"מי שעוקב אחרי התקשורת לא יבין בשום אופן מה קרה ולמה קרה ואני אשתדל להבהיר את הדברים. ראשית כל המשבר הפוליטי, זה לא בגלל כחלון, ולא ליברמן ולא החרדים וכמובן לא בגלל נתניהו. המשבר פרץ בגלל הדיקטטורה של בג"ץ, וכך נולד לו המשבר. הדיקטטורה של בג"ץ נטלה לעצמה ללא כל סמכות, חוקית או אחרת, לפסול כל חוק במדינת ישראל שלדעת שופטי בג"ץ עומד בסתירה לחוק כבוד האדם וחירותו, למרות העובדה שלחוק הזה אין אבק של סמכות, בג"ץ הגדיל לעשות והכניס לחוק שורה של זכויות משפטיות שאין להן זכר בלשון החוק, וזאת משום, שכמו שהעיד על עצמו אהרון ברק, "הציבור הנאור" חושב שצריך לפרש את חוק יסוד: כבוד האם וחירותו לציבור הנאור בישראל, שזה מכבסת מילים לצפונבונים, אשכנזים, שמאלנים, האליטות בעיני עצמם. ולכן נכנסו לתוך חוק היסוד מושגים שאין להם זכר כמו למשל שוויון. 
ואז בא בג"ץ ובוחן לו את חוק הגיוס האחרון ומחליט בשורה התחתונה שהוא פוגע בעיקרון החוקתי שלא פוגע בשום חוק יסוד למעט המצע של הציבור הנאור, הוא השוויון ואז החוק נפסל, פשוט מאוד. שופטי בג"ץ יודעים היטב, מעצם העובדה שהם יושבים בירושלים המשוחררת מכיבוש ערבי, ברור לשופטי בג"ץ שפירושו של החוק הוא משבר חוקתי חמור שלא בטוח בכלל שהוא בר פתרון וכך למעשה קרה. יהדות הורה ביקשה לפתע, ולא בלי היגיון, לחוקק ולו בקריאה טרומית חוק גיוס חדש, מחשש שאם זה יקרה רק לאחר שהתקציב יעבור אז לא יהיה כל רצון להעביר חוק כזה משום שהחקיקה החשובה ביותר של כל כנסת וממשלה זה חקיקת התקציב, וזה מסדר מהבחינה הזאת את הקואליציה עד נובמבר 2019.

 

הדרישה שלהם סבירה והגיונית, כשהכורח לדרישה הזאת זה הבג"ץ, ולא הבד"ץ, בגלל פסק דיו שאין כמותו בשום מקום בעולם. אין תקדים בשום מדינה דמוקרטית שבית משפט עליון יקבע דברים כאלו, כולל במדינות שיש בהן חוק ומשפט חוקתי. זה מכורח החוקה ומכורח סעיפים בחוקה. ולכן בג"ץ נטל עצמו את כל הסמכויות הללו מבלי שיש חוק במדינת ישראל שמקנה לו אותם. 
מי שחשב שעיקרון השוויון עמד בפני בג"ץ לא יודע מה הוא סח. שהרי בג"ץ דוחה כבר שנים עתירה לגייס את כל הערבים לצבא, ואפילו שירות לאומי כחובה על האוכלוסייה המוסלמית בישראל ועל כך בג"ץ לא מוכן לשמוע והוא דוחה על הסף כל עתירה כזאת. כלומר לפי בג"ץ חלוקת הנטל צריכה לחול רק על חרדים ולא על ערבים. זו אכיפה בררנית. זה הסיפור ואין בלתו והפסיקה הזאת ורק היא יצרה את המשבר הפוליטי שאיים לגרור אותנו לבחירות. 

ואז צריך גם לראות שוב את הפרשנים התועמלנים שלא יכולים בלי שקרים. נתניהו, שמתחילת המשבר לא זו בלבד שלא מוביל לבחירות אלא מוביל לכך שכל סיעות הקואליציה התחייבו שלא לפרוש מהממשלה עד המועד הקבוע בחוק עוד שנה וחצי. ולכן כל הכנופיה מספרת לנו שנתניהו דוחף כל הדרך לבחירות בחודש יוני על בסיס כלום שום דבר. ולכן הם לכל אורך הדרך מסבירים לנו שנתניהו דוחף לבחירות בתחילת חודש תמוז עוד לפני שהיועמ"ש יגבש את עמדתו בנוגע לחקירות. שטות מוחלטת. גם סמוך לחגים לא תהיינה שום המלצות של היועמ"ש. המציאות היא שהמשבר הזה נתן שוב כר נרחב ואין סופי לנתניהו-פוביומטים ליצור מסך עשן של שקרים מ'א ועד 'ת כדי שהציבור יתקשה להבין מה קורה פה. 
חרף בג"ץ הכנופיות התקשורתיות, דבר אחד ברור. אם על פי הסקר-שקר היו מתקיימות מחר בחירות נתניהו היה זוכה ב-30 מנדטים, אבל זה סקר שקר אז זה ודאי שהליכוד היה זוכה לבין 35-38 מושבים בכנסת הבאה.