אנחנו ברצועת עזה בקטסטרופה. בקריסה טוטאלית. האם שמעתם פעם על עם שרוצה למות? שדוחף את חמאס לצאת למלחמה? המצב הוא לא לקראת קריסה, אלא אנחנו כבר בלב הסערה. רק חסר לנו שאנשים יאכלו זה את זה. על ממשלת ישראל להבין שככל שהיא לוחצת יותר על חמאס, כן העזתים מתאחדים סביבו יותר.



זה נכון במיוחד לאור האמונה המלאה של תושבי הרצועה כי חמאס עשה הכל, ממש הכל, כדי להביא לפיוס פנים־פלסטיני, אך הרשות הפלסטינית, בראשות הנשיא מחמוד עבאס, לא מעוניינת בפיוס. גם אלה שפעם היו מגינים על אש"ף, הפסיקו לעשות זאת. הם ראו שאש"ף לא מעוניין בפיוס. היום הסוחרים הולכים להשבית את המסחר. הם חסרי ישע. עשרות אלפי צ'קים חוזרים, עם בנקים ריקים מכסף, גרמו לרבים למכור את הנדל"ן, שאותו רכשו בימים טובים יותר, כדי להחזיק את העסק שלהם מעל למים.



"לא מעוניין בפיוס". אבו מאזן, צילום: פלאש 90
"לא מעוניין בפיוס". אבו מאזן, צילום: פלאש 90



"החמאס מתחזק בגלל אבו מאזן ונתניהו"



כולנו טובעים כאן. המצב קשה מאוד. בדיוק כמו החולים במרכזים הרפואיים, שבגלל הדלק מנתקים את מכשירי ההחייאה שלהם, כך האנשים מרגישים. מספר מקרי הגירושין, ההתאבדויות והשוד רק עולה. חסר רק שאנשים יאכלו זה את זה. ואם לא די בכך, אז בא דונלד טראמפ בהודעה שלו לגבי אונר"א, שמחזיקה את רוב רובן של המשפחות קצת מעל המים, ורוצה לבטל את הסעד למשפחות.



אני רוצה לספר כאן מה קורה ברחוב הפלסטיני. לראשונה הם פונים לחמאס ודורשים, אפילו מתחננים, לצאת למלחמה. נמאס להם מהמצב הקשה. רק הדרג הבכיר של חמאס מונע מלחמה עם ישראל. חמאס, מהסיבות שלו, לא מעוניין לצאת למלחמה בשלב הזה.



אני פונה לממשלת ישראל ולכל הגורמים השפויים שם לפעול לאלתר להסרת המצור מעל רצועת עזה. שישכחו מזה שחמאס ישחרר את השבויים והחיילים בלי עסקה. על השלטונות בישראל לפעול להוריד את הלחץ, בשל המשבר ההומניטרי הקשה. חמאס לא רק שלא יירתע מהלחץ הישראלי, אלא הוא הולך ומתחזק מיום ליום. גם בגלל אבו מאזן שלא מעוניין בפיוס ובנטילת אחריות לרצועה, וגם בגלל נתניהו ומדיניות הממשלה הימנית שלו.  



הביא לדפוס: יאסר עוקבי