בערב חג הפסח המשטרה הביאה אל קו הגמר שלושה תיקים חמורים אשר יש בהם כדי ללמד על מצב ארגוני הפשיעה בישראל אחרי פרשה 512, אבל גם על יכולת "המשטרה הגבוהה" (תואר שהעניק המפכ"ל ליחידות העילית - להב 433 והימ"רים) להגיע למקומות הרגישים במערך ארגוני הפשיעה ששרדו את רעידת האדמה של הקיץ האחרון.

הקואליציה המרכזית


את המלאכה מובילה יאחב"ל, אשר מנטרת קואליציה משולשת של ארגוני פשע שהשתלטה ללא עוררין על אזור המרכז. הקואליציה כוללת לפחות שתי קבוצות מבצעיות מבני טיפוחיו של עמיר מולנר, ובראשם האחים שגיב ולירן טיירי מרעננה. במקביל, דורך כוכבם של האחים דין ושון קסנטיני מחולון, הפועלים בהשראת יורש העצר ערן חייא המדלג ברחבי העולם, והכל נעשה בפיקוח וליווי פיננסי של ארגון מוסלי בהנהגת האחים יוסי ואלי מוסלי, בכלא ומחוצה לו.
בתקופה האחרונה נטרפו הקלפים בגוש דן, וניסיון החיסול של בן כהן הוא נקודת האל־חזור. מאז, אפילו במשטרה תוהים באשר למקומו בקואליציה של החוזר בתשובה מולנר, שכן האחים טיירי כבר עומדים בפני עצמם כארגון פשע עצמאי רב זרועות ומסוכן ביותר, ואילו חייא ומוסלי, אשר שותפים במיזמי הימורים בארץ וברומניה, מתואמים ביניהם עד לפרט האחרון.

ועדיין, מולנר, בכיפה שחורה וציציות, הקפיד לשבת בשורה הראשונה באולמו של השופט מנחם מזרחי עת נערכו דיוני המעצר של שגיב טיירי וחמשת השותפים שלו בתיק הסחיטה באלימות של עובדים במלון "ווסט" שבצפון תל אביב. לחצר בית המשפט בראשון לציון הגיעו דמויות מוכרות נוספות, והבולט שבהן הוא אלי מוסלי. במשטרה יודעים היטב שמולנר ומוסלי אינם קשורים לעבירות בתיק, אבל מפרשים את הגעתם לבית המשפט כאמירה חד־משמעית - כלפי הנאשמים, כלפי אחרים וכלפי המשטרה.
החקירה הסמויה החלה עקב תלונות של מנהלת המלון ועובדים על כך שהנאשמים צורכים שירותים ומוצרים ללא תשלום, ומהלכים עליהם אימים. כדי לממש את התלונות הושתלו במלון שני סוכנים שהתחזו למלצר ולאיש ביטחון ואספו ראיות מכל זווית, כולל את מערך המצלמות שהחבר'ה הטובים שתלו במלון מטעמם.

מלון ווסט, השבוע. במשטרה מדברים על התיק במונחים של הצלת חיים. צילום: אבשלום ששוני
בחדר המבצעים של יאחב"ל הופתעו מאופי ההתנהלות של שגיב טיירי והנאשמים - הטלת מורא ושליטה באמצעות איומים ובריונות מהסוג הקשה ביותר, לא תמיד תוך הפעלת כוח, אבל גם. לפי אחד הדיווחים, התמונות של קורבנות האלימות מזעזעות ביותר.
בפרקליטות מחוז תל אביב התלבטו עד לרגע האחרון באשר לניסוח סעיפי האשמה, ולפיכך הבלשים התמקדו בהשבחת הראיות לעבירות קלות כמו גניבה (מוצרי מזון), קבלת דבר במרמה (חדרים), איומים ותקיפה בנסיבות מחמירות. אז במשטרה יודעים שהתיק בקושי ידגדג לקואליציה, ואפילו מעריכים שהוא לא ישבית לשנים רבות מדי את הנאשמים, אבל מדברים עליו במונחים של הצלת חיים. עוד שתיים־שלוש תקיפות "ספונטניות כאלה", אומרים שם, ואי אפשר לדעת לאן זה היה מגיע. 
בינתיים, מאחור נותרו מאוימים אנשי המלון אשר מאז הקמתו לפני כחמש שנים התגוררו אצלם עבריינים בכירים כמו בן כהן, אליעזר קאמל (קוני), הקווקזים מהקריות ועוד רבים וטובים. אחרי הפיצוצים האחרונים, תרתי משמע, מנסים שם לחזור לאווירה נורמטיבית באמצעות סילוקה של חבורת טיירי ותוך שמירה על קשר רציף עם המשטרה.
ועוד זווית, בלשי יאחב"ל ורשות המסים עצרו את גיל מנשה מכפר סבא, מי שמוגדר במשטרה כאיש הכספים המרכזי של מולנר. ספק אם התיק הזה יבשיל ליותר מאשר דיון על עבירות מס, אבל ביאחב"ל יש סיפוק רב מכך שהריצו את מולנר למפגן תמיכה נוסף בבית המשפט, מה שמצביע לדעתם על המיקוד המדויק שלהם.

הקואליציה החשאית

פרקליטות מחוז דרום הגישה השבוע כתב אישום נגד שלושה עבריינים צעירים מאשקלון, דור ב' בארגון דומרני, על העברת מטען חבלה לארבעה עבריינים מוכרים היטב מאזור השרון, ובראשם עומרי זוארץ, הדור הבא בנתניה. השמות בקואליציה הזו אולי פחות בומבסטיים, אבל במודיעין המשטרה יודעים שהם לא פחות קטלניים, ומכאן הניטור של הצדדים לעסקת המטען אשר נתפס ליד ביתו של אחד מהם בכפר הדייגים הציורי, שושנת העמקים, ביציאה הצפונית מנתניה.
בלשי ימ"ר לכיש ביצעו בחקירה מלאכת מחשבת מסתורית אשר פרטיה שמורים רק להם, שכן בכתב האישום רב הנסתר על הגלוי. לא ברור מי מסר לנאשם מספר אחת את מטען החבלה, מדוע המטען נתפס כאשר הוא מעוקר ומנוטרל, ומי היה היעד לחיסול.
לכאורה, השאלות הללו אינן משנות את עובדות כתב האישום, אבל הנאשמים כבר מכינים לתביעה אתגר לא פשוט בסוגיית ההדחה לעבירה, אם וכאשר ייערך דיון מהותי בראיות. בינתיים, עד שהצדדים יישבו לשולחן המו"מ, ניתן להעריך כי סוכן משטרתי סמוי הוא זה ש"מכר" את המטען המנוטרל לצעיר הכי מדובר כיום בגזרת אשקלון, איתן רוש בן ה־22.
בסוגיית היעד לחיסול, כתב החידה לא פחות מסתורי. בתחילת הדרך נתנו להבין שמדובר בעסקת אמל"ח בתוך קואליציה של צעירי דומרני עם יורשי שירזי, אבל בכתב האישום השמות הגדולים אינם מוזכרים. בפועל, צעירי דומרני מכרו מטען חבלה לזוארץ מנתניה, כוח עולה עצמאי אשר אינו משתייך לריקו שירזי, ובטח שאינו מסוכסך עם שי שירזי, שהוא עצמו אינו מתגורר עוד בנתניה אלא מחפש בצפון תל אביב דרכים לגיטימיות לגלגול ההון המשפחתי.

הקואליציה הערבית


בסוף השבוע נחת במערכות סרטון מדהים של ימ"ר מרכז, תוצר חקירת רצח כפול של אב ובנו, מוסטפה ורמדן מוסרתי בדצמבר 2015 ברמלה, במסגרת נקמה על רצח האחים חילמי ומוראד כראג'ה שנה לפני כן. 
הסרטון מתעד כיצד יממה לאחר החיסול הכפול, ראשי משפחת הפשע כראג'ה - שעזבו את רמלה עקב סכסוך עקוב מדם עם קרוביהם ממשפחת ג'רושי - ערכו ביישוב חריש חאפלה רבת משתתפים. אלכוהול, זיקוקין דינור, יריות שמחה וזמרים שסלסלו לכבוד ה"יום מאוד שמח עבור כל בני משפחת כראג'ה", בלי לקחת אחריות חלילה על החיסול הכפול. גם איימן כראג'ה, מבחירי המשפחה, אחז במיקרופון וכטוב לבו ביין הקדיש מאוולים זועפים משלו על התנחלות משפחת כראג'ה בחריש, על אפם ועל חמתם של המשטרה, הרשויות, נתניהו ושאר אומות העולם (מסמך נדיר, חפשו אותו ביו־טיוב).
תיעוד החאפלה מצטרף לראיות נוספות שליקטה המשטרה לכדי כתב אישום, ובהן האזנות סתר בין הכראג'ות לבין שותפיהם והרוצח בפועל, שנמלט לרומניה ותועד שם נהנה מכל הטוב שהארגון מסוגל להרעיף עליו בבוקרשט - שהפכה לעיר מקלט לישראלים מבוקשים.

רשימות נוספות של אמיר זוהר ב־POSTA.CO.IL