ההצגה הטובה ביותר בעיר: אם דונלד טראמפ אכן ישתתף בעימות הטלוויזיוני הראשון בסוף השבוע בין המועמדים על המועמדות הרפובליקנית לנשיאות, הרייטינג ללא ספק יעלה. בראיון שהעניק השבוע לתוכנית "חדר המצב" של רשת CNN הבהיר טראמפ כי אין בכוונתו לרכך את הקצוות החדשים או חלילה לרסן את גסות הרוח שלו. "אני מה שאני", הצהיר והעביר את המסר כי אין בכוונתו לשנות את ההתנהלות שלו. בעקבות שיעורי התמיכה הגבוהים בסקרי דעת הקהל, טראמפ כשיר להשתתף בעימות.

"למיט רומני (שהתמודד נגד אובמה בבחירות הקודמות - ש"ש) היה מדריך שייעץ לו איך להופיע בוויכוחים טלוויזיוניים, וגם לברק אובמה היה מדריך כזה. שניהם היו קטסטרופה בוויכוחים. אני לא צריך מדריך", אמר טראמפ בראיון ל-CNN. צריך להגיד את האמת: זירת המרוצים לנשיאות בארה"ב מעולם לא הייתה אי של שלווה ורוגע. ויכוחים ועימותים בין המתמודדים מעולם לא היו מופעי תרבות ומודל חיקוי לנימוס ולאיפוק. ולמרות זאת, כמעט תמיד, אלו שהגיעו לשלבים הסופיים בהתמודדות, רפובליקנים או דמוקרטים - גם אם כישוריהם היו שנויים במחלוקת - ייצגו בכבוד ובאופן מעורר הערכה את הליכי הבחירה ואת הפאר והעוצמה הפנימית של הדמוקרטיה האמריקאית.
מה שקרה במרוץ הרפובליקני בעקבות זינוקו לזירה של המיליארדר וטייקון הנדל"ן דונלד טראמפ מגחיך ומטשטש את כל הפרשיות המכוערות והתקריות המביכות הזכורות מקמפיינים לנשיאות בעשורים האחרונים. גם לפני הצטרפותו של טראמפ, המרוץ הרפובליקני נראה כמעט כמו קרקס בעיקר בשל הצטרפותם של 16 פוליטיקאים, רובם חסרי כל כישורים, לזירה. 

אבל כעת, לאחר כניסתו של טראמפ למרוץ, מדובר במופע אימים של ממש. הצהרות מתלהמות; הוקעת מיליוני בני אדם מהגרים כפושעים, כמבריחי סמים וכאנסים; השתלחויות חסרות רסן וגסות נגד סנטורים מכובדים ומוערכים; רמיסת כבודם של חיילים משוחררים וחילול שמם של גיבורי מלחמה. דונלד טראמפ הפך את המרוץ לנשיאות למתחם הבלעדי שלו ולמחזה עוועים מטורף, שעיתונאים ופרשנים ותיקים בוושינגטון ובניו יורק אינם זוכרים כמותו. עד כדי כך שכמעט שכחנו כי מדובר במרוץ לנשיאות: "למען השם", הזדעק פרשן בערוץ ציבורי בניו יורק, "אנחנו מתבוננים ברמיסה ובהרס של תהליך שיקבע מי יהיה הנשיא הנבחר הבא של מעצמת־העל, אמריקה של ארה"ב. הקמפיין המטורף שלו הוא מסוכן ואיום לדמוקרטיה האמריקאית".
גם הפרשן והכתב בוושינגטון של האתר "ניוזמקס", ג׳ון גיזי, קבל ורטן: "כבר לא מדברים על בעיות, לא מתווכחים על נושאים, לא עוסקים בהערכות על סיכויי המתמודדים. הכל מסתובב סביב מה שעושה ואומר טראמפ".
בעל טור ב"ניו יורק טיימס", טימותי איגן, הרשה לעצמו להגיע למסקנה פסקנית ש"טראמפ הוא רעל מעשה ידיה של המפלגה הרפובליקנית". בטור שכתב השבוע קבע איגן: "יש אומרים שטראמפ הפך את המותג הרפובליקני לזבל, אבל הוא עצמו מותג רפובליקני".
עיתונאים ופרשנים בוושינגטון ובניו יורק, ששערותיהם כבר הלבינו בכיסוי מערכות בחירות בעבר, שוברים היום את הראש בניסיונות ובמאמצים להסביר את שיעורי התמיכה הגבוהים שמקבל טראמפ בסקרי דעת קהל בקרב מצביעים רפובליקנים.
סקרים מעודכנים שהתקיימו השבוע אינם מראים סימני נסיגה בהיקף התמיכה שטראמפ מקבל. בסקר שהתקיים בראשית השבוע בניו המפשייר זכה טראמפ במקום הראשון עם 21% תמיכה, לעומת 14% שקיבל ג׳ב בוש. בסקר שהתקיים במדינת איידהו הגיע טראמפ למקום השני עם 17%, 2% בלבד אחרי סקוט ווקר.
"שיעורי התמיכה שטראמפ מקבל היום לא יחזיקו מעמד הרבה זמן", אומר הפרשן גיזי, "כשיסתיים הקיץ ויגיע הסתיו, יתקרב מועד הבחירות המוקדמות, אנשים יתחילו לשאול את טראמפ ש אלות ויבקשו ממנו הצעות לפתרונות לבעיות ולמצוקות, והתמיכה בו תרד". עם זאת, גיזי סבור כי למרות זאת טראמפ עשוי להישאר עד סוף המרוץ ולהיות אחד המועמדים הרפובליקנים הסופיים בתחרות: "יש לו אמצעים ויכולות פיננסיים בלתי מוגבלים לממן מסע בחירות עצמאי עד לשלבים הסופיים", הסביר. ואכן, רק לאחרונה פורסם כי הונו הפרטי של טראמפ נאמד ב־10 מיליארד דולר.
"לשמו של טראמפ ישנה הכרה ארצית חזקה. יש לו את האפשרויות והיכולות לממן באופן עצמאי את הקמפיין שלו. עושרו המופלג הפך אותו בעיני רבים לסמל להצלחה. היתרונות האלה עושים אותו חיוני במרוץ", הסביר השבוע עיתונאי ומומחה לסקרי דעת קהל, פרופ׳ הארי וילסון, "במרוץ הרפובליקני משתתפים פוליטיקאים רבים. הקהל מבולבל. רוב האמריקאים עדיין לא החליט. השם טראמפ הוא בחדשות ולכן הוא מרתק ומושך אליו תמיכה, אבל בשלבים מאוחרים יותר של המרוץ תיחלש ותרד התמיכה בו". 
ייתכן, אגב, שטראמפ עצמו מודע לכך. בימים האחרונים פורסמו דיווחים שלפיהם יועציו של טראמפ שוקלים להריץ אותו בכלל כמועמד עצמאי של מפלגה שלישית.