בהודעה שפרסם צבאו של נשיא סוריה אסד הבוקר (שלישי) נכתב כי צה"ל ביצע סדרה של תקיפות מצפון לדמשק באמצעות מטוסי קרב וטילי קרקע-קרקע. הפרשן הצבאי של מעריב, טל לב רם התייחס לפרסומים: "בשלוש לפנות בוקר התקבלו דיווחים ראשונים מהאתרים של המורדים הסורים על תקיפה ישראלית בסוריה באמצעות חיל אוויר, כולל טיל קרקעי באזור המזרחי של דמשק, אזור שידע בעבר כמה תקיפות ישראליות וכנראה ששוב הותקף מחסן או מפעל של כלי נשק. בדיווח העדכני ביותר נאמר כי הצבא הסורי מאשר את הפרסומים על התקיפה והודיע שכוחות ההגנה לא תקפו מנגד". 

ניסים משעל התייחס לדבריו וטען: "נשמע שהסורים השלימו עם גורלם בו מידי כמה שבועות מטוסי חיל האוויר מפציצים ויוצאים". השיב לו לב רם: "זוהי בדיוק המציאות של השנים האחרונות, הכל התחיל במדיניות עמומה בה אף צד לא הודיע שהוא תוקף, כשישראל עד היום לא הכריזה שהיא לוקחת אחריות על התקיפות. מה שקורה בחודשים האחרונים הוא מצב אחר, כל השותפות של סוריה, לאור הניצחונות האחרונים, דורשות בחזרה את הצ'ק, ביניהם האיראנים, חיזבאללה ועוד. כל אחד רוצה נתח מההצלחה".

 
כשנשאל האם ישראל קרובה יותר היום מבעבר למלחמה בצפון השיב: "אני חושב שכן, אני לא רוצה להפחיד כי אנחנו עדיין לא שם אך אנחנו קרובים לכמה ימי קרב יותר מבעבר בעקבות הביטחון שצבר אסד. הגבול בין לבנון לסוריה הוא גבול מאוד מטושטש כשלאיראנים ישנה השפעה ואחיזה יחד עם מפעלים ושלל אינטרסים. המשחק נהיה הרבה יותר קשה והרבה יותר מורכב. הממשלה הישראלית מצהירה שהיא לא תאפשר אחיזה איראנית והמשמעות הצבאית היא שנשמע על אירועים שכאלה בעתיד, סף המתיחות עולה והעימותים מתקרבים".