אמירתו של ח״כ מוטי יוגב - ״צריך להרים כף 9־D על בית המשפט העליון. הגיע הזמן להעמיד את הרשות השופטת על מקומה ולהראות לה מי הריבון״ - היא נכונה וצודקת.

בית המשפט המשוקץ החליט בניגוד לדעתו של יוגב וחבריו, הווה ידוע, אדוני הארץ ובעליה, לכן יש להרוס את בית המשפט ומיד, כפי שנעשה בבית אל על ידי קלגסים שנשלחו על ידי רשות בלתי מוסמכת, קרי שר הביטחון.
מי שראה את המחזות לא התרשם שמשהו חדש קרה בהוויה הנעימה שביהודה ושומרון. נערים יורקים על השוטרים, זורקים אבנים, מקללים, בנות חסודות שהזהירו את השוטרים והחיילים לבל יתעמרו בגורל ויבצעו את הפקודות הבלתי חוקיות שקיבלו משר הביטחון הרפה, השמאלני, בוגי יעלון. מבוגרים אחראים ומנהיגי ציבור בקרב המתיישבים עודדו את המעשים. כך מחנכים את הדור הבא, ולא כפי שעושים במדינת תל אביב הבזויה שממנה באים שופטי העליון.
כאות הזדהות עם אנשי בית אל, הגיע גם שר החינוך, עלה על גג המכולת המקומית והחל לנאום, לעודד את המתיישבים, לזעוק שזהו מהלך בלתי מוסרי. ״אני אוהב אתכם, תושבי בית אל״, אמר. וגם הוא צודק. וראש הממשלה? איזו אישיות! נכון שלקח לו חצי יום כדי להגיב על המתרחש בבית אל, אך יש לו סיבה: הגרעין האיראני. חבר׳ה, אל תצפו ממנו להתעסק בזוטי דברים כמו אירועי בית אלה. זה קטן עליו, לא מתפקידו. והוא צודק. כל אזרח בישראל מאמין עד עמקי נשמתו שהצהרת ראש הממשלה, שישראל היא מדינת חוק והחוק יכובד במלואו, חקוקה בסלע. אין כמו ראש הממשלה הרוחש כבוד כה גדול לבית המשפט העליון ושופטיו.

גם שרת המשפטים הייתה ממש על הקצה. שר הביטחון הטעה אותה לילה לפני הריסת הבתים בבית אל. היא הבטיחה שהכל יהיה בסדר, ושר הביטחון מפר ברגל גסה את הבטחתה למתיישבים. איפה הרספקט של שר הביטחון כלפי שרת המשפטים? איך הוא בכלל מעז לא לעדכן אותה בנושאים הקשורים לפעילות מערכת הביטחון לפני כל פעולה? והיא צודקת. ליידיס פירסט!
ולהבדיל ממוטי יוגב, שרת המשפטים וחבריהם הליברלים, הנה דברים שאמר אחד השמאלנים הבזויים בישראל, הלוא הוא מנחם בגין, ביחס לבית המשפט העליון, ובכלל למערכת המשפט, ובעניין הצדק. כן, מר מזוז, יש דבר כזה: ״על אבני הצדק נבנה את מדינתנו ואת חיינו. ובהקשר זה עלי לומר שאחד החזיונות הנהדרים והאדירים במדינת ישראל היא מערכת השיפוט שלנו. דייני צדק יש לנו, שופטי אמת, גאוותנו עליהם... אין אמותיים לצדק - אמה. אין אמיתותיים - אמת. ולכן, צדק בכל מקרה... עליונות המשפט תתבטא בכך שלחבר שופטים בלתי תלויים תוענק לא רק הסמכות לקבוע במקרה של תלונה את חוקיותה או צדקתה של פקודה או תקנה אדמיניסטרטיבית מטעם מוסדות השלטון המבצע, אלא גם הסמכות לחרוץ משפט, במקרה של קובלנה, האם החוקים, המתקבלים על ידי בית הנבחרים (המתקבלים, כפי שראינו, בהשפעה ניכרת או מכרעת של הממשלה) מתאימים לחוק היסוד או סותרים את זכויות האזרח שנקבעו בו״. ממש שמאלני. לא ייאמן. מזל שהציונים האמיתיים שולטים כיום, וחרפה כזו לא תחזור. 
הכותב הוא היסטוריון ומתמחה בביטחון לאומי