בשבוע האחרון עשו הכל בסביבתה של משפחתו של אלאור אזריה כדי להביא אל הציבור את המצוקה הקשה אליה נקלעה. זה התחיל ביום שישי בראיון לאולפן שישי בו האם אושרה התפרקה מול המצלמות, המשיך באשפוזו של הדוד ויקטור, בהקלטת שיר על ידי שתי האחיות והגיע לשיא אתמול בבוקר בבית הדין הצבאי, עת הגיעו בני המשפחה עם חולצות שעליהן הודפסה תעודת ההצטיינות שאלאור קיבל מהמג"ד שלו, סא"ל דוד שפירא, אותו מג"ד שלטענתם הפקיר את החייל בשטח ולא גיבה אותו בירי.



התובע, סא"ל במיל' עו"ד נדב ויסמן הגיע ליום הסיכומים האחרון מוכן ודרוך. הוא קיבל את זכות הסיכום ראשון ופתח במתקפה חסרת תקדים על אזריה. האמירות הקשות והדרישה להרשיעו בעבירת הריגה ברף החמור של העבירה ולא ברף הנמוך שברו את האם אושרה שלא יכלה יותר לשמוע את סיכומיו. היא יצאה מן האולם איבדה את ההכרה ונלקחה על ידי הפעילים שהפגינו בחוץ לבית החולים, שם נדרשה להישאר להשגחה אך סירבה בתוקף וחזרה כעבור שעתיים לבית הדין.



ביציאה מבית הדין אמר אחד מבני המשפחה כי "אושרה בקריסה מוחלטת. היא לא יכולה לשאת זאת יותר. היא רואה איך הצבא עושה הכל כדי להרשיע את אלאור. אין רחמים".



ויסמן סיים את סיכומיו ולא נתקל בחומות מצד השופטים. ההגנה, לעומת זאת, חטפה לא מעט במהלך הסיכום, בדומה למה שהיה לאורך המשפט כולו. השופטים לא נתנו לעורכי הדין אייל בסרגליק ואילן כ"ץ לסכם ברצף ולא מעט נקטעו על ידי השופטים שדרשו הבהרות ותשובות לסתירות בין הסיכומים בעל פה לסיכומים בכתב.



השופטת הראשית, אל"מ מיה הלר, שחטפה לא מעט ביקורת מעורכי הדין בסיכומים בכתב הביטה בהם ויותר מרמזה להם כי קראה כל מילה לפחות פעמיים. בכל הזדמנות ציטטה את הסיכומים על כל 142 העמודים שהוגשו וניסתה להציגם כמי שלא באו מוכנים לקרב.



השיא היה הערות שהופנו מצידה לעבר ההגנה בכל הקשור לטענות כי אלאור הפך מלוחם "לחייל היורה". מגיבור למושמץ בכל המדינה. כאן העירה השופטת כי "מישהו רצה לעשות הפגנה בכיכר וביקש להתיר את פרסום שמו".



בעוד שלושה שבועות יחזרו כל הצדדים לבית הדין לשמוע את ההכרעה. כל תוצאה תהיה דרמטית. בין אם אזריה יורשע או יזוכה, המשפט הזה הגיע לישורת האחרונה אבל עדיין רחוק מאוד מסיומו.