תמיד חשבתי שראש הממשלה נתניהו הוא צוללת, מתוודה כתבתנו לענייני מטפורות ומְשָׁלִים; צוללת צהובה, שקועה במי אפסיים בעמקי הים, מתרכזת בטיפוח דגי הרקק בתקשורת ועושה דברים שהשתיקה לא יפה להם, בעזרת סייענים כעו"ד שמרון את מולכו או מנכ"ל התקשורת פילבר, כדי לשמור על נצחיהו ישראל. 

מדי פעם מרים הרה"מ בִּיטַנוֹסקוֹפּ, לבחון אם קַלּוּ המים, ודרוקר/ כספית לא הציפו סיפור חדש בתקשורת ואם היועץ המשפטי לממשלה ממשיך במצפון סדוק לבטל/ לדחות בדיקות וחקירות בענייניו. כי מלאכת הצדיקים נעשית בידי אחרים, וכדי להחליט אם יש או אין היבט פלילי לפרשת הצדיקים נתניהו ושמרון והצוללות, חייב היועץ המשפטי להעמיק ולחקור לפני שיטיל גם אותה לגריסה. אבל היועץ המשפטי ביטל בפרצוף מיוסר כל היבט פלילי בעסקת 1.5 מיליארד היורו, כולל ניגוד עניינים, בלי לראות את המכלול והעבר של המעורבים ואת ההשפעה מרחיקת הלכת של החלטותיו על המרחב הציבורי־משפטי - ועכשיו יוכל הרה"מ לצוף במים ולגחך: אמרתי לכם שלא יהיה כלום כי אין כלום. האם הכלום, זירו, אפס, כסך פעולות היועמ"שות בנושאי הביבי, נועד להוכיח שהוד ביביותו יצא צח וזך ושהתקשורת שקרנית? ששליחיו עלי אדמות ימשיכו לכאורה לערב עסקים בניהול המדינה, ברשות ובסמכות? האם ככה לוחם נציג הצדק בשחיתות ובניצחון ההון על השלטון והדמוקרטיה, כשהוא מונע חקירה נגד רה"מ והנתניהו'ס?
מעתה לא יצטרך יותר הביבי להסתתר מהאמת במנהרות חשוכות (מטפורה) או במעמקי הים. אמנם מעל המים כל ברבוניה הוא כריש וכל אמנוּן דג חרב וכולם פוערים נגדו מלתעות - אבל למי אכפת? היועץ המשפטי, בתפקידו כחיים הכט, הוציא אותו צדיק.

הצוללות שדרוקר העלה למים העכורים אינן צהובות, אך משוכללות, מאיימות וזוללות מיליארדים. הרה"מ רצה לרכוש אותן מגרמניה, עם ספינות נגד צוללות וצוללות נגד ספינות שפוגעות בצוללות וכו', אף שצה"ל ושר הביטחון לא רצו בהן. יעלון הוזז, כשטען מי שטען שזה לא יפריע ליועצו־פרקליטו־דודנו־נאמנו של הנתניהו, עו"ד שמרון, כמייצגו האינטרסנטי של נציגה הישראלי של המספנה הגרמנית, להקים גם מעגן טיפול פרטי לצוללות בארץ. ומה טוען הרה"מ, שתמיד יודע הכל על הכל? שבכלל לא ידע שלשמרון יקירו יש קשר לצוללות שלו. 
סבבה. פגישה מקרית לגמרי של אינטרסנטים מנוגדים ומשותפים. כאילו, "היי, דוד, מה אתה עושה בקיל?". קוֹ־אינסידנט - ותפסיק לכחכח במבוכה, היועמ"ש. הרה"מ לא ידע, עד שהדבר פורסם (מזל שיש עדיין קצת תקשורת חופשית). אולי שרה אמרה לו, כי בערוץ 10 הזדוני אינו צופה. וכמו שאמרה בזמנה שרה אחרת, במקרה אחר: "רחמים לא ידע. הוא לא ידע". ועל זה דורשים חורשי רעתו ועדת חקירה? הרי אם עצם החיבור בין ה"ביבי" ל"חקירה" איננו בגדר ניגוד עניינים, אינני יודעת ניגוד עניינים מהו. ולכן מנדלבליט לא יחקור. הוא לא יחקור.
בזכות היועמ"ש נגור כולנו במעמקי הים בצוללת צהובה, אטומה, בפיקוד קפטן במדים ללא רבב (מטפורה), עם אוריינטציה ניווּטית וג'י־פי־אס מוסרי דפוקים, כשמעליו שלדון ושרה ומתחתיו שמרון ומולכו. כו־לם מנהלים את מדינתו, בעת שהוא שומר במצולות על תיבת הפנדורה שלו, המתפוצצת מרוב ניגודי עניינים.