המלחמה נגד ההסכם עם איראן מהמיתחם היהודי בארה"ב מתנהלת על ידי המפקדים הלא נכונים והלא מתאימים. 
לכן לא רק שהסיכויים שהמלחמה הזאת תצליח שואפים לאפס. כשלונה יצרוב כתם שחור בתדמית הקהילה וסדק אולי בלתי ניתן לאיחוי במעמדה.  מנכ"ל משרד ראש הממשלה דורי גולד ינהל היום שיחת וועידה עם חברי ועידת הנשיאים היהודיים ובלשון ההודעה שפירסם הארגון "יתן ניתוח עדכני על ההסכם עם איראן והשלכותיו על ישראל, המזרח התיכון והעולם". 
דורי גולד לא יצטרך לעמול קשה ולהזיע. הוא ידבר אל קהל אוהד וישכנע את המשוכנעים שיסכימו עמו שההסכם הוא רע ומאיים על ישראל. אבל אם גולד חושב או מקווה כי התדרוך שלו יצור, יאמן ויעודד מקרב חברי ועידת הנשיאים מפקדים למאבק נגד ההסכם אז כמו שאומרים בעגה האמריקאית הוא "צריך לדעת יותר טוב מזה".

 אם נכון הדיווח, וכנראה שכן, ששגריר ישראל בושינגטון רון דרמר "מקיים מרתון של שיחות עם חברי קונגרס" אז מדובר בבדיחה עצובה וקשה להחליט אם לבכות או לצחוק. הרי למחוקקים הרפובליקנים אין צורך להסביר שההסכם הוא רע ומיותר לשדל אותם להתנגד לו.
 דרמר, השגריר המוקצה, הולך לחברי הקונגרס הדמוקרטים. "אתם זוכרים אותי? אני דרמר, זה שיזם את הופעתו של ראש הממשלה נתניהו בפני המושב המשותף של הקונגרס. זוכרים? אני זה שהרעלתי את היחסים בין ראש הממשלה לנשיא אובמה וחיסלתי כל קשר ביניהם. זוכרים? או קיי, כעסתם אז  ואולי אתם כועסים עכשיו. אבל ראש הממשלה שלי צריך אותם עכשיו. נו באמת, תצביעו נגד ההסכם. הנשיא לא יאהב את זה. אבל ראש הממשלה (הרפובליקני שלי) מאד יעריך את זה". 
למי שמתאר לעצמו את רון דרמר מתרוצץ במסדרונות הקונגרס ומנסה לשדל מחוקקים להתנגד להסכם, הדימוי הראשון שעולה על הדעת זה של פירומן המנסה לכבות אש שהוא הצית.
 
 ראשי השדולה איפא"ק הם חכמים. הם מכירים יותר מרבים אחרים את הלך הרוחות בקונגרס ובסנאט וכבר הגיעו למסקנה שגם עם רוב רפובליקני הסיכוי לסכל את ההסכם עם איראן הוא קלוש ביותר. אבל אי אפשר לוותר על הזדמנות נהדרת להפגין נוכחות בפסק הזמן השמם והדומם בין כנס שנתי אחד לשני ולדלג על שעת כושר להפיח קצת רוח חיים בקרב עסקנים משועממים. 
הפתרון שמצאו, הקמת מעין סניף אד-הוק לארגון השדולה, שינהל מסע הסברה נגד ההסכם. אם ההסברה לא תניב את התוצאה הרצויה, יוכלו לטעון, "או קיי. לא אייפא"ק ניהל את המאבק והכשלון הוא לא של השדולה. העברנו את הפיקוד לאנשים אחרים".  הקהילה בארה"ב מאוחדת בדאגתה לישראל ולבטחונה. אבל מחולקת בתגובותיה להסכם עם איראן. לא רק ארגון השדולה ג'יי סטריט הביע תמיכה בהסכם עם איראן. (גם ארגון זה, כמו יריבו איפא"ק, הגיב להסכם כמצופה ומתוך דחף פבלובי). 
התנועה הרפורמית, הגדולה והמובילה ביהדות ארה"ב פירסמה הצהרת תמיכה בהסכם. הועד היהודי האמריקאי, ארגון נחשב ומרכזי, פירסם הודעה שקראה "לחברי הקונגרס לעיין בפרטי ההסכם וללמוד אותם". 
התגובות להסכם משקפות ומאשרות את התמורות והשינויים שחלו בשנים האחרונות ביחסה של הקהילה -או ליתר דיוק של הרוב בקהילה- לישראל. חלקים גדולים בקרב היהודים, כולל עסקנים בכירים ופעילים ותיקים, מתייחסים בספקנות למדיניות הממשלה ואיבדו את אימונם במי שהם רואים וקוראים ממשלה ימנית-חרדית. למעט המיגזר הימני והחרדי בקהילה, הרוב הגדול בקרב היהודים גם לא אוהב את דפוסי הביקורת הבוטה וההשתלחויות נגד הנשיא.