שלום אני אריה אלדד ואני היום השוטר הטוב


מליאת הכנסת קיבלה אתמול בקריאה טרומית את הצעת החוק של ח"כ בצלאל סמוטריץ', שבאה להסדיר את היחסים בין החטיבה להתיישבות ובין הממשלה. כזכור, לפני כחצי שנה הורתה דינה זילבר, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, כי אסור לממשלה לתקצב את החטיבה המשמשת זרוע ביצוע של ההסתדרות הציונית. שמחתי לראות כי יש גם שני חברי כנסת ציוניים במחנה הציוני, איתן ברושי ודני עטר. שהצביעו בעד החוק.



הניסיון לפרק את החטיבה להתיישבות היה כאילו על שקיפות. למעשה על העובדה שהחטיבה מממנת יישובים ביהודה ובשומרון, אבל בעומק, מתחת לפוליטיקה טמון הוויכוח האם מדינת ישראל רשאית להיות ציונית, ולהפלות בין אזרחיה היהודים והערבים, או שצריך עדיין גוף חזק של העם היהודי שפועל בתחומי המדינה ויכול להמשיך ולפעול להתיישבות יהודית, לגאולת קרקעות, לכל מה שפעם קראנו לו בפשטות ציונות. הפוסט ציונים כבר לא רוצים בזה. ברכות לכנסת.





שלום, אני הילה קורח והיום אני השוטרת הרעה


שר הביטחון יעלון החרים אתמול דיון עם ראש הממשלה ושר האוצר בגלל נוכחותו של האלוף במילואים יוחנן לוקר. במקביל, שר הכלכלה דרעי נעדר מההצבעה על חוק מע"מ אפס על מוצרי יסוד ומזון, חוק שעמד במרכז קמפיין הבחירות שלו והתנאי שלו לכניסה לממשלה, בגלל שעלה על ידי האופוזיציה. ח"כ נאוה בוקר מהליכוד הפסידה אתמול את מקומה בוועדה לבחירת דיינים בגלל שלא אמרה את הדברים הנכונים כדי להתחבב על המפלגות החרדיות ועכשיו היא מאיימת להחרים את ההצבעות ביום שני.



מה אני אגיד לכם? תמיד נחמד לגלות מחדש כמה אחוזים מהפעילות הפוליטית היא עניינית ומועילה לעתידה של מדינת ישראל לעומת מאבקים פוליטיים אישיים ומסריחים, אם יורשה לי. מעניין מה היה קורה כאן לו כל המשאבים הנפשיים שמתגלים במאבקים האלה היו מתועלים לעשייה ציבורית? כנראה כבר היינו מעצמת על. נו, מילא, מי רוצה להיות מעצמת על בכלל?