בחודש אפריל האחרון העניק שר האוצר, משה כחלון, עדות בבית הדין לענייני משפחה לטובת חברו הקרוב ואיש העסקים, קובי מימון. אתמול התיר השופט יורם שקד לפרסם חלקים מהעדות, השופכת אור על ההחלטה של כחלון לפסול עצמו מלעסוק בנושא הגז בשל קרבתו למימון, שמחזיק בבעלות על חלק ממאגר "תמר".



במהלך עדותו, שניתנה במסגרת תיק המתברר בין מימון לבת זוגו לשעבר, כרמלה וילנסקי מימון, הסביר כחלון כי הוא ומימון "חברים טובים מאוד זה 15 שנה". השניים, כך עולה מעדותו של שר האוצר, אף נסעו ביחד עם משפחותיהם לחופשה באיטליה. כשנשאל אם הוא נעזר בשירותיו של מימון במהלך התמודדותו בפריימריז בליכוד במהלך שנות ה־2000, השיב: "שכרנו את המשרדים באיירפורט סיטי (הנמצאים בבעלות אחת מחברותיו של מימון - א"ח) וכמובן שילמנו עליהם, על פי חוק".  
 
כחלון, שפסל עצמו מלדון בנושא הרגולציה של הגז הטבעי בשל חשש לניגוד עניינים טען בעדותו כי מימון חשב כי המדינה "לא מטפלת באופן נכון בנושא וגורמת נזקים למשק ולחברות שהוא (מימון) עומד בראשן... זה היה התסכול הגדול של קובי. הרגולציה מאוד הכבידה עליו".
 

כשנשאל בנוגע לעסקיו של מימון, השיב כחלון: "ממה שאני יודע, קובי הוא ראש קבוצה של הרבה חברות גדולות. הקשר שלי עם קובי הוא חברי ולא עסקי. אני יודע שקובי מאוד דומיננטי, ואני יודע שהוא עומד בראש קבוצה שבה יש הרבה מאוד חברות שאני לא בקיא בהן, אבל יודע שהן חברות גדולות. הוא דומיננטי מטבעו".
 
בשלב מסוים נשאל כחלון אם הוא מודע לחקירות שבוצעו נגד מימון בשל חשד להלבנת הון. הוא השיב בשלילה: "אני חושב שאם היו לקובי בעיות מהסוג הזה היינו מדברים עליהן. לפחות שאני הייתי יודע. הוא מעולם לא דיבר על זה". כאשר נשאל בנוגע לכעסו של חברו, "בשל יחס הרשויות כלפיו", השיב כחלון: "קובי אמר לי שהוא מתוסכל, שמדינת ישראל לא יודעת לטפל בעסקים גדולים וגורמת לבריחה של אנשים. ניסיתי לשכנע אותו להישאר. אני חושב שחבל שאחד כזה יעזוב את הארץ. קובי אמר לי שהוא הולך לעשות עסקים בחו"ל ולעשות לביתו - 'זהו. נמאס לי. קשה לי פה'".
 
מקורביו של שר האוצר מסרו בתגובה לפרסום עדותו כי "השר כחלון שמח מאוד על פרסום עדותו. חשוב שהציבור ידע שמה שאמר השר בעדות בבית המשפט בדלתיים סגורות נאמר גם בפומבי. כמו כן, העדות מסבירה בבירור מדוע נקבע כי השר לא יוכל להיות מעורב בנושא הגז הטבעי. זאת על מנת למנוע אפילו מראית עין ציבורית של ניגוד עניינים".