אדוני ראש הממשלה, בוקר טוב. קצת באיחור בגלל החגים, אני רוצה לאחל לך יום הולדת שמח. בשבוע שעבר חגגת בצניעות עם המשפחה וחברים לסיעה יום הולדת 67, והשרה גילה גמליאל הנפיקה והעניקה לך "תעודת אזרח ותיק". בגילך, אנשים בדרך כלל יוצאים לפנסיה על פי חוק, אבל לך בטח אין תוכניות כאלה, וזה בסדר גמור.

אבל זהו גיל מיוחד, מעין צומת רשמי שבו אפשר להמשיך לעבוד אם רוצים אותך במקום העבודה, אם יש לך מה לתרום ואם אתה חושב שאתה נהנה, תורם ונתרם. לא חייב כלום לאף אחד, לא חייבים לך. הגעת לגיל שאפשר להתחיל.
אצל בן כספית וקלמן ליבסקינד, בעמודים שלפני הטור שלי, תמצא תמיד אחד שלרוב יהיה נגדך ושני שכנראה יהיה בעדך. אני, מאז ומתמיד, משתדל להיות ענייני, לבקר כשצריך ולפרגן כשניתן. גם הפעם.

האמת היא שאתה איש מוכשר, מנוסה ורהוט, דובר אנגלית משובחת ובעל יכולת הופעה נדירה. לא במקרה אתה כל כך הרבה שנים בלשכת ראש הממשלה, מנפה, מחסל וגובר על כל מתחרה מבית ומחוץ. פיתחת את "הסטארט־אפ הפוליטי" הענק של "חוק הצינון", אתה תכסיסן פוליטי מדהים, לא נותן לאף אחד לצמוח בקרבתך (מרדכי, ליברמן, סער, יעלון, כץ ועוד) ומחזיק את הקואליציה מעשה ידי אמן. זה מעצבן, בטח את מתנגדיך, אבל בסופו של דבר אי אפשר שלא להשתאות. 

בנימין נתניהו. זו המשמרת שלך. צילום: רויטרס
יש בך יסודות איתנים של מדינאות. אתה, בניגוד לראשי מדינות גדולות וחשובות, נכנס בראש מורם ובצעדים בטוחים לחדר הסגלגל של אובמה, ללשכה של פוטין, לראש ממשלת סין ולמשרדו של הולנד בארמון האליזה. אתה מרגיש שם בבית כשווה בין שווים ומוכיח אותם בפנים, במגרשם הביתי.
מר נתניהו, אתה בליגה של הגדולים. מנהיג בינלאומי בעל יסודות אידיאולוגיים מבית אבא והמורשת של יוני ז"ל, אשר חדור להט רב, קרבה, להטוטנות ואמונה רבה. אבל, אדוני ראש הממשלה, אתה חייב להבין שהגעת לגיל שבו אתה יכול לעשות כבר מה שצריך, "לחשב מסלול מחדש" ולהשתנות. כמו בגין, כמו אריק, כמו עזר, כמו רבין.
אומר את האמת. רבים חושבים שאתה קם כל בוקר ליום חדש של פוליטיקה קטנה של הישרדות, יום של תכסיסנות, ליבוי שנאה נגד ערבים, נגד שמאלנים, נגד אובמה, נגד התקשורת וכו'. אתה מתנהל לרוב כאדם מפוחד החושש מאיזו חרב מעופפת שעומדת להינעץ בגבך בכל רגע. תשתחרר. הרבה אנשים טובים, שלא הצביעו עבורך אבל קיבלו אותך כראש ממשלה, ועוד רבים שכן הצביעו בשבילך, חשים שנגמר לנו האוויר, שהמחנק אוטוטו הורג אותנו. שנמאס. 
הם רואים כל יום אדם שמחד אחראי למדינה יציבה בתוך מזרח תיכון סוער, שגבולותיה מאותגרים אך מוגנים, שכלכלתה סבירה, שקשריה הבינלאומיים טובים עם רוב המדינות ושנקרות בפניה הזדמנויות אזוריות, ומאידך רואים ראש ממשלה שמתחבא מאחורי דוד ביטן בענייני התאגיד הציבורי; שעוסק בכל עיתונאי באופן אישי, שבודק מי יגיש את המשבצת ברדיו החדש בין שש לשבע בערב ואם הוא איתנו או נגדנו.
הם רואים ראש ממשלה שמנהל מו"מ להרחבת הקואליציה, אך ברגע האחרון חושש לאבד את הימין המסורתי והמתנחלים, וחוזר בו.
***
אדוני ראש הממשלה, אתה מנהל לא מעט זירות במקביל: המדינית, הביטחונית, המודיעינית, הכלכלית, החברתית, ההסברתית ועוד. קורים לנו כאן במדינה דברים טובים מאוד בהרבה תחומים, אבל ראה מה קורה כאן עם החקלאות והחקלאים, הקשב לזעקת תושבי הגליל, הסתכל על התעשייה הנאנקת, מחירי הדיור המאמירים (וזו לא רק בעיה של משה כחלון). אתה האחראי.
אתה יודע כי שיחת התמיכה שלך עם אביו של החייל אלאור אזריה היוותה את האות לעליהום על הצבא - גם אם לא התכוונת לכך - וגם למתקפה על אמנון אברמוביץ' ולהתלהבות שבה התקבל "הצל" למפלגתך. אבל לא באתי להוכיח אותך. ישנם כאלה שיעשו את זה טוב ממני, אלה שעוסקים בסיקור השוטף של פעולותיך, שעוקבים אחר חקירות משטרה, דוחות מבקר המדינה, מסעותיך בחו"ל והנעשה בלשכתך ובממשלה ובסדר יומה. 
אני כאן לאחל לך מזל טוב, לברך אותך בבריאות טובה ובאריכות ימים ואפילו בהמשך תרומה לעם ולמדינה. באתי לומר לך שהגעת לגיל שאפשר להתחיל, לגיל שבו מנהיגים יכולים להשתחרר, לנפץ קירות ולחתוך גדרות; עושים את מה שצריך ולא מה שכדאי. באתי לתת לך עצות ממקום טוב. 
הוצא את ענייני התקשורת מסדר היום שלך ותן לעיתונאים לעשות את עבודתם, במקום לנסות לערוך אותם, לשבץ אותם ולתכנן אותם. סייר בצפון ותהפוך את ההבטחות למעשים. חבק את החקלאים והתעשיינים, שומרי הגבולות והאדמות המוציאים לחם מן הארץ. בקר יותר בצה"ל ותן לראשיו לחוש את הערכתך לפועלם הביטחוני ובתחום שמירת המוסר, הנורמות והערכים. 
הצג תוכנית מדינית אזורית עם תקווה. אולי התוכנית של ליברמן לעזה היא התחלה טובה. המזרח התיכון אומנם רועש, גועש ולא יציב, אבל אתה חייב להיות מוכן ליום שאחרי. 

נשיא ארה"ב ברק אובמה. שלח לו מכתב תודה. צילום: רויטרס
החיה את תנועות הנוער. עודד אותן והגדל את תקציביהן. 
התחלת לעשות דברים טובים עם ערביי ישראל, אחרי שהוצאת דיבתם ביום הבחירות. המשך לחזק אותם ואת האמון ההדדי. 
זה הזמן גם למנות את בעלי התפקידים החסרים בלשכתך. תתארגן וחשב מסלול מחדש. למען המדינה. 
שלח לאובמה איגרת תודה - בשמך ובשם מדינת ישראל כולה. מי כמוך יודע עד כמה גדולה תרומתו לביטחוננו. אני סבור שהוא יעריך זאת, כמו גם הנשיא או הנשיאה שייבחרו. גם אנחנו נעריך. עשה עמו צדק. הוא אומנם לא זקוק לזה, אולם אתה ואנחנו זקוקים לזה. וגם ההיסטוריה והצדק.   
ניכר כי הדברים שהשמעת בנאומך מעל קברו של שמעון פרס, וגם ביום השלושים, באו מן הלב. עשית דבר נכון. וכעת, ביום השנה ה־21 לרצח רבין, יש לך הזדמנות להתנצל, אם אתה סבור שתרמת - ולו במעט או בעקיפין - לאווירת ההסתה שהביאה ללחיצה על ההדק. וגם אם לא, באחריותך שזה לא יקרה שנית, לא מול מנהיג פוליטי, משמאל ומימין וגם לא מול עיתונאי זה או אחר או פעיל שמאל.
***
אדוני ראש הממשלה, אני יודע שאתה פועל במציאות מורכבת, קואליציה בעייתית שבה כל אחד חושב שהוא מלך ומאיים במרד (כחלון, בנט, ליברמן וכו'). אני יודע שיש לך סיעה קצת בעייתית עם יו"ר קואליציה דומיננטי וגם סגן שר אחד שפורסם כי הרים סכין בקטטה, סגן שר אחר שטען כי רעידת האדמה באיטליה היא עונש לאיטלקים על הצבעתם באונסק"ו ועוד ח"כ עם אישור מהקזינו. 
ויש לך גם "תותחים" שעושים לך כאב ראש בעצם נוכחותם: ישראל כץ, חיים כץ, גלעד ארדן ונוספים, שאינם מסתירים בשיחות סגורות את דעתם עליך ויודעים היטב מה דעתך עליהם. בעניינם, מר נתניהו, אתה טועה. חבק אותם, קרב אותם ופרגן להם. הם הנכסים שלך. הצלחה שלהם היא שלך ומטעמך. 
זו המשמרת שלך, אדוני ראש הממשלה. עליך מוטלת החובה לפזר את אווירת הייאוש והמחנק, את חוסר התקווה ואת התחושה שאנו מאבדים נכסים חשובים של הציונות, ככה, בלי שנרגיש. 
עד שמישהו יחליף אותך - מימין או משמאל - הרחק את הייאוש וקרב את התקווה. יש לך כל היכולות לכך, מר נתניהו, ולא - כתב האישום של ההיסטוריה יהיה ארוך, מר ונוקב. 
הגעת לגיל שאפשר להתחיל. מזל טוב לך, אדוני ראש הממשלה, לשרה, ליאיר, לאבנר ולכולנו. 
שבת שלום.