זאת כבר לא צביעות. גם לא חד־צדדיות וגם לא תוצאה של מה שידוע ומוכר כ״רוב האוטומטי" נגד ישראל.



לכנות את הצהרתו של המזכ"ל באן קי־מון, שגינה את ישראל על הרג ילדים בעת מבצע צוק איתן, ״צבועה״ - זה להוציא שם רע למונח צביעות. לקרוא לדוח האו״ם על מצב הילדים בעזה שפורסם לפני ימים אחדים ״אבסורד״ - זה כמו להגדיר מחלת סרטן כנזלת.



בינתיים, עד שיומצאו המילים הנכונות לתאר זאת, אפשר להכתיר את הדוח של האו״ם בלי שום הגזמה כזדון ורשעות לשמה. זהו עיוורון מוחלט למצוקות האמיתיות הרווחות בעולם ולסבלם של מיליוני בני אדם, והוכחה עגומה לחוסר האונים והאי־רלוונטיות של הארגון מול משברים חמורים וסכסוכים מזוינים המאיימים על השלום.



מספר הכישלונות של האו״ם בשנים האחרונות הוא בהיקף כמעט חסר תקדים. המלחמה בסוריה נכנסה לשנתה החמישית וטבח של אזרחים, נשים וילדים נמשך ללא שום התערבות של האו״ם. לפי אומדן האו״ם, יותר מ־200 אלף בני אדם נהרגו בסוריה. על פי דיווח שפורסם ב״ניו יורק טיימס״, בשנה שעברה נהרגו בסוריה 3,500 ילדים. בדוח האו״ם, מנגד, מדובר על 368 ילדים. מועצת הביטחון לא קיבלה עד היום החלטה אופרטיבית לבלימת שפיכות הדמים בסוריה. רוסיה מונעת ומסכלת כל יוזמה שתפגע בהמשך שלטונו של אסד.



האו״ם הצהיר שסיפוח חצי האי קרים על ידי רוסיה הוא בניגוד לחוק הבינלאומי. נו, אז מה? קוריאה הצפונית לועגת לאו״ם וממשיכה באופן מתריס בפיתוח ובייצור כלי נשק גרעיניים. מספר בני האדם שנעקרו מבתיהם בעקבות סכסוכים מזוינים הוא היום הגדול ביותר מאז מלחמת העולם השנייה.



נכון, מזכ״ל האו״ם איננו אשם כי מועצת הביטחון יכולה לפעול מעשית רק בהסכמה כללית של הארצות החברות בה. אבל כמי שעומד בראש הארגון בעידן של


טבח ילדים ונשים בסוריה, השתלטות צבא טרור אכזרי על אזורים בעיראק וחטיפת אלפי נערות על ידי ארגון בוקו חראם, באן קי־מון צריך לגלות קצת התאפקות ומידה של שכל ישר והיגיון כשהוא מתייחס ומגיב לתוצאות מבצע צוק איתן.



״מדובר בדוח שמלאכת כתיבתו הייתה רצופה כשלים בכל דרגי העבודה מרגע שהחלה כתיבתו ועד לפרסומו״, אמר אתמול שגריר ישראל באו״ם רון פרושאור בשיחה עם ״מעריב־השבוע״,״הדוח נכתב בשיתוף פעולה עם ארגונים פרו־פלסטינים בעלי אג׳נדה אנטי־ישראלית מובהקת, שחלקם מקיים קשרים עם חמאס״. השגריר מציין: ״נתונים שישראל ביקשה לצרף לדוח נדחו. כך שאני לא מופתע שחמאס נעדר מהדוח באורח פלא. תהליך כתיבת הדוח לא קידם שום פתרון לסכסוך ורק סייע לקבוצות בעלות אינטרסים צרים, אשר מערערים על זכותה של ישראל להתקיים ואשר נותנים לגיטימציה לטרור״.