זה כמה שנים מתפרסמות בתקשורת הבינלאומית, בעיקר הערבית, ידיעות על השתתפותם של כלי טיס ישראליים כמו מל"טים בתקיפות נגד הטרוריסטים של דאע"ש בסיני. ישראל לא הגיבה על הפרסומים האלה וגם מצרים לרוב התעלמה מהם או הכחישה. אולם כעת, בפעם הראשונה, גם כלי תקשורת מערבי - "בלומברג" - מדבר על כך. יתרה מזאת, הידיעה נכתבה על ידי כתב סוכנות הידיעות בישראל והיא מסתמכת על מקור ישראלי שהוגדר כ"בכיר לשעבר במערכת הביטחון". 

בידיעה של "בלומברג" אתמול נכתב כי המעורבות של המל"טים מישראל נעשית בידיעת ממשלת מצרים ובהסכמתו המלאה של הנשיא עבד אל־פתאח א־סיסי. כמו כן נאמר כי יש שיתוף פעולה מודיעיני בין שתי המדינות. 
גם הפעם ישראל ומצרים לא הגיבו רשמית לפרסום. אך אפשר לשער כי אם הידיעה נכונה, מצרים לא תרווה נחת ממנה. גורמי אופוזיציה במצרים ויריביה מבחוץ, כמו איראן לדוגמה, עלולים לנצל את הידיעה כדי לנגח את משטרו של הנשיא א־סיסי ולתארו כ"משתף פעולה" עם ישראל.

עיתוי הפרסום - יום לאחר ביקורו המפתיע של שר החוץ המצרי סאמח שוקרי בישראל ופגישותיו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו - מעניין אך גם בעייתי. 
מצד אחד, הביקור מעיד על כך שנשיא מצרים מרגיש בטוח מספיק כדי לחמם את היחסים. לשתי המדינות יש אינטרסים משותפים לשמור על השקט בגבול, להילחם בטרור בסיני שפוגע בכלכלת מצרים, גורם לאבידות לא קלות לצבא ולכוחות הביטחון ובעבר גם "זלג" לנגב. מסיבות אלה אפשרה ישראל לצבא מצרים להגדיל את כוחותיו וסוגי הנשק שהוא משתמש בהם בסיני, תוך כדי החרגה של סעיפים מסוימים בהסכם השלום בין שתי המדינות.
מצד שני, אפשר גם להעריך כי אם אכן יש אמת בידיעה ב"בלומברג", אזי במערכת הביטחון בישראל יש כעס על הדובר. אולי גם ייעשה מאמץ לאתרו. אם כי בדיקה או חקירה עלולות לפעול כבומרנג שיעצים את הפרשה. זאת בשעה שבשתי המדינות היו רוצים מן הסתם להורידה מסדר היום ולהחזיר את היחסים ההדוקים בין ירושלים וקהיר, בעיקר בתחום שיתוף הפעולה הביטחוני, אל מתחת לרדאר הציבורי.