אף על פי שאף פעם לא ביקרתי באצטדיון ורגלי מעולם לא דרכה באולם הקולנוע, זהו מנהג נפוץ. אפילו אני יודע שאי אפשר לחוות משחק כדורגל בלי חופן גרעינים, ואי אפשר לצפות בסרט ללא דלי פופקורן.

נכון, אין מדובר בחובה של ממש. אני די בטוח שפה ושם נוכל למצוא חובבי קולנוע כה מושבעים שהסרט עצמו בראש מעייניהם, עד כדי ויתור על הפופקורן הטפל והתמקדות בעלילה הסוחפת; כמו גם אוהדי כדורגל נלהבים, שכה שקועים במשחק עד כדי שישכחו מן הגרעינים המתפצחים ויתמקדו בכיבושים ובשערים. אומנם זה חריג, אבל זה בסדר. אבל למצוא את התופעה ההפוכה, כאשר הפופקורן הופך לעיקר החוויה ומסיט את תשומת הלב מהסרט המוקרן ברקע, וכשהפיצוח מביא להתעלמות מהמשחק וממהלכיו, זה כבר ממש חבל.
בטח שמתם לב שהחגים כבר בפתח. איך יודעים? אי אפשר לפספס את זה. שלטי החוצות מכריזים מעל כל גשר רענן על מבצעים והנחות חגיגיות. דפי העיתון מלאים בכתבות צבע המסקרות את סטייל העיצוב וסגנון האופנה הנכונים לקראת החגים. תוכניות החדשות גדושות בכתבות המאתרות את סל הצרכנות הזול ביותר, וכמובן אינסוף תוכניות בישול עוסקות ללא הרף במיטב המתכונים של מאכלי החג המסורתיים.

אווירת החגים מציפה אותנו מכל עבר, וזה טוב ויפה, אבל חבל להסתפק רק ב"אווירה" ולהזניח את החגים עצמם. האווירה היא חשובה ונעימה, אבל היא אינה מסתכמת רק בצרכנות ובאופנה, בסלי קניות ובמתכונים. החגים מכילים הרבה מעבר לכך: זה מתחיל בימי הסליחות, שמעבר לפיוטים העתיקים, הם גם ימים של חשבון נפש והתבוננות פנימית; ממשיך בימי ראש השנה הנשגבים שבהם אנו מכתירים את הקב"ה למלך - ימים המלווים במצוות חשובות כמו תקיעת השופר המרגשת הבוקעת שערי שמיים ובמנהגים מסקרנים כמו מנהג התשליך על שלל משמעויותיו הסמליות; ומתבטא גם בתפילות, שאם רק תנסו פעם אחת לעיין בהן ברצינות, תגלו ים של תוכן שלא הכרתם. יצא לכם לקרוא פעם את סיפורה של חנה שאותו קוראים בהפטרת ראש השנה? ההפטרה הזאת לבדה יכולה לקחת אתכם למסע רוחני בלתי נשכח.
ומכאן זה רק הולך ומשתפר. עשרת ימי התשובה המעמתים אותנו עם כישלונותינו ומאיצים בנו שלא להתייאש - ולהאמין שניתן לתקן ולהשתפר; יום הכיפורים והצום המטהר המפגיש אותנו עם האני הפנימי שלנו. ועוד לא הזכרנו את סיפורו של יונה ואת "סדר העבודה" הלוקח אותנו למסע בזמן ומחזיר אותנו לימי המקדש; או את חג הסוכות המלבלב והמרענן המביא אותנו לפסגת השמחה בשמחת תורה.
ימי החגים הם ימים עמוסים במטען רוחני עצום, מטען של תוכן ושל רגש, של מסורת ושל חוויה. אין ספק, הפיצוחים והפופקורן מוסיפים המון, אבל בואו לא נשכח לחגוג גם את הדבר האמיתי. חגים שמחים ומלאי השראה לכולנו. 
הכותב הוא שליח חב"ד בשכונות הצפון החדש ורב בית הכנסת "סי אנד סאן" בתל אביב