אל: עודד קוטלר

מאת: קש וגבבה

נכבדי,

מה קפץ עליך, ראבק? רוב חייך כאמן אתה מתעלק על הקופה הציבורית, מופיע, מביים ומנהל בזכות התמיכות המסודרות, אבל פתאום בגיל 78 מאסת בנו? מה קרה? אנחנו לא משלמים בזמן? פתאום כולנו כלאם־פאדי שזה האוסול של "קש וגבבה"? גבה לבבך כי אנחנו לא אומרים לך מה אנחנו חושבים עליך? חתיכת מאוס טינף, אל תהיה עבדאי במדינת היהודים, בוא נראה כמה אתה שאקל בארה"ב! בוא תנסה שם לומר לציבור האמריקאי שהוא "קש וגבבה", ונראה כמה לירות סוריות דפוקות תוכל להניב אחרי האמירה האליטיסטית המקוממת והמפגרת הזאת. 
 
הלו בנאדם, רגע לפני התכריכים, בוא ואזכיר לך שלולא המסים שמייצרים כאן העובדים של הקש וגבבה, לא היה לך מה לאכול, טינף. כי באמריקע הדמוקרטית אין סבסוד ממשלתי לתיאטראות בברודוויי למשל, אז על מי אתה מסתלבט בדיוק? אני מקווה מאוד שההצלחה האחרונה שלך באנסמבל הרצליה (שנסגר), תהיה עבודתך האחרונה על חשבון הקופה הציבורית, שאתה בז למממניה. לך שכנע יזם פרטי להשקיע בקש וגבבה שאתה מייצר. ואם כבר מחזה או תסריט, אל תשכח לעולם: גם אוויל מחריש, לחכם ייחשב. 
אל: רני רהב
מאת: אזרח שנמאסת עליו
 
שלום לך, אינטרסנט זול. בכל פעם שאני מנסה להקשיב לך, עולה מול עיני תמונה של ג'לי. לא מהסוג המתוק עם הפירות, אלא התמיסה הזאת שאנחנו מאולצים לבלוע בצילומי בטן. אף פעם איני יודע מה האינטרס שלך, את מי אתה מייצג, וכמה כסף אתה עושה מהשטויות שאתה מדבר וכותב. 
 
מה זה "לכבוש את היצר"? מה זו ההשוואה בין אמנים לחיילים בסוגיית הופעה ביישובים מעבר לקו הירוק? אמנים מופיעים בפקודה? אתה בודק להם גילוח־ צחצוח ואת הנשק לפני שהם חוצים את המחסום? מי אתה ומי אנחנו, שנקבע לערבי יליד הארץ היכן להופיע? 

מדוע אנחנו היאהוד מכבדים כל מחאה של ניצול שואה על נגינה והשמעה של יצירותיו של וגנר? מדוע אנחנו נלחמים בכל סממן של אנטישמיות בעולם, אבל כאשר ערבי מתנגד בדעותיו לכיבוש, ומבקש להחליפו בהצגה בבקעה, זה מפריע לך? 
 

עמוד שדרה מג'לטין, רני רהב. צילום: אביב חופי
אולי כי אתה מזויף כולך ושט עם הזרם. אני כמעט משוכנע שאם נורמן עיסא ימצא את המימון המתאים כדי שתייצג אותו כיחצן, אתה תתבטא הפוך. כבר עשית זאת בעבר. כי זו המציאות אצל אדם שעמוד השדרה המוסרי שלו בנוי בעיקר מג'לטין. פוי.
אל: שרת התרבות והספורט, מירי רגב
מאת: אזרח מודאג

גבירתי,
יפה לך. חודש את מכהנת בתפקיד, והבאת את תחום התרבות לקדמת האקטואליה היומית. אבל את קצת מתבלבלת, כבר אינך צנזורית צבאית, ואינך קובעת מה נראה ומה לא. זכותך כריבון וכרגולטור נבחר למנוע מימון של פסטיבלים ותיאטראות. זה מה שהרוב רצה, והרוב קובע. אבל אינך יכולה לכפות על שחקן ערבי־נוצרי להופיע היכן שבא לך בארץ ישראל הקדושה ליאהוד. לא בא לו, הוא לא חייב. לא חייבים להעניש אותו במניעת מימון לתיאטרון שהוא ורעייתו מנהלים, כי הם מגשימים דו־קיום יומיומי, והסירוב דנן היה בכלל במשרה אחרת שלו בתיאטרון חיפה. 
 
גם את הסרט על יגאל עמיר כדאי שנראה, אם אפשר גם בערוץ הממלכתי. 20 שנה לאחר רצח ראש הממשלה המנוח, יצחק רבין הי"ד, דור שלם של צעירים לא יודע מה הניע את עמיר וכנופייתו להוריד ראש ממשלה מכהן. האם היו אלו הרבנים ששטפו את מוחו והתנערו מאחריות בהמשך? בכל מקרה, הרוצח חי (חבל. אולי במסגרת הרעיון של עונש מוות למחבלים נוכל לכלול רוצחים כמותו) ומעניין אותנו מאוד  באילו תנאים הוא חי, מה הוא מספר לבתו, ומדוע בכלל נתנו לו להתייחד ולהתרבות.
 
כי אנחנו עדיין לא בקוריאה הצפונית, בקובה או בדאע"ש. אנחנו בדרך, אבל אנחנו עוד לא שם. ובאמת שאנחנו לא זקוקים לריבון שיאמר לנו מה מתאים לנו ומה לא. אני שמח שהאג'נדה שלך כוללת עדיפות לפריפריה במופעים והצגות. הייתי שמח יותר אם פסטיבל ישראל וכל המופעים המסובסדים היו זולים יותר לצרכן, כדי שתושבי הפריפריה יוכלו לקחת את ילדיהם לירושלים ולעכו. 

נ.ב.
גבירתי, את והממשלה שבה את מכהנת כל כך רגישים למה מותר ומה אסור בתרבות הישראלית. מה קורה אצל החניוקים? בדקת את רמת הציונות בדמם? הממשלה, שבה את חברה, שופכת עליהם מיליארדי שקלים בשנה בלי לבדוק יותר בציציות מה הם עושים בכסף - אם השימוש הוא ציוני או לא. 
בקיצור, את והחברים מעמידי פנים מזויפים שגיבורים גדולים רק על הציבור החילוני, שאין לו שום ייצוג משמעותי באגם הדרעק שלכם. הרי אנחנו לא בדיוק סופרים את בוז'י ויאיר'קה החתיך שידאגו לנו, כי הם דואגים רק לעצמם ולמעמדם, ומפזרים הצהרות חסרות כיסוי. כמוך בדיוק.
אל: ח"כ אורן חזן
מאת: סנג'ר של קאטו הזקן

נו אורן, מה יהיה? מתי תבין שנגמר הסרט שלך ואנחנו כבר צופים בקרדיטים של כל השחקנים והעובדים? אין מצב שאתה מסיים את הקדנציה של הכנסת ה־20 גם אם היא נמשכת רק עד לחגים. כבר הפנמת את זה? אתה נאבק בכוחות גדולים ממך (ובכלל לא יותר ישרים או מוסריים ממך) ששמו אותך למטרה כמו בתיאוריית החץ והמעגל. אתה מפחיד אותם, כי אתה מזכיר להם את עצמם. כן, כולכם באגם הדרעק מתייחסים לאמירת אמת כאל המלצה בלתי מחייבת. 

פרקליטך, עו"ד ציון אמיר, הצהיר שאם המתלוננות על הטרדה מינית מצדך לפי תחקיר ערוץ 10, תעבורנה בדיקת פוליגרף - גם אתה תעבור. אז אני, כמו כל העולם ואשתו, מחכה לך שתעבור את הבדיקה. ואולי תרחיב את היקף השאלות גם לסוגיות שהוזכרו בתחקיר ערוץ 2, תגמור עם זה וזהו. תכין את עצמך לחקירה, כמו שמתכוננים לקולונוסקופיה, תבלע שני כדורים מסוג ואבן, תלחץ חזק מאוד את פי הטבעת, ואני כמעט משוכנע שלא תהיינה תוצאות חד־משמעיות לבדיקה, לכל כיוון.

ובנוסף לכך, אתה פוליטיקאי עכשיו, לא מצפים ממך לומר אמת לאמיתה. אם חס וחלילה תאמר אמת, צפויה קריסת זרם החשמל בכל היישובים מעבר לקו הירוק, וגם במחצית מגוש דן. אבל תעבור את זה כבר, ראבק. הטיעון שלך שלפיו גם בוז'י שתק בחקירות לפני 15 שנה הוא לגיטימי, אבל בביתו של תלוי לא נהוג להזכיר את החבל. ובגלל זה באגם הדרעק ישנו משמר הכנסת. הבנת את זה, ילד? 



הגיע הזמן לפרוש ולסדר דיל פרישה, אורן חזן. צילום: פלאש 90

שמע, כמנהל קזינו מיומן בעברו, אתה בטח מכיר את החוקים: קלפן טוב יודע מתי לזרוק את היד, אסור לרדוף אחרי הקלפים בטקסס־הולד'ם ואסור בתכלית האיסור להתאהב בקלף. אתה אולי חושב שעם זוג שישיות אתה תבריח את כולם באול־אין. כנראה בלעת ליצן, ושכחת את הנתון המוחלט שלפיו "הבית" תמיד מנצח את המהמר היחיד, לאורך זמן. בקיצור, ילד, הם יפרקו אותך. 
 
זה הזמן ללכת לאדון ביבי, ששותק יותר מדי, ולבשל עסקת טיעון. אתה תפרוש, הוא ידאג לך לג'וב: קונסול לאיי שלמה (יפה שם); שגריר לאיחוד האירופי (הא, שכחתי. אתה לא יכול בבריסל, כי יש להם יחסים עם סופיה); מנכ"ל החטיבה להתיישבות? אהבת? יופי. תתמחה שם בחקירות; מה עם להיות שליח בית"ר במקאו? תוכל לחלטר אצל שלדון אדלסון בתור פלור־מנג'ר  בקומה של מכונות המזל. הזקנות שם לא צריכות זונות ולא סמים כדי להמשיך להפסיד. ויש שם הכל, כל מה שאתה אוהב ואף אחד מהג'מעה באגם הדרעק לא שונא. 
 
לא משנה במה תבחר, באגם הדרעק אתה לא יכול להישאר. אתה, אני וכל הדיירים יודעים את זה. אז תחליט מהר, כי הם כבר החליטו בשבילך. 
אל: ראש הממשלה בנימין נתניהו
מאת: אזרח מודאג (1)
נכבדי,
בימים האחרונים אני צופה בסדרת כתבות בערוץ 10 על מצבם של חלק ממפוני גוש קטיף. אני זוכר שהיית נגד הפינוי, רק פחדת על הג'וב ופחדת גם מאריק שרון ז"ל, אז הצבעת בעד. אין ספק, מדינאי עם עמוד שדרה כמוך עוד לא היה לעם היהודי. 
 
רק חבל שאחרי עשור עוד לא נפתרה הבעיה. אתה כל כך גאה בהצלחות של ההייטק (כאילו אתה פיתחת איזו חברת הזנק), ובשיפור תשתית הכבישים (תוכניות שהוכנו לפני 15 שנה) - על אף שכמות ההרוגים בכבישים עולה בכל שנה בהתמדה, חלקם הגדול בגלל תשתית לקויה (כמו היעדר מעקות בטיחות סופגי אנרגיה) - כך שהספקת לשכוח את המפונים, שעשר שנים אחרי חיים בקראווילות (גם בגלל ניהול עצמי כושל), ולמעשה הם החלחולת של הציבור כאן. אפילו לדיור ציבורי הם לא זכאים. 
 
אז אולי מכל ממשלת הפתאים שמינית אפשר למנות מישהו שיטפל בהם? אולי אופיר אקוניס? כן, כן, הסנג'ר האישי של שרה, שתחיה. הוא הרי שר בלי תיק, בלתי מזיק (בשאיפה), בלתי מחיק, בכלל לא מדליק, ובגדול די מציק. אולי הוא מסוגל לרכז את הבעיות ולמצוא להן פתרון.
לא צריך למהר, חס וחלילה, בעוד עשר שנים נציין 20 שנה להתנתקות, ויהיה עוד סרט בהמשכים. קטן עליך.
אל: ראש הממשלה, בנימין נתניהו (2)
מאת: אזרח מודאג (2)

נכבדי,
חלפה שנה מאז מלחמת צוק איתן. פעילות צבאית שבה נחשף הציבור לאיומים של צינורות פרימיטיביים שעפו באוויר במשך 51 יום. נמנעת בתוקף מלהגדיר את האירוע כמלחמה, כי כבר אז כנראה ידעת שאתה צריך כסף בקופה כדי לקנות את הקולות של החניוקים ולהקים ממשלה רביעית בראשותך. אבל כבר קנית, וזה נתון מצער וגם כואב. 
 
בין לבין הבטיח שר האוצר יאיר לפיד שהכנתם כיפת ברזל כלכלית, שמטרתה לסייע לתושבי עוטף עזה. בולשיט, רימיתם כרגיל. חלפה שנה והם עוד לא קיבלו פיצויים. האזור מת קליני, כי אתה עסוק ביישובי איו"ש, שנורא מסוכן שם, קואליציונית. וגם בעוטף עזה אין את זמביש הבלתי נלאה. 

באיו"ש משתמשים נכון בכספים קואליציוניים, והקהל השבוי שלך כבר לא יודע מה לעשות עם כל הטוב שנפל עליהם. כן, המוטו שלכם הוא "לפנק, לפנק, לפנק". 
 
ומהם קיבוצים בשבילכם? אתם הקמתם פעם קיבוץ? חומה ומגדל? זה של המפא"יניקים. אבל נכבדי, הם גוססים, לכיוון מתים קלינית. שר התחבורה שלך ואתה לא בדיוק משקיעים שם בתשתיות, על אף שהמפלגה שלך קיבלה שם תמיכה גורפת בקלפיות. הרי הפחדת אותם עם הפאניקה של "הערבים באים", והם נבהלו. קורה, קרה, עובדה. 
 
צא לשם לביקור, אולי תוכל לזרוק כמה מילים מרגיעות, שחמאס זה פארש, ורק האיום האיראני קיים, ואם כבר חצבו להם מנהרה מתחת לבתים זה כלום לעומת הטיל שיגיע ממזרח. אבל אי אפשר להשאיר את המצב לחסדי שמיים באמצעות השליח מוישה גפני. גם בעוטף עזה יש יהודים, והם נזקקים כעת, לא פחות מאשר נטורי קרתא, תולדות אהרון, בעלז, גור וכל החסידויות שמתפנקות באתנן של הכסף הציבורי. 

נכון שכל ערימת הטפילים הזאת, חיילי צבא התורה, שתורמים המון לציונות באשר היא (ואף מצהירים על כך) נמצאים בסכנת חיים יומיומית, אבל זה רק בגלל הקרפלך, קניידלך, הקישקע והקניש, שיש בהם המון שומן טרנס, והביגוד שלהם שבטח לא מציל חיים. זה לא שיורים עליהם "טפטופים", כמו על היהודים בעוטף עזה, למשל. 
 
אז מה אתה אומר? אתה נותן לאקוניס גם את הג'וב הזה? לך על זה. תן לכל אחד, חוץ מלשר הטבעות דני דנון. יום טוב לך, אדוני.
אל: כל אם עברייה
מאת: בן של אם עברייה

גבירותי,
אני ממליץ לכן בחום לצפות בסרטון הפלסטיני שמתאר את תקיפת אחד התושבים סמוך לג'לזון. מגיע אדם, מתגרה בחיילים הצעירים, סמוך לו ניצב אדם עם מצלמת גו־פרו על ראשו, וזהו - הבנים שלכן משלמים את המחיר. הפעם זה נגמר קל, רק במחבוש, בלי חקירת מצ"ח, שהייתה מסתיימת בהרשעה פלילית וברישום תואם שהיה מרסק לבנים שלכן את החיים. 
 
שיטור אזרחי, גם באזור שאלוף פיקוד מגדיר אותו כשטח צבאי, אינו ג'וב לחיילים בלתי מיומנים. זו עבודה מקצועית לשוטרים מאומנים ומיומנים של מג"ב, אנשי קבע בוגרים ומנוסים, שחלקם דוברים ערבית ומכירים את מנהגי הסביבה. הם יכולים גם לשרת שם במחסום שנתיים, ולא לבוא רק לתעסוקה מבצעית של שלושה חודשים ולאבד את הראש. 

אבל, וזה חשוב, קולקציית האפסים שמכהנים בממשלה לא חושבים על הילדים שלכם, הם חושבים אך ורק על כסת"ח. שחס וחלילה לא יקרה במשמרת שלי, שלא ידבק בי כתם. ואם צריך, אז שולחים את החיילים הצעירים למחבוש, כי הם מפוחדים לאללה. 
 
אתן, האמהות, יכולות לשנות את המצב. זה הזמן שלכן להקים קול זעקה, שלא גידלתן ילד כדי שיסתכסך עם האוכלוסייה הפלסטינית רק כי החבר'ה של נפתלי הגבר החליטו, בתמיכת השלטון, לגור במקום. המתנחלים כל כך גיבורים, שהם לא מתעמתים עם השבאב, והילד שלכן נכנס למחבוש. כאשר יגיעו החיילים לאיזו התנחלות בלתי חוקית התושבים יירקו עליהם וירביצו להם, אבל לא יועמדו לדין. אם הילד שלכן ישבור למישהו את האף עם הקת, בגלל שירקו עליו, הוא יישפט בבית דין ויורשע בעבירה פלילית. 
 
הילדים לא יכולים למחות נגד השלטון שעשה מהם חברת אבטחה במדים באמצעות חוק שירות הביטחון, אתן כן יכולות. הצבאות של ארה"ב, בריטניה, אירלנד, צרפת וגרמניה נותנים את משימות האבטחה בעיראק ובאפגניסטן לחברות פרטיות, שמעסיקות שכירי חרב בכסף גדול - לא לחיילים בשירות חובה, בשכר של אלף שקל (ללוחמים, לא לתומכי הלחימה). כאן חוסכים, כי את הכסף שהיו נותנים לקבלנים פרטיים, או להכפלה - אפילו להשלשה - של מג"ב המקצועי לעילא, צריך לתת למתנחלים, לגרשון מסיקה, לזמביש ולכל החולירות מסביב, וכמובן גם לחיילים בכוללים. 
 
צאו לרחובות, סגרו צמתים (בעיקר את הכניסה לנתב"ג), כי רק מחאה תציל את הילדים שלכן. זה לא יסתיים בסדיר, יש גם מילואים, ואז הילד נוסע להודו או לחינדק אחר ומגלה את הסם, ואחרי זה התקפי החרדה מגלים אותו, והוא מתחמש באישור לגראס רפואי. זה מה שאתן רוצות? בשביל זה שלחתן את בניכן לצבא? זו הגנה על העם? 
יאללה, למחות. ויפה שעה אחת קודם.