ארבעה דיירים חדשים נכנסו אמש לבית האח הגדול. אסתי הלסבית שאוהבת את המראה הגוטי, רינת הגרושה בת 40 פלוס קוגרית שלא מתביישת להודות שנמשכת לבנים בגיל של הבת שלה, שחר, ספר אינטליגנטי ומתנדב למד"א, ואיציק אף הוא מעצב שיער רהוט וגרוש פעמיים. הם מבטיחים שהם יעשו שינויים בבית, אך מניסיון אנו יודעים שכל ההבטחות האלה נשארות גנוזות בתעודות הזהות שלהם. ברגע שהם נכנסים לתוך סיר הלחץ, הם מקבלים הלם קרב ושוכחים מה בעצם הם באו לעשות. 

על מי ארז טל חשב שהוא עובד, כשהודיע בהתלהבות של תלמיד בי"ס בהצגת סוף שנה, שהאח הולך להטיל על הבית כזאת פצצה שתהפוך סדרי עולם? הרי היינו כבר בסרט הזה כאשר האח הדיח בזמנו את אלירז והחזיר אותו, כך ששום דבר כבר לא מפתיע אותנו. גם ההכנה לקראת "סודות מחדר האח" הניבה פיהוק אחד גדול. לא שציפינו שהדיירים יחשפו סודות שהם פעם עבדו בביון האיראני, אבל בטח ובטח לא חשבנו שה"סודות" האלה יסתכמו במה הם רוצים להגיד לדיירים החדשים וממי הכי קשה יהיה להם להיפרד. 

אסתי לי פז. צילום: ינאי יחיאל
ומה ציפה האח הגדול שהם יבקשו מהדיירים החדשים? שיביאו להם מגלשות לשלג שאולי יגיע לנווה אילן? בסך הכול ביקשו שלא ידיחו אותם כי ממש כיף להם והם לא רוצים להפסיק באמצע את "המסע" אותו התחילו. עוד מסע כזה ואבדנו. אפשר לחשוב שהם הולכים לפגוש את הדלאי לאמה ולהרהר ביחד איתו על מהות החיים. מה הם כבר יכולים לגלות ב"מסע" לתוך הנפש, בבית שלא מייצר שום תכנים? דבר אחד בלבד: שהם מפחדים מהדחה.

 אוהב ומחבק: שי-חי מתחיל לאבד עניין 

אחרי שנפל להם האסימון ששי חי  שועט קדימה על גלי אהדה אדירים, פתאום הם כולם מאוהבים בו ומספרים סיפורי מעשיות שהוא הדייר שהם הכי יתגעגעו אליו. עומרי בכלל החליט ששי חי הוא החצי השני שלו ושהם קורצו מאותו חומר ודודו קורא לו: "בעלי" ומחבק ומנשק אותו. שי חי לא נשאר חייב ומחזיר לו אהבה ואפילו מנשק אותו בפה. 

אפרופו הורמונים משתוללים וליבידו מתפרץ, בפינה אחרת בבית, ברק ש"אני רוטט כולי כשאני נמצא ליד מייקל", לא מפסיק לגפף ולגעת בילד המחמד שמסמיק כולו מכול החיבה המורעפת עליו. רציתם רומן בבית? קיבלתם.  ואם החיבוק לו זוכה שי חי לאחרונה על ידי הדיירים שגילו עד כמה הוא פופולארי, הוא מהלך להחליש את שי חי, זו אסטרטגיה נכונה, כי אם אף אחד לא יספק לו תירוץ לכעוס עליו או להעליב אותו, סיבת הקיום שלו בבית כבר לא תהיה קיימת. ומה הוא יגיד מעתה והלאה בפינת ההדחה שלו אם הוא מפויס עם כולם?  
בעצם, הוא כבר איבד גובה מהרגע שתני נכנסה לבית והחליטה לסרס אותו. ממישהו שהיה עוקצני, בועט וחד, הוא הפך לחייל בצבא השלום ורק חסר שיתחיל לשיר את "אול יו ניד איז לאב" והוא אבוד לנצח. חוץ מזה, איך הוא יכול להתפנות ולריב עם הדיירים, אם הוא צריך לבזבז אנרגיות על שיח חירשים עם תני.

שי חי: למה את מתחנפת פה לאנשים שפגעו בי?
תני: איך אתה מדבר אלי? אני שנתתי לך את חיי.
שי חי: רק שאלתי אותך שאלה. תעני לי.
תני: מה אתה רוצה ממני? מה? מה? אני שחיתלתי את הילדים שלך?
 
כמו תמיד, ההר הוליד עכבר והבית נשאר עומד על כנו בעקבות ההדחה הפיקטיבית. מי שהכי נדלק מכול הסיפור היה ארז שמרוב התלהבות, חזר והסביר בערך מאתיים מיליון פעם איזה תרגיל עומדים לעשות לדודו ושי חי. חשבנו גם שדודו התמוטט אחרי ההדחה, אבל הוא כל כך התאהב בקהל שצריך היה להביא את שומרי הכנסת שיוציאו אותו משם בכוח בשביל שייכנס בחזרה לבית. 
 
נשאר רק לקוות ששי חי, אחרי שיראה מה נרקם או נאמר מאחורי גבו כאשר יצפה בהם מחדר המתים, יזנח חלומות על שלום ואהבה ויחזור מהר למצבו הטבעי כמצליף הלאומי. מי שגנבה את ההצגה אמש בהופעתה, הייתה קורין גדעון שנראתה כמו ג'יין אייר של שרלוט ברונטה.
איציק כרסנטי. צילום: ינאי יחיאל
 

 
שחר חפץ. צילום: ינאי יחיאל