הביקור בבית הנשיא וההקרנה של הפרק הראשון בעונה השנייה של "פאודה" מול לוחמי יחידות המסתערבים השונות היו חוויות מיוחדות במינן. עבורנו, האנשים מאחורי סדרות טלוויזיה בכלל ואלה המנסות לצייר מציאות קיימת בפרט, ישנם שני צירים מרכזיים הנמתחים בינינו לבין הצופה. הציר הראשון הוא עד כמה עשינו את העבודה שלנו נאמנה, שכן סדרת מתח אמורה למתוח, דרמה אמורה לרגש וקומדיה להצחיק. תפקידנו הוא לגרום לזה לקרות באמצעים שונים. השני הוא מדד האמינות. כל סדרה שבוחרת את העולם שבו היא עוסקת צריכה לייצר תחושת אמינות בבואה לצייר את אותו עולם.



"פאודה", בהיותה סדרה ריאליסטית מטבעה, מנסה לייצר חוויה אמיתית ככל הניתן אצל הצופה. לשם כך, בזמן עבודת ההכנה על הסדרה ולכל אורך הצילומים קיבלנו ייעוץ מגורמים שונים מתוך מערכת הביטחון, כדי לנסות ולהתקרב ככל הניתן למציאות, אך להימנע מלחשוף בסדרה חומרים רגישים.



הנשיא ריבלין חיבר בדברי הברכה החמים שלו באירוע בין אלה העוסקים במלאכה הקשה יום־יום, המסתערבים הצעירים שמילאו את המקום במדי א’ וזקנים עבים, לבינינו, אלה המביאים את דבר עבודתם למסך.



עם תום ההקרנה, לתחושתי נדמה היה שהחיילים חיים עם סוג של ניגוד פנימי כלפי "פאודה". מצד אחד, נראה שהם אוהבים את הסדרה ומתחברים אליה, והם שמחו מאוד על ההזדמנות לפגוש את כוכבי הסדרה. מצד שני, זו קצת יותר מדי חשיפה עבורם. בשבילם זו לא סדרת טלוויזיה - אלא החיים שלהם ושל חבריהם. כעוסקים בתחום שהוא סודי מטבעו, הם לא חשים כל כך בנוח תחת הזרקור שהופנה לעברם.



בדרך החוצה ניגש אלינו מפקד ימ”ס ירושלים ושיבח את האמינות של הסדרה. אין מחמאה גדולה מזו עבורנו - לשמוע מפי מי שנמצא שם באמת שהצלחנו בעבודתנו. עבורי, העבודה על הסדרה בהמשך הדרך - עכשיו, כשפגשתי רבים מהאנשים האמיתיים בהם היא עוסקת - הפכה משמעותית אפילו יותר.



הכותב הוא במאי הסדרה "פאודה" המשודרת ב־yes