בכוונתנו לבנות בכל העיר״. מה בדיוק נראה לו שהוא השיג בכך? בואו נקווה שאבו מאזן והניה הוציאו לו מכתבי תודה על התמיכה בקמפיין שלהם, כי אם לא - זה פשוט לא מנומס מצדם.
 
הימין חייב לנטוש את הגישה האינפנטילית הלעומתית. כללי המשחק השתנו, וזה מזיק לישראל בזירה הכי קשה היום - הגישה ההסברתית. מי שנחשב לחזק ודורסני ומתעקש להתנהג בכוחנות רק מחזק את התדמית הבעייתית, גם אם בעיניו מדובר באקט הגנתי. 
 
קצת פרדוקסלי, אבל אנשי הימין הפכו לרוח החיה בקמפיין האנטי-ישראלי לא פחות מהשמאל הקיצוני. אולי כדאי שיפסיקו להיות צודקים כל כך, ויתחילו להיות קצת חכמים. את המחיר על ההתנהלות חסרת והמחשבה שלהם כולנו משלמים.