משפחת סלונים, שבנה אביתר נעצר מינהלית לחצי שנה לפני כשבועיים, צפתה בתדהמה בכתבה ששודרה בחדשות ערוץ 10 בסוף השבוע האחרון. בכתבה רואיין שר הביטחון משה יעלון שאמר שבנם ועציר נוסף, מרדכי מאייר, נעצרו בשל מעורבותם בשרפת הבית בדומא.



“ברור שזאת הסיבה”, אתם בוודאי אומרים לעצמכם. ונכון, באמת גל המעצרים המינהליים נגד נוער הגבעות הכה מיד לאחר שרפת המשפחה בכפר דומא, מעשה שזעזע את אמות הספים בהתיישבות בפרט ובארץ כולה. ההנחה של מי שלא היה מעורב בפרטי הצווים שהוצאו נגד שלושה נערים - סלונים, מאייר ומאיר אטינגר - היא שהשב”כ תפס את האחראים למעשה המזוויע הזה ושם אותם במעצר מינהלי ולא הביא אותם למשפט – וטעמיו עמו.
 
אבל האמת היא שונה. אני לא יודעת בקשר לאטינגר, אבל למשפחות מאייר וסלונים נמסרה סיבה שונה בתכלית למעצר. וטוב שכך, משום שמאייר היה במעצר בית בליל הרצח בדומא, וסלונים היה עם משפחתו בנופש משפחתי בצפון. לכן התדהמה בשל הראיון של שר הביטחון הקושר את בניהם עם ההצתה. התחושה ששני הנערים האלה הם סתם שעיר לעזאזל – מתחזקת עם הראיון של שר הביטחון.

הוריו של אביתר סלונים כתבו בתגובה מכתב כואב לשר הביטחון: “מעצרו, כך הוסבר לנו בזמנו על ידי גורמי האכיפה, היה ‘צעד מניעתי’ כפעולה כללית של מערכת החוק כנגד מי שאי פעם היה קשור ‘לנוער הגבעות’”, נכתב במכתב. “אומנם לא הבנו מדוע בחרו לעצור דווקא אותו מבין אלפי נערים, ולמרות זאת, בחרנו לחזק את ידי מערכת החוק והתאפקנו עד כמה שניתן, מתוך הבנת הצורך למנוע בכל מחיר הישנות של תופעות פסולות מעין אלו. זאת, תוך הקרבה ענקית מצדנו.
 

“הערב צפינו בראיון שהענקת לערוץ 10 ונותרנו המומים ופגועים מדבריך”, הוסיפו בני המשפחה במכתב. “מדבריך עולה בין היתר שבנינו חשוד בהצתה, דברים המנוגדים לחלוטין לדברים שנאמרו לנו בעת מעצרו, ויתרה מכך דברים הסותרים לחלוטין את המציאות – האמת ש’אבי’ שהה עמנו באותו לילה בנופש בעיר מעלות (בצפון!).

מלבד היות הדברים הוצאת שם רע ופרסום שקרי, הם הכאיבו לנו כהורים בצורה שלא ניתן לתאר במילים”, כתבו בני המשפחה. “לאחר שיתוף פעולה מלא עם רשויות האכיפה אנו מרגישים נבגדים. אנו דורשים ממך התנצלות על הדברים ואופן ההתנהלות.
 
"אם יש חשדות כלשהם אנו דורשים לקיים בהקדם משפט תקין כמקובל בכל מדינה דמוקרטית”, סיכמו בני המשפחה. “הראיון מהווה חציית קו אדום ובלתי מוסרי בעליל, ברגע שבו הוא הופך למסע תקשורתי שקרי ומכפיש נגד בנינו הפוגע לא רק בו אלא גם בנו. המומים וכואבים נשקול מחדש את השתיקה והגיבוי המלא למערכת האכיפה שאותו ביקשתם שנקבל על עצמנו. זאב וגילה סלונים”.