ארגוני שמאל קיצוני דוגמת שוברים שתיקה פועלים נגד המדינה וצה”ל, אחרת איך נכנה פעילות שמטרתה העמדת קצינים לדין בהאג? או הפקת דוחות שקריים על מבצע צוק איתן, למשל, המשמשים את חמאס ואיראן? אילו הם היו בוחרים "לתקן" את הצבא המוסרי בעולם בכלים הנכונים, דוגמת מערכת המשפט או הכנסת, לא הייתה הצדקה מצדי ליזום את החוק. אבל הם בוחרים לפעול במרץ דווקא בערוצים ובכלים שמשרתים את הגורמים העוינים לישראל. חברים, מדובר באידיאולוגיה ברורה שמטרתה לפגוע במדינה ובצבא, ולכן יש לקדם חקיקה שתמנע את פעילותם ותפגע בה. מאז חזרתי לכנסת אני מקדמת שורת חוקים בנושא.



המציאות שבה פעילי הארגון נכנסים לכיתות לימוד אינה יכולה להימשך. ההבנה קיימת אצל כל בר דעת ואינה דווקא נחלת הימין. אף אחד לא יכול להאשים בימניות את יאיר לפיד או שורת ח”כים מהאופוזיציה התומכים בחוק. לכולם יש את ההבנה שהמציאות ההזויה הזו לא יכולה להתקיים – גם במדינה דמוקרטית. המתנגדים לחוק טוענים שהוא מיותר שכן כל נער יכול להגיע לתכנים שלהם, והם מנגד יגיעו אליו בקלות. בנוסף אומרים שהמטרה היא להקים משטרת מחשבות, איראן ושאר ירקות - אך הם אינם מבינים מהי מטרתו של החוק. יסלחו לי חברי בשמאל על הדוגמה, אך נערים מגיעים בקלות ומיוזמתם אל תכנים פורנוגרפיים - ועדיין לא נצדיק לעולם כניסת פורנו למערכת החינוך.



באותו אופן, יש תכנים שאינם הולמים את סולם הערכים שעל פיו אנחנו רוצים לחנך את הילדים והנוער שלנו. בכך שאנו אוסרים את כניסתם של אנשי שוברים שתיקה יש אמירה ברורה אילו תכנים בונים את החברה והמדינה ואילו תכנים מחריבים אותה. הפעילות של שוברים שתיקה סותרת את ערכי מערכת החינוך שנקבעו בעבר בחוק החינוך הממלכתי – “לחנך אדם להיות אוהב אדם, אוהב עמו ואוהב ארצו ואזרח נאמן למדינת ישראל”.



הכותבת היא יו"ר סיעת הבית היהודי בכנסת ומיוזמות החוק