במאה ה-12 היריבויות באזור ממלכת קייב הביאו לכדי כך שהאוקראינים הקדמונים בקשו מהשבדים שיכבשו אותם ו'יעשו סדר במדינה'. השנה קרה אותו הדבר בדיוק ברשות השידור האוקראינית. עד לפני מספר חודשים נראה כי המדינה משוסעת המלחמות לא תצליח לעמוד בהפקת התחרות ופנו לשבדים שיעמידו אירוויזיון למופת.



באורח פלא האנגר כמעט נטוש הפך למרכז אירוח האירוויזיון. היושבים בבית לא יכלו לדמיין שמעל היושבים בקהל עומד גג מושפע המוחזק על ידי עמודי בטון בלתי מטויחים. חצי הגמר הראשון היה כמעט בלתי אפשרי לניבוי. פינלנד, גאורגיה ולטביה לא הצליחו להתברג בצמרת למרות הפופולריות הגבוהה.



הערב ישודר חצי הגמר השני של האירוויזיון שיכלול אוסטרי ואירי מעופפים, אחד על ירח והשני על כדור פורח. סרבית שרוקדת עם חשפן, מקדונית שרוקדת לבד, מועדון גרושים מסן מרינו, ערוגת צנוניות מאסטוניה, כדור פרוזק מבלרוס ואימרי זיו אחד שהולך להרים את הגג ולהביא לנו הרבה כבוד נכנס לתחתית.





באירוויזיון עצמו הולכת לנצח איטליה, כן אני נחרץ. בטופ חמש תהיה גם בולגריה ואולי פורטוגל – לה יש את השיר הכי רטרו ומתוק שיכול להיות. היום ישראל צפויה לעלות לשלב הגמר, גם כאן אני נחרץ, אם כי עלולות להיות לנו מעט "בעיות" עם קרואטיה וסן מרינו, שאם אתם שואלים אותי, השירים שלהן מיותרים לגמרי בנוכחותם בחצי הגמר – הם צריכים להיות בגמר. אני מקווה מאד שיעלו עשרה שירים טובים שיהפכו את הגמר לעוד יותר משובח השנה. יש עוד סיכוי.



אני נמצא כרגע באוקראינה וחשוב לי לציין שהאווירה מאד ידידותית ופתוחה, גיי פרנדלי מפתיע, מתובל בהומור לא מבוטל. כמו כן האוקראינים צבעו את קשת הידידות שרוסיה העניקה לאוקראינה בצבעי הגאווה, כלומר: יש פה אמירה מאד מכוונת לשדר לעולם את המסר הבא - אנחנו רוצים להיות חלק מאירופה, ואנחנו בהחלט מבינים שלהיות חלק מאירופה צריך להיות גם גיי פרנדלי. זה בהחלט חלק מהעניין.



הכותב הוא עתונאי, חובב אירוויזיונים ובעל האתר "מור עושה רוח"