לפני שלושה חודשים פנה ח"כ אביגדור ליברמן לכמה קצינים בכירים במילואים: "אני עומד להיות שר הביטחון ורוצה להקים צוות שיעזור לי להתכונן לתפקיד", אמר להם. כשראה את המבט המופתע בעיניהם אמר: "אני יודע שאתם לא מזדהים עם דעותי הפוליטיות, אבל אתם יודעים שאני אדם פרגמטי". הצוות לא הוקם, אבל המשימה שלו הושלמה.

בצה"ל לא יודעים איך לאכול את המינוי הזה. אחרי שלוש שנים של שר ביטחון שלא רק היה עצם מעצמותיו של צה"ל, אלא גם נתן גיבוי מוחלט לקצינים ואפשר להעביר סוף־סוף תכנית רב־שנתית לצבא, יגיע שר שהיכרותו עם הצבא מוגבלת לשירות סדיר קצר בממשל הצבאי בחברון ואחר כך לשירות כאפסנאי במילואים.
אבל ליברמן הוא אדם יסודי שיודע ללמוד. הוא צפוי להוביל מדיניות תוקפנית יותר בשטחים, בתקווה שהיא לא תעורר מחדש את גל הטרור. גם מול עזה הוא ירצה מדיניות שיש לקוות שלא תוביל לעימות נוסף ומיותר. אבל הוא לא יורה על תקיפת סכר אסואן במצרים או על מתקני הגרעין באיראן.

רא"ל איזנקוט. רמטכ"ל עיקש שלא יעשה חיים קלים לשר החדש. צילום: דובר צה"ל

בעבר השמיע ליברמן לא מעט מילות הערכה כלפי הרמטכ"ל גדי איזנקוט. ועדיין, לא יהיו לו חיים קלים עם הרמטכ׳׳ל העיקש, שלא מתפשר על דעותיו ובוודאי שלא על נושאים ערכיים.
כצעד ראשון, נערכים בצה"ל לשלוח פלוגה ליישוב נוקדים, שתאבטח את מקום מגוריו של שר הביטחון החדש, וכבר מתחילים להתגעגע לשר הביטחון היוצא. לא רק בצה"ל יתגעגעו. 

הטור המלא מחר ב"מעריב־סופהשבוע".