בדומה לריבוי המתמודדים לבית הלבן במפלגה הרפובליקנית, גם הילרי קלינטון כבר איננה לבדה. אמנם זירת השואפים למועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות  איננה  צפופה ודחוסה כמו  זאת של המועמדים הרפובליקנים, שמספרם  בסוף השבוע נסק ל-15, וצפוי להגיע ל-20, אבל  קלינטון כבר נאלצת להתחכך  עם 

עמיתים למפלגה, שיתמודדו מולה על המועמדות הדמוקרטית לנשיאות בבחירות  2016  -  תחרות  שעד לפני שבועות אחדים היא הייתה משוכנעת כי  תיחלץ ממנה.  

הסנטור לשעבר מוירג'יניה, ג'ים ווב, הצהיר בסוף השבוע כי הוא מצטרף למרוץ על מועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות. ווב הוא הבכיר הדמוקרטי הרביעי שמעז להתמודד מול הילרי קלינטון.  "אני מודע היטב ליתרון  ולאי השוויון, במיוחד באקלים הפוליטי של היום,  כאשר ויכוח הוגן טובע ונחנק בגלל סכומי כסף עצומים", אמר ווב ושלח רמז עבה ליתרון של הילרי קלינטון במרוץ הדמוקרטי, והתייחסות ביקורתית לדיווח כי קלינטון כבר אספה עד היום למעלה מ-40 מיליון דולר למימון מערכת  הבחירות שלה.


ג'ים ווב הוא הפוליטיקאי החמישי במרוץ הדמוקרטי. מלבד קלינטון,  שלושת הדמוקרטים הבכירים הנוספים במרוץ הם הסנטור העצמאי, והיהודי מוורמונט, ברני סנדרס, מושל מרילנד לשעבר, מרטין אומלי, ומושל רוד איילנד  וסנטור לשעבר, לינקולן  צ'אפי.

פרשנים בוושינגטון דיווחו בסוף השבוע כי סגן הנשיא, ג'ו ביידן, שעד כה, שמר על שתיקה נוגע לשאיפותיו הפוליטיות לאחר עידן ממשל אובמה, שוקל עכשיו ברצינות לזנק למרוץ. 

ריבוי המועמדים הדמוקרטים חשף הבדל בולט ומרתק בין זירת המתמודדים הרפובליקנים לאלו "שרצים" במסלול המרוץ הדמוקרטי.  מהמתחם  הרפובליקני עולים המולה, צעקנות וטונים צורמים. מנגד, התנהלות הפוליטיקאים הדמוקרטים מתאפיינת בשקט, רוגע והתאפקות.  לדווח על אחדים מהמתמודדים הרפובליקנים צריך להיות  פסיכולוג ומומחה לתורת הנפש, יותר מאשר עיתונאי ופרשן פוליטי.

המיליארדר, איל הנדל"ן וכוכב הטלוויזיה, דונלד טראמפ, שהצהיר על  שאיפתו לכבוש את המועמדות הרפובליקנית לנשיאות, והבטיח כי  "כנשיא אני אעשה את הג'וב  הכי טוב באמריקה"  מסרב בתוקף  לסגת  ולהתנצל  על  שלל הגידופים  שהרעיף  על המהגרים ממקסיקו.  בנאום בחירות ששודר בטלוויזיה הצהיר, "הם, (המהגרים ממקסיקו ש.ש)  מביאים  עמם לאמריקה את הפשע. הם אונסים, ומבריחים  סמים". וזה נאמר  בעת שצמרת המפלגה מתכוננת להשקיע במערכת הבחירות מאמץ עצום ותקציביםגדולים במטרה למשוך  תומכים ומצביעים בקרב מגזר המהגרים, במיוחד המקסיקנים וההיספאנים.  
 

מהווה איום על קלינטון? ג'ים ווב. צילום: רויטרס

 
ההופעות  המתלהמות של  טד קרוז, הסנטור מטקסס, והצהרותיו המשתלחות  בכל דבר שאינו נראה לו, כולל הטחת עלבונות בבית המשפט העליון, מוציאות שם רע למונח שמרנות ומעליבות את מושג הקיצוניות. הסנטור מקנטקי, ראנד פול, מציג את   השקפותיו הליברטריאניות אבל זקוק למתורגמן שיבהיר אותן  לקהל מאזיניו. מושל טקסס לשעבר, ריק פרי, נראה כמי שנקלע  לסביבה זרה ולא יודע בדיוק מה הוא עושה במרוץ 

לנשיאות. בובי ג'ינדאל, מושל  לואיזיאנה, הצטרף למרוץ בעיצומו של משבר כלכלי במדינתו שהוא לא מצליח לבלום. בהתחשב בכל זה, אין פלא שמושל פלורידה לשעבר, ג'ב בוש, הסנטור מפלורידה, מרקו רוביו, ומושל ניו ג'רסי, כריס כריסטי,  נראים כמי  שמשתדלים להראות נורמליים בכיתה של נערים הזקוקים  לחינוך מיוחד.
 
הסיכויים של דונאלד טראמפ לזכות במועמדות הרפובליקנית לנשיאות הם פחות משואפים  לאפס.  הוא שנוא נפשם של  בכירי צמרת המפלגה הרפובליקנית  ופרשנים ציינו שאף פוליטיקאי לא התקבל  לזירת המועמדים בכזה בוז, ותגובות של  לעג וביטול, כמו טראמפ כשהודיע על מועמדותו.  
 
מה  שהדהים את הרפובליקנים, יותר מדויק לומר – הבעית אותם, היה הסקר שנערך בקרב מצביעים  במדינת ניו המפשייר, שפורסם בשבוע שעבר, לפיו דונאלד טראמפ נמצא במקום השני, אחרי ג'ב בוש, בשיעורי התמיכה בו בקרב הציבור.  בוש קיבל 14 אחוזי תמיכה וטראמפ 11 אחוזים. הפרשנים, שהיו תמימי  דעים שמועמדותו של  טראמפ  תהיה קצרת ימים הגיבו במבוכה וחיפשו הסברים. "ג'ב בוש ממשיך  לשמור על פער לטובתו ומוביל בשיעורי התמיכה", אמר  מנהל מכון הסקרים של אוניברסיטת סופולק שערכה את הסקר. "אבל נראה שדונאלד טראמפ  קיבל  תמיכה גדול משום שהוא מצטייר כאלטרנטיבה לג'ב בוש  וכאנטי הממסד הרפובליקני".  פרשן בערוץ הציבורי
 
בניו יורק הרגיע את המאזינים, "אל דאגה טראמפ לא יהיה המועמד הרפובליקני לנשיאות. אני מבטיח לכם". גם בזירת המועמדים הדמוקרטים נפלה הפתעה. בסקר שהתקיים במדינת איידהו  בקרב מצביעים דמוקרטים, ברני סנדרס - שמאז הצהיר על מועמדותו כמעט ולא נראה ולא נשמע בציבור - קיבל  אחוז תמיכה מרשים בשיעור של 33 אחוזים שהציב אותו במקום השני אחרי הילרי קלינטון, שקיבלה 52 אחוז -  לסנדרס זהו שיעור כפול של תמיכה ממה שקיבל בחודש מאי. "קלינטון עדיין  איננה צריכה לכסוס  ציפורניים.

אבל הרוב  שלה גולש  ואי אפשר עכשיו להתעלם מברני  סנדרס הצובר  תמיכה", ציין אחד מעורכי הסקר. בגיליון שיצא אתמול, פרסם עיתון הניו יורק טיימס בעמוד הראשון את  תולדות  פעילותו הפוליטית של סנדרס, בן ה-73, שהפך ממרדן סוציאליסט צעיר לפוליטיקאי הנמנה עם הזרם המרכזי אבל  ש"שינה מעט מאוד את השקפותיו החברתיות".  

העיתון גם פרסם בסוף השבוע דיוקן מחמיא ביותר  לג'ים ווב, בן ה-69, וציין לשבח את הקריירה הציבורית הארוכה  והמצטיינת  שלו. העיתון הדגיש כי בניגוד להילרי קלינטון, ג'ים ווב, שלחם  בויטנאם, התנגד במהלך כהונתו כסנטור,  לפלישה לעיראק, ונימק בזמנו את התנגדותו בהערכות ומסקנות  פסימיות שהתממשו.