"אקט כוחני כלפי ההורים": השביתה הצפויה עשויה לפגוע בכולנו, הורים לילדים בגנים ובבתי הספר, שצריכים למצוא פתרון בהתראה קצרה או לנצל את ימי החופשה שלנו. אני מרגישה מתוסכלת כשכל כמה זמן מכריזים על שביתה במערכת החינוך, כמו בבתי הספר התיכוניים ממש לאחרונה. חשוב לי לציין שאני תומכת בזכויות המורים, מעריכה מאוד את עבודתם ובטוחה שהם לא מתוגמלים כראוי לנוכח מסירותם ועבודתם הקשה.

אני מאמינה שהם צריכים לקבל תנאים מספקים כמו כל עובד אחר, אך יחד עם זאת אני סבורה ששביתה היא אקט כוחני כלפי ההורים והתלמידים. בסופו של דבר, אנחנו משלמים את המחיר של הצעדים הללו, מה שיוצר פגיעה נוספת בנו, ההורים, כציבור עובדים במדינה.
(הכותבת היא אם לשלושה תלמידים)

“צריכים להיאבק בכל הכלים"
מקומם מאוד שאנו כעובדי הוראה צריכים לגלות “במקרה” מרכיבים חשובים כאלה שהורידו משכרנו, כשגם כך הוא נשחק במשך שנים רבות ואינו מתגמל מספיק. במשך 30 שנה אני עובדת כגננת, והתחושה היא שכל המרכיבים בשכר אינם ברורים מספיק. פעמים רבות במשכורות הראשונות של השנה, בחודש ספטמבר, השכר לא משולם במלואו.
 

אני יודעת שאצל גננות חדשות במערכת סימני השאלה ביחס למרכיבי השכר גדולים עוד יותר, ועכשיו אנחנו מגלים את השערורייה הנוכחית, שמנכים לנו יותר ימי מחלה ממה שנעדרנו בפועל. זאת כנראה משום שכולם לוקחים אותנו כמובן מאליו. אני מאמינה שאנו צריכים להיאבק בכל הכלים העומדים לרשותנו כדי לקבל את מה שמגיע לנו, ממש כמו עובדים אחרים במשק בכלל ובמגזר הציבורי בפרט.
(הכותבת היא גננת ממרכז הארץ)