"בוקר טוב, אדוני שר החינוך. לצערי, אנחנו חיים בחברה אלימה והרצח הבא הוא כבר רק עניין של זמן. צוותים במערכת הבריאות חווים אירועי אלימות מילולית ופיזית מדי יום, על בסיס קבוע. מאז הרצח הנורא של אמי, האלימות לא פסקה, להפך, היא רק גוברת. אני מקבלת עדכונים על עוד ועוד מטופלים שמאיימים "לשרוף את הצוות", שלא חוסכים מהצוות את דעתם ש"טוב ששרפו אחות, אולי ככה ילמדו לעבוד".



"אז למה אני פונה אליך, שר החינוך? כי האלימות שהופנתה כלפי אמי היא חלק מאלימות שמציפה את מערכת הבריאות. אבל הבעיה היא ממש לא רק שם.


אלימות היא חלק מהחברה שלנו. אנחנו נתקלים בה במערכת הבריאות, בדואר, בבנקים וכן, גם במערכת החינוך. זה לא חדש שמורים הם שק החבטות של הורים וילדיהם, שהם סופגים קללות ואיומים וגם סתם זלזול על בסיס יומי. אפשר לשנות, אפשר להשפיע. הדרך לעשות זאת היא באמצעות התערבות בבית הספר, באמצעות פנייה אל דור העתיד שלנו.



קשה מאוד לשנות חשיבה והתנהגות של אנשים מבוגרים, אבל בקרב הילדים במדינה יכולת ההשפעה היא רחבה הרבה יותר. נשמח לתאם איתך או עם מישהו מצוות המשרד פגישה בנושא. היינו רוצים לנסות להיות חלק מפרויקט כזה, בתקווה שאולי נצליח לשנות במעט את מצבה של החברה שלנו. זה לא יהיה פשוט, אבל לפחות נוכל להגיד שבאמת ניסינו".



מתוך פוסט שפרסמה בתה של טובה קררו ז"ל, האחות שהוצתה למוות לפני כשבועיים בסניף קופת חולים כללית בחולון.


 


הביאה לדפוס: עפר לבנת