הזמן לעריכת חשבון נפש עוד יגיע. כל אלה שנטלו חלק באחת החקירות המיותרות והמושחתות ביותר בתולדות המדינה, יצטרכו לתת את הדין, לפחות מול מצפונם.



מלחכי פנכתו של אהוד ברק לדורותיהם, בתקשורת ובמקומות נוספים, קציני משטרה בכירים שהתהפכו, גורמים במערכת אכיפת החוק, גורמים בכירים במשרד מבקר המדינה, בדרג הפוליטי, בצמרת צה”ל.
 
חבורה שכזאת התקבצה לה כאן לאחת המזימות היותר דלוחות בתולדות הביצה הישראלית. אני נזכר בכותרות על “מרד הקולונלים” ועל ה”פוטש בקריה”. בעיתונאים שהובילו במשך חמש שנים מסע של רצח אופי ואונס עובדות שכמעט גבר על המציאות עצמה. בעיתונאים המנופחים שמוכנים להריע לכל דבר תמורת קצת זמן מסך. 
 

קוראי “מעריב” יודעים כבר חודשים ארוכים שלא יוגש כתב אישום נגד הרמטכ”ל ה־19 של צה”ל, גבי אשכנזי. אתמול, סתם גיא פלג בערוץ 2 את הגולל על תקוותיהם של אלה שעוד קיוו. כמו שאני מכיר את פלג, המידע שלו בא חם מהתנור. תנור שלא הסכים להכיל את המאפה המצחין שתחבו לתוכו.
 
רשמית, בלשכת היועץ ציינו אתמול בעקבות הפרסום של פלג כי “חוות הדעת עדיין לא הגיעה ליועץ והוא עוד לא קיבל החלטה”. לא מפתיע. הפרסום היה סוג של בלון ניסוי. כמו החקירה כולה. כמו חמש השנים הארוכות שלקח למדינה להבין שנקלעה למבוי סתום. כמו האנרגיה העצומה, כוח האדם הבלתי נדלה והאמצעים הלא מוגבלים שהושקעו בהרפתקה המיותרת הזו, שהייתה בסך הכל עוד מזימה מבית מדרשו של אהוד ברק. כמו כל קודמותיה, גם היא גרמה את מקסימום הנזק שאפשר להעלות על הדעת והותירה אחריה רק עיי חורבות.

הסיפור המלא מחר ב״מעריב־סופהשבוע״