מהתגובות של מנהיגים אירופיים לאישור חוק ההסדרה עולה עמדה חד משמעית: החוק הוא הכרזת מלחמה מדינית  מצד ישראל נגד המעצמות המערביות שהן ידידותיות לישראל. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמנם לא השתתף בהצבעה כי היה במטוס בדרכו מלונדון לישראל. אבל העובדה שהחוק עבר בקואליציה תחת הנהגתו תתפרש בקרב מנהיגי מעצמות המערב כמהלך מתריס של זלזול ומפגן שחצני של ביטול כלפי ידידים.



תוצאה שנתניהו לא הביא בחשבון היא שאישור חוק ההסדרה פגע ויפגע באופן אנוש במעמדו הפוליטי בזירה האירופית. הוכח שהוא נכנע לגורמים הקיצוניים בממשלתו. האמון כלפי נתניהו בבירות אירופה שבלאו  הכי לא היה מקור לגאווה בלשון המעטה, צנח עכשיו לשפל אולי בלתי הפיך.  
העובדה כי יממה אחרי שנפגש ושוחח  עם ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי, המדינאית הבריטית גינתה  את חוק ההסדרה באופן בוטה תירשם ותיזכר בתולדות הדיפלומטיה כתקרית מדינית מביכה ומגחיכה לשני הצדדים. "אני  לא מבין?", נשמע דיפלומט  בכיר לוחש באוזני  עמיתים בשיחה במזנון המשלחות של בניין האו"ם. "על מה שניהם (מיי ונתניהו) דיברו? על מזג האויר?".

תרזה מיי כפי הנראה חשה מושפלת. ולתגובת הגינוי שלה הצטרף השר שלה לענייני המזרח התיכון טוביאס אלווד. "כידיד ותיק של ישראל אני מגנה את העברת החוק" הצהיר. "ההעברה פוגעת במעמדה של ישראל וביחסים הבינלאומיים שלה". נשיא צרפת פרנסואה הולנד הבהיר כי החוק "מנוגד לפתרון שתי המדינות". המזכ"ל החדש של האו"ם אנטוניו  גוטרש  הלך צעד נוסף. "החוק הוא הפרה של החוק הבינלאומי", הצהיר בהודעה מיוחדת.  גוטרש  הוא דיפלומט מוערך שמתמצא היטב  בנושאים מזרח תיכוניים. להגדרה שלו על חוק ההסדרה תהיה משמעות מיוחדת.
השאלה הגדולה היא במצב של מלחמה מדינית עם ארצות אירופיות מרכזיות, כשראשיהן  מתחרים  בגינויים נגדו  איך ראש הממשלה חושב  ומתכונן לפעול ולהתאמץ  להעלאת  נושא הגרעין האיראני לראש סדר היום העולמי?  ממי נתניהו יבקש מעתה  תמיכה וסיוע  במאמציו המחודשים  להזהיר ולהתריע  מפני  איום הגרעין  האיראני? ממי? מראש ממשלת בריטניה הפגועה?  מנשיא צרפת הכועס?  ואולי מנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שכבר הודיע  כי הוא מתנגד לעיצומים נגד איראן?
 
ראש הממשלה  אולי סומך על נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. אבל לנשיא צרות צרורות משלו עם מנהיגי מעצמות המערב. אין ספק שגם בבית הלבן מישהו מחוגו הפנימי של הנשיא פירש ורשם את כניעתו  של נתניהו  לגורמים הקיצוניים  בממשלתו. דונלד טראמפ איננו אוהב פוליטיקאים כנועים.