הזילו דמעה מול הסיפור המרגש של אסנה אוניל: דוגמנית אוסטרלית יפהפייה, בת 19, כוכבת אינסטגרם עם חצי מיליון עוקבים ועוד משהו כמו 60 אלף בסנאפצ׳ט. אוניל, אתם מבינים, חווה את משבר אמצע החיים הווירטואליים שלה, ובשבוע שעבר עשתה המון רעש מההחלטה שלה לפרוש מהרשתות החברתיות. 



קשה לה, רע לה, היא מרגישה מזויפת והיא הבינה שהגיע הזמן לנסות את החיים האלה גם בלי להיות מולחמת לסלולרי בכל רגע נתון. היא, כמובן, לא הייתה מסוגלת לפרוש בשקט ופשוט לסגור את כל הפרופילים שלה ברשת - זה היה חייב להפוך לסרטון יו–טיוב עם כמה מאות אלפי צפיות והרבה מאוד אייטמים בכל כלי תקשורת שמסקר את המדיה החברתית (כלומר, כולם). 
 
זה באמת שובר את הלב, מה אני יכולה להגיד? ילדה בת 19 שהתרגלה לעשות לכל דבר בחיים קומפוזיציה המתאימה לאינסטגרם וזקוקה נואשות לאישור מהסביבה בדמות לייקים ושיתופים (אני בת 33 ואני מרגישה אותו הדבר. מזל ששתינו דוגמניות אוסטרליות).
 

היא מספרת בסרטון שהייתה אומללה, שכל תמונה שלה בוימה במשך שעות ועברה עריכות, כדי ליצור אשליה של חיים מושלמים ובלונד זוהר (וזה כנראה הצליח לה). שהמפרסמים ששילמו לה כסף כדי שתצטלם עם המוצרים שלהם נתנו לה הוראות מפורטות לגבי אופן הצילום. שזה באמת נורא כשמישהו שמשלם לך כסף מחלק לך הוראות ואומר לך מה לעשות. בעולמות של אנשים אחרים קוראים לזה “בוס", אבל היא כנראה לא יודעת מה זה. 
 
אוניל חטפה לא מעט ביקורת על הסרטון הזה שלה, בעיקר מכוכבי רשת אחרים שטענו שהם לא מרגישים אומללים בכלל. למעשה, הם חיים את החלום וממש סבבה להם עם זה. ולמה שלא יהיה להם סבבה? מדובר בצעירים בשנות ה–20 לחייהם שהעבודה שלהם היא לייצר סרטונים לרשת, לנסוע ברחבי העולם ולקבל המון דברים בחינם. היו גם כאלה שטענו שאפילו הסרטון הזה שלה הוא אקט שיווקי, שמה שבאמת עומד מאחוריו צפוי להתגלות. יש סיכוי טוב שהם לא טועים. 
 
העניין הוא שהיא צודקת, הדוגמנית האוסטרלית המתוקה שיושבת מול המצלמה הביתית שלה ומייבבת על כך שאין לה מושג איך היא תרוויח עכשיו כסף, ואיך היא תעביר את המסרים החשובים שלה לעולם. היא צודקת במובן הזה שעידן החיים המרוטשים מגיע לסיומו. 
 
עד לא מזמן היה לנו נחמד לספר לעצמנו שיש אנשים שהחיים שלהם מושלמים ומלאים בחופשות פוטוגניות ביעדים אקזוטיים, ארוחות במסעדות שמסתדרות מעולה עם פילטר CREMA באינסטגרם והמון סלפיז מחויכים. גם היינו צריכים את האנשים האלה כדי שישקפו לנו בדיוק עד כמה החיים שלנו קודרים, משעממים ומלאי פגמים. אחרי הכל, תמיד נחמד להשוות את עצמנו לאנשים מוצלחים בהרבה ולשקוע עוד קצת בתיעוב עצמי. 
 
אבל הימים האלה קרובים לקצם - יותר ויותר אושיות רשת מרגישות בנוח להגיד את האמת לגבי החיים שלהם. כוכבת VINE בריטני פורלן, למשל, לא מפסיקה לדבר בסנאפצ׳ט (שחשוף לעשרות אלפי אנשים) על הדיכאון והחרדה שמהם היא סובלת, על הבדידות הבסיסית שטמונה בסגנון החיים שלה כאישה שמרוויחה כסף מסרטוני אינטרנט מטופשים ועל כן לא צריכה ללכת למשרד מדי בוקר. גם ג'סי סמיילס, עוד כוכבת רשת, העלתה לפני כמה שבועות סרטון יו–טיוב ושבו דיברה על הדיכאון שלה. 
 
האינטרנט עבר תהליך דומה לזה שעברה הטלוויזיה, רק שבאופן הגיוני הוא עבר אותו בצורה מזורזת - בהתחלה שמחנו לצפות בתכנים פלסטיים שמציגים חיים חפים מפגמים, אבל עם הזמן מיצינו את הפנטזיה, וכמו תוכניות הריאליטי, גם באינטרנט יש צורך מהותי באמת. 
 
והאמת, מה לעשות, לא בהכרח מורכבת מתמונות מושלמות על החוף ומסלפיז עם חברים במסיבות. האמת כוללת הרבה כאב, דיכאון, בדידות ותסכול. העניין הוא שהאמת היא גם פחות פופולרית, כי לעוקבים שלכם יש כזו משל עצמם. הם כן רוצים אנשים להזדהות איתם, אבל הם גם רוצים אסקפיזם. 
אז מה עושים? שום דבר, ממשיכים לחיות ולשתף באמת ברשת, שהיא לפעמים כיפית ולפעמים פחות. ומקווים לטוב. בכל מקרה, כמה לייקים פחות עוד לא הרגו אף אחד. במיוחד לא דוגמניות אוסטרליות בנות 19.