ראש הממשלה בנימין נתניהו עשה טעות קריטית כשמינה לתפקיד המפכ"ל את איש השב"כ לשעבר רוני אלשיך, בהנחה שהוא זה שיוציא אותו מהברוך. אבל אלשיך הפתיע. זו הייתה ראייה קצרת מועד, שלא מתאימה לביבי. הוא לא ראה מה שרבים ראו כבר בעבר, שהמועמד שלו הוא שועל ערמומי שדבק במטרה, שפועל לגופו של עניין ולא לגופו של אדם.



# הגענו לשלב שבו כולם מסירים את הכפפות ונערכים לקרב. מצד אחד, נתניהו, שרי ממשלתו וחברי הקואליציה שלו. מצד שני, רשויות החוק - המשטרה, הפרקליטות ובתי המשפט. מלחמת הכל בכל. נראה שהסאגה הזאת עלולה להימשך חודשים ארוכים, עד שתפגע בכל חלקה טובה במדינה.



# האופוזיציה, ככל הנראה, לא תושיע אותנו בכל מה שקשור לתיקי נתניהו. במקום לטבול את הידיים עמוק במים המזוהמים, באופוזיציה עסוקים בכל דבר, רק לא במה שצריך. התחלפו היוצרות. האופוזיציה דוממת, ונראה שחברי הקואליציה עוד לא התרגלו לעובדה שהם בשלטון. שם עדיין משליכים בליסטראות לעבר כולם.



# כבר היו כאן הרבה מאוד אנשי ציבור שסרחו, אבל מעולם לא הייתה פה כזאת מלחמה נגד רשויות החוק, גופי האכיפה, השיטור והשיפוט. זו הסיבה שהשבוע קפצו כולם, כמוצאי שלל רב, נגד השופטת רונית פוזננסקי־כץ, שלא חפה מטעויות, אבל הוכנסה בעל כורחה לכל הסאגה הזאת.



# צריך לדבר על נושא המעצרים. אולי יש בעיה בעיתוי, אבל אפשר וצריך לשנות גם את הכללים, בעיקר כשהמדובר בעצורים מהסוג שראינו השבוע. ולא רק הם. אין שום צורך במעצרים האלה ואין שום צורך בתיעוד האנשים ברגעים הכי נמוכים שלהם. אפשר להשתמש במעצרי בית לחקור את האנשים הללו בלי שכולנו נצפה בערוותם.



# עכשיו, אחרי שזהבה גלאון ואילן גילאון, שניים מהטובים שבחברי הכנסת, פרשו מהמרוץ על ההנהגה של מרצ, גוברים סיכוייה של ח"כ תמר זנדברג. היא עשויה לשפר את מצב המפלגה, להצעיר אותה ולהוביל אותה למקומות טובים. בטח עוד נשמע עליה בעתיד.



# יסלחו לי כל המועמדים האחרים, אבל מבין חברי הכנסת של הליכוד בולט מאוד אבי דיכטר. לליכוד אין היום מנהיג שעסק בנושאי חוץ וביטחון. נתניהו סימן לכל הפוטנציאליים את הדרך החוצה. היחיד הוא דיכטר, שעמד בראש השב"כ. אם יש מישהו שראוי להרים את הטלפון האדום, זה הוא.



[email protected]