קם לו אחד מן השחקנים התמירים של מרכז תל אביב, שבו מחיר הפלטינה מחוויר לעומת מחירי דירה הכוללת חניה, ואמר בקול רוטט מקיפוח המוסר העליון כולו: אם לא תהיה תרבות על פי הדגם שאני מכיר, תרבות שתעלה הצגות רק בערים ובכפרים שאינני מחרים, כל העם הזה אינו אלא בהמות שאוכלות קש וגבבה.



הרים את עיניו מהגמרא אחד מן הרבנים אפורי הזקן בבני ברק, שבה מחיר היהלומים מחוויר לעומת מחירי דירה הכוללת מרפסת לסוכה, ואמר בקול רוטט מכאב על נטישת מסורת בת מאות שנים: אם לא יהיו חיי רוח יהודית ואם לא יקיימו את המצוות וישמרו שבת וילמדו מבוקר עד ליל בישיבות קדושות כדי לספוג את החוכמה השקועה בספרים העתיקים של עם ישראל, כל העם הזה אינו אלא בהמות שאוכלות קש וגבבה.



יצא לו מהקרוון הרעוע אחד מן הבחורים הצעירים יפי הפאות בגבעות הטרשים בלב השומרון, מקום שבו הפיקוח הבינלאומי על האורניום המעושר מחוויר לעומת הפיקוח הקפדני על כל מטר מרובע שבו, ואמר בקול שהכאב העצור בתוכו מעלה דמעות: אם לא תהיה בנייה על אדמת המולדת שאליה חזרנו לאחר 2,000 שנות כמיהה בגלות, כל העם הזה אינו אלא עדר בהמות שאוכלות קש וגבבה.



קם לו נכד של פליטים בביתו ביהודה, באחד ממחנות הפליטים אשר מדינות ערב הקימו לאבותיו לפני 67 שנים בהנחה שזאת תהיה פצצת זמן בתוך מדינת היהודים שהתבררה כנכונה, ואמר בקול נחוש: אם לא יהרגו יהודים כל יום, ובמקום זאת ינסו להגיע איתם לפשרות, ויוותרו על זכותי לחזור למקום שבו עמד בית סבתי במה שהיום הישראלים קוראים רמת אביב, כל העם הזה שלי אינו אלא עדר בהמות שאוכלות קש וגבבה.



קם לו צעיר ישראלי מן הגליל ויצא לריצת 20 קילומטר במטרה לחשל את עצמו לקראת גיוס ליחידה מובחרת, מאותם צעירים שמחיר שיגור חללית לכוכב שביט מחוויר לעומת מחירם, ואמר: אם צעירים כמוני לא יתגייסו וייתנו את כל כולם במטרה להגן על העם הזה מפני רודפיו, ואם צעירים כמוני לא יבינו שאין לשגות באשליות טיפשיות, כיוון שהדרך היחידה היא להוכיח שלא ניתן עוד למחוק את עם ישראל מעל המפה בלי למחוק את המפה כולה, הרי כל העם הזה אינו אלא עדר של בהמות שאוכלות קש וגבבה.



ישב לו במשרדו מנהל ערוץ טלוויזיה ישראלית, ואמר לעצמו: ואללה, העם הזה הוא בתכלס עדר של בהמות שאוכלות קש וגבבה. מי שמבין את זה ישיג לעצמו תוכניות עם רייטינג כזה, שמחיר ציור של ואן גוך יחוויר לעומת מחיר דקות הפרסום שאפשר למכור בהן. נעשה לעם הזה, אם כן, תוכנית בישול. נעשה לו אח גדול. כך שבעוד מעבר לגבול מתחוללות זוועות שאין יכולת לתאר אותן מרוב מספרן, ובעוד העם הזה חי תחת איום גלוי ומוצהר של חיסול, הוא יקבל ויאכל את הקש והגבבה שהוא כל כך אוהב.