עורך הדין, יורם שפטל, פתח את התוכנית שלו היום ב-103FM בהתייחסות להצהרתו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, ושיבח את קיום ההבטחה של נשיא ארצות הברית בכל הנוגע להכרזתה של ירושלים כבירת ישראל, ותקף בחריפות את אנשי מרצ והפרשנים הפוליטיים, שהתייחסו בהסתייגות למהלך.



"אם להתבטא בלשון המעטה, זה היום קיווינו לו. אבל לא כולם. למשל, הרביעייה החדשה הפוליטית שמסתמנת - ארדואן, גלאון, גילון, והנייה, לא קיוו ליום הזה. ממש לא. ולכן ארבעתם התבטאו בהקשר להחלטה ההיסטורית משום שעד עכשיו, עקב פרשנות שהמשפט הבינלאומי לגבי ירושלים שהיא מחולקת, (החלטה 181) שעל פיה, במשך 10 שנים, ירושלים היתה צריכה להיות בינלאומית, אבל ירושלים היא בירת ישראל ממספר חודשים לאחר קום המדינה.



הפרשנות האמריקאית הישנה והבזויה קבעה למשל שאמריקאי שנולד בנתניה, הוא בעל אזרחות אמריקאית שנולד בישראל, כי נתניה היא חלק ממדינת ישראל. אבל בעל אזרחות אמריקאית שנולד בירושלים, היה כתוב שנולד בירושלים, לא ישראל. כי עד אתמול היא לא היתה חלק ממדינת ישראל. היא לא היתה מוכרת כחלק ממדינת ישראל על ידי ארצות הברית. ללא ספק, בעלת הברית הקרובה ביותר, שלא לומר היחידה של ישראל בעולם.



זהו מהפך אדיר, ולכן האויב הערבי וסייעניו הרבים מבית, בראשות מרצ, קיבלו בזעם רב ובגידופים את ההחלטה. הגברת גלאון קראה לנשיא ארה"ב פירומן. עד כדי כך אכזבה אותה ההחלטה הזאת, ותוך כדי כך, הם חייבים לשקר, כי הם לא צודקים בשום דבר, השמאלנים האלה, לכן הם משקרים.





אומרת לנו הגברת ראש מרצ בדימוס שההחלטה הזאת של טראמפ, זאת החלטה כל כך גרועה, כי היא מכירה בכיבוש הישראלי במזרח ירושלים. היא מדברת בדיוק כמו הלשון של האו"ם. בדיוק אותה לשון. בדיוק אותה לשון כמו של אונסק"ו. אותה דעה, אותה השקפה, אותו הדבר ממש. אחד לאחד. ואין כמו הזעם של האויב הערבי ושל מרצ כדי להוכיח עד כמה ההחלטה הזאת היא היסטורית וחשובה. לא חלפו 10 שעות וצ'כיה הודיעה אותו דבר.



הרי טראמפ הודיע במפורש שאין בהחלטה הזאת משום קביעת עמדה לגבי איזה חלק מירושלים היא ריבונית בו או לא. אז כיצד פולטים מהלוע את הרמייה הזאת, שדונלד טראמפ הוא פירומן, משום שהוא הכיר בכיבוש הישראלי במזרח הירושלים. שימו לב לניסוח הארסי - אנחנו כובשים בהר הבית. זאת בושה וחרפה, איזה רפש פוליטי.


ההסתייגות של רבין "הגדול"

אבל תזכרו עוד דבר, ההכרה הזאת באה 22 שנים יותר מאוחר ממה שהיתה צריכה לבוא, היא היתה צריכה לבוא כבר בתשנ"ה. הקונגרס קבע אז חוק כזה, ואז בא רבין הגדול, ושכנע את הקונגרס להוסיף הסתייגות. שימו לב, ראש ממשלת ישראל, מפעיל את השדולה הישראלית בוושינגטון, כדי שזאת תרוקן לגמרי את החוק שקיבל, על ידי הפסקה, שהנשיא יוכל לדחות את הביצוע מסיבות של ביטחון. ועד דונלד טראמפ, כולם הכירו בזה.



עכשיו השמאל, ובמיוחד הכנופיות המחבלו-תקשורתיות, הוכו בתדהמה, והפרשנות שלהם מנסה לרוקן את התוכן מכל תוכן. כך אומרים לנו הרמאים - "טראמפ הכיר בשתי מדינות לשני עמים". הניסוח של טראמפ הוא גאוני. הוא לא אומר שארה"ב תשאף, או שצריך שתי מדינות לשני עמים. הוא אומר שאם במשא ומתן ישראל והפלסטינים יסכימו על כך, אז ארה"ב תתמוך בכך.



אלה שני דברים שונים לגמרי ממה שמציגים. הוא כבר שנה נשיא והוא לא הוציא מהפה שלו את המילים האלה. בגלל זה השמאל לא רצה שהוא ייבחר. ככל שמישהו הוא יותר אנטי ישראלי, כל מחבל תקשורתי מצטט את בריטניה הבוגדנית, את אנגלה מרקל יימח שמה וזכרה. אבל אלה מדינות שנמצאות בשקיעה וניוון, בריקבון. הן מתפוררות. על כל יהודי שהם לא רצו באירופה, הם יקבלו עשרה ערבים מוסלמים, ואז נראה איך אירופה תיראה. יש לנו רמזים מה הולך לקרות שם עכשיו. ולכן, ההצהרה של דונלד טראמפ, שהוא גם מורה על להתחיל להעביר את הדברים.



זה אותם אפסים שאמרו לנו שטראמפ לעולם לא יכיר בישראל. התעמולן הפנאטי אריה גולן, אמר שישראלים יקבלו פטור לוויזה ביום שיכירו בירושלים כבירת ישראל. כרגיל, תוקעים לשמאל כובעים בגרון, והוא ימשיך לאכול כובעים. לא בטוח שיש לו עוד מקום.



דבר אחרון, איזה מזל שאדם עם מבנה אישיות כמו טראמפ, בלי שום קשר לדעות, נמצא בבית הלבן. אדם שמסוגל לקבל החלטה בניגוד לכל עדת האפסים האנטישמים של משרד החוץ בעיקר ויהודים בזויים בסנאט, שייעצו לו שלא לקבל את ההחלטה הזאת. הוא יצא נגד כל יועצי אחיתופל. כל מה שהוא רוצה, זה לקיים. זה ההבדל בינו לבין שלושת האפסים שהצהירו והבטיחו בדיוק כמוהו, אבל לא רצו לקיים את ההבטחה בעניין ירושלים.



יש הערכה אינסופית לדונלד טראמפ, בגלל שהשמאל חשש שזה מה שהוא יעשה. כמו שהם רצו שהגברת המושחתת מכף רגל ועד ראש, הילרי קלינטון, תיבחר.