הרבה אנשים נאלצים להיכנס לשנת חורף צומודית, בחמסין הקיץ, ומקווים שעד שיעירו אותם ימות הפריץ (מילולית), או ישבוק הכלב (סמלית), או שכולנו נשתוק ונשרוד את הפורענויות.  



שנת חורף בקיץ. שני ראשי האופוזיציה החולמת, הרצוג ולפיד, נמים ובחלומם הם עושים חסד עם מי שניצח אותם בכחש, מצטרפים לממשלתו ושמחים שלא התפתו לחבור יחד לאלטרנטיבה לוחמת, גדולה ונחרצת. אל תאמינו להכחשותיהם.
 
בינתיים, שניהם, נציגי 49 אחוזים מהעם, ישנים צומוד גב אל גב, בארון המתים הזמני שבו המנצח, ראש ממשלת ה-61, שיכן אותם; עינם האחת חצי פקוחה, שלא יחמיצו חלילה את קריצתו של זה שתיחמן אותם וימהרו להצטרף לממשלתו, במקרה שנפתלי ושקד יתפסו תחת, כמו שאומרים, או שלכ"צים יתחיל הביטחון העצמי העודף לקצקץ.
 

יא אללה שלכם, בוז'י ויאיר, נרפים שכמוכם. לזה נבחרתם? לצומוד מנומס ומַשְׁתַּפִּ"י כזה? היום, כשרה"מ עסוק בלתעתע בעולם עם שתי מדינות וקביעת גבולות? היום, כשהוא מפטר פקידוּת עוינת, לדעתו, וממנה אנ"ש צייתניים? היום, כשהוא מייצג את מונופול הגז, בהסדר שבו הוא אמור לייצג אותנו? איפה אתם? הרי כולה ממשלה שעומדת על כרעי תרנגולת וחצי משריה אופורטוניסטים, כולל ליכודניקים. הרי רק 25 אחוז מהעם הצביע ליכוד. שלושת הרבעים הנותרים פשוט איבדו רצון ותקווה, כמוכם ובגללכם, מול הטריקים והשטיקים, ההפחדות,  השקרים, ההסתות, והצהרות הדאבל-מיניניג של נתניהו. עשו משהו ממשי או עופו הביתה ושישארו בשלטון רק הקוסם,  הליידי והמממן שלהם. 
 
בספרי ההיסטוריה (אחרי שיחליף גם את ההיסטוריונים וינקום את עלבון אביו) יירשם שהקוסם הוא המנצח. יירשם, שבעורמתו זכה לעשרה מנדטים ספייר, לאחר שטינטר את ישראל במצג אימים של הפחדות קיומיות ועבד על מפוטרי כי"ל ועל כל המקופחים, השקופים והמוּלָכים-שולל, שמשוכנעים שמפא"י והאשכנזים עדיין שולטים בארץ ושהגיעה העת לתת לביבי הזדמנות.
 
יירשם שהרכיב ממשלה זריזה, הנשענת על 61 מנדטים, תוך הפרדה והפחדה, שיסוי ופיתוי, הרחקה והשבה של השרים הפוטנציאליים, רודפי הכוח והמעמד. הוא הצליח בקסמיו לשתק גם את כחלון, השומר האחרון בממשלה של זכויות הציבור והדמוקרטיה. כחלון ויתר בטרם קרב, התהפך על עצמו בעניין חברות הגז והעביר את חובותיו וזכויותיו בעניין הקריטי דווקא לרה"מו, החושב ההיפך ממנו. החיץ האחרון המקוּוה מול הפורענות מתמוטט, כולל שתיקת כחלון בעניין ההשתלטות הברוטלית של הביבי על התקשורת. עוד גואל מדומה מאכזב.
 
ולכן יירשם בספרי ההיסטוריה, שירום הודו (בהשראת ארדואן? פוטין?) הפחיד את התקשורת, כיווץ את החקירות הקשורות בו וברעייתו; סילק את מתנגדיו בשירות הציבורי, עיקר את האופוזיציה האפשרית של הרצוג, לפיד, מרצ והערבים, וביזה את נשיא ארצות הברית, מבלי להינזק. הוא מזער את יריביו, מבנט לליברמן, נטרל את כביכול-יורשיו סער וארדן וסירס את סילבן ובגין. הוא הוליך שולל, לרגע שניים, את קרי ואת שרת החוץ של האיחוד האירופי ושינה את שמו לנצחיהו. הכל יירשם בהיסטוריה.
 
אבל, מסיים כתבנו, לא יירשמו לזכותו בדברי הימים הסכמי שלום, איחוי הפער החברתי-כלכלי, שמירת עליונות החוק, המשפט והדמוקרטיה וחופש הביטוי. נתנחם בכך שיוֹרשוֹ בעונה הבאה של "משחקי הכס", ג'וניור לאניסטֶריהו, ייסֶר אותנו בעקרבים, אבל יוריד קצת את מחירי הדירות והמילקי, בס"ד. אמן.