עורך הדין יורם שפטל הקדיש את פתיחת תכניתו השבועית ב-103FM לפיגוע שאירע בהר אדר, שם נרצחו שלושה ישראלים, סלומון גברייה, יוסף עותמאן ואור אריש, והביע את דעתו על האפשרות שהפועלים הערבים ימשיכו לעבוד בשטחי ישראל. שפטל זעם על כך שניתנת להם האפשרות, והציע לחנוק כלכלית את הפועלים, על מנת שיהגרו מישראל, כפי שקרה, לטענתו, לאחר הסכם אוסלו.



"נושא התוכנית הקודמת היה שלום כלכלי, אסון דמוגרפי ועידוד לטרור. אני כמובן לא עומד לחזור על מה שנאמר על ידי במשך שעה, אבל אחת התזות המרכזיות היתה ואחד הדגשים המרכזיים היה העובדה שאם אנחנו, ככל שמגדילים את מספרם של הפועלים הערביים מיהודה ושומרון במפעלים בישראל, אנחנו מגבירים את העוצמה הכלכלית של ערביי יהודה ושומרון ושל השלטון העצמי הארור שלהם, בראשותו של אבו אדולף מאזן. לעומת זאת, אם אנחנו נפסיק בתוך שנה שנתיים, נשלח הביתה את 130 אלף המועסקים הערבים מיהודה ושומרון במפעלים ישראליים. אנחנו ניצור שם מצוקה כלכלית ולא טרור, אלא הגירה המונית החוצה, כמו שהיה במלחמת אוסלו, בסוף 2001 ועד סוף 2003, כשעפו מכאן כ-200 אלף ערבים, בגלל המצוקה הכלכלית הנוראה שמלחמת אוסלו הביאה על עצמם, וגם עלינו".



"זאת המתנה של השמאל הישראלי, שהשנתיים האלו שבהם הכלכלה הישראלית לא צמחה בהן. היתה פה קטסטרופה של הרג יומיומי והרס כלכלי. הצבעתי גם על כך שאחוז לא מבוטל מהערבים מיהודה ושומרון, שמקבלים רישיון עבודה, מבצעים פיגועי רצח, וככל שמספר הפועלים הערביים גדל, כך גדל פוטנציאל הטרור הערבי.



והנה, לא חלפו מספר ימים, ולמרבה הצער באה ההוכחה לתפיסה הזאת שנתתי לה ביטוי בתוכנית וכולנו זוכרים את הרצח הנוראי שהיה בהר אדר, כאשר המבצע, שהוא כמובן צואת אדם מהלכת על שניים, הוא אדם שאנחנו נתנו לו בטמטומנו, באיוולתנו כי אינה יודעת קץ, הזדמנות להיות בעשירון העליון של ערביי יהודה ושומרון, כי הוא קיבל רישיון עבודה, וקיבל משכורת של פי 8 או פי 10 על אותה עבודה מאשר אם היה עובד בה אצל מעסיק ערבי ביהודה ושומרון, או הרשות הפלסטנית.





"אחד השקרים מקיר לקיר, שמקובלים על כולם, כולל על ממשלת ישראל, לרבות ראש ממשלתה, וכל המרכיבים הקואליציוניים, ואפילו על הבית היהודי, זה הטמטום שנקרא שלום כלכלי. אנחנו קיבלנו למרבה הצער, הדגמה איומה לאסון הנורא הזה, באמצעות טרור פוטנציאלי, שיכול לבוא מצידו של כל אחד ואחד מאותם פועלים. כל אחד מהם בפוטנציה - מחבל. זה לא אומר שכולם יהפכו לאחד כזה, אבל גם הרוצח מהר אדר, אף אחד לא היה אומר שהוא מחבל פוטנציאלי, כי הוא לא בשנות ה-20 שלו או העשרה.



הוא בן 37, נשוי, ילדים, יש לו הכל. זה בפרופילים של השב"כ זה האחרון שיכול להיות מחבל. אם האחרון גם כן בפועל הוא מחבל, אז אין אחד שאפשר להוציא מן הכלל, שהוא לא יהיה. אין כזה. פשוט אין כזה. לכן, זאת צריכה להיות משימה לאומית, ממש משימה לאומית, להפסיק את ההעסקה של ערבים מיהודה ושומרון משני צידי הקו הירוק, משום שדבר אחד מתבצע - גדל פוטנציאל הטרור, וראינו את זה השבוע הלכה למעשה.



"היום, ח' בתשרי", סיים שפטל, "אנחנו בסיומם של הימים הנוראיים. מחר בשעה הזאת, נהיה בעיצומם של ההכנות האחרונות לליל כל נדרי, ליל יום כיפור. אני לשמחתי הרבה מאוד, כרגיל ב-15 השנים האחרונות, אהיה במערת המכפלה".