לו נחשפתם לתכתובת הוואטסאפ שלי בשבועות האחרונים, הייתם משוכנעים שנטשתי את הרבנות לטובת קריירה מזהירה של סוכן נסיעות וחבילות נופש. קיבלתי אין ספור מסרונים המכילים כתובות של בתי מלון במגוון ערים בעולם, לצד שמות אקזוטיים של אתרי נופש מרוחקים, ובכולם השאלה החוזרת ונשנית: "כבוד הרב, אנחנו השנה בפסח ב... (ניקרגואה / לאס וגאס / יפן וכו') תוכל בבקשה לבדוק לנו איפה מתקיים שם ליל סדר של חב"ד?"



אני כל כך נהנה לקבל את כל הפניות הללו, ולו כדי להתפעל, בכל פעם מחדש, איך כולם מקבלים כדבר פשוט ומובן מאליו, שלא משנה באיזה חור בעולם תחליטו לנפוש, בטח יחכה שם כבר איזה חב"דניק עם מצות ויין, שיארגן עבורכם ליל סדר כהלכתו.



וזה מדהים, כי בעוד שעבור רוב האורחים ליל הסדר הזה הוא בסך הכל עוד חוויה במהלך טיול או נופש, הרי שעבור החב"דניק המקומי זהו חלק קטן ממשימת חיים ענקית, שלשמה הוא גר במקום זה כל השנה, ולמענה הוא מקדיש את חיו האישיים וחיי משפחתו.



רק כדי שלכל יהודי - איש עסקים, מטייל או מקומי - תהיה כתובת לכל צורך יהודי, כמו, מקום להסב בו בליל הסדר. אם אתם שואלים את עצמכם למה הם עושים את זה, יש לכך רק תשובה אחת: כי כך חינך אותם הרבי!



כולנו מכירים את ארבעת הבנים מההגדה של פסח. הרבי מליובאוויטש הוא היחיד ששם לב לסוג נוסף - הבן החמישי. ארבעת הבנים, למרות ההבדלים ביניהם, עדיין מסובים כולם סביב אותו שולחן. אפילו הרשע, לא משנה כמה ינסה להתריס ולגחך, לעולם לא יוותר על ליל הסדר. אבל הבן החמישי, אותו יהודי שכל כך התרחק והתנתק ממסורת אבות, הוא כלל אינו מודע להתכנסות המשפחתית של ליל הסדר, הוא כלל אינו נוכח. הבן החמישי, הכריז הרבי, הוא האתגר של דורנו. עלינו לעשות כל מאמץ כדי להצליח להביא גם אותו לליל הסדר ולגרום לו להרגיש חלק מהמשפחה היהודית.



זהו הזמן להצטרף לחזונו של הרבי, ולהזמין, כל אחד, לשולחן הסדר של משפחתו אורח אחד נוסף, גם כזה שאולי קצת שונה מארבעת הבנים המוכרים. כי אין כמו ליל הסדר כדי להבין שבסופו של דבר כולנו – גם הבן החמישי - משפחה אחת.



הכותב הוא שליח חב"ד לשכונות הצפון החדש ורב בית הכנסת סי אנד סאן ת"א