"השבוע נחשפו במלוא מערומיהם תרתי משמע שניים מהרמאים הפתלוגיים של ישראל, והכוונה היא למפכ"ל המשטרה מצד אחד, ומהגברת תמר זדנברג מצד שני. נתחיל בגב' זנדברג, שאין מנוס מלהגדיר אותה כסוג של נקרפולית פוליטית, כי היא לועגת לעג מביש ומחפיר להמוני בית ישראל, שנוהגים להגיע לבית אבות. והנה, בזמן שהמוני בית ישראל עולים לירושלים בשלושת הרגלים, הגב' זנדברג עולה לרמאללה, כדי לכלות את פניו של אבו אדולף מאזן, שנושא בתואר ד"ר להכחשת השואה.



היא לא מסתפקת במפגש עם השרץ, ומהמוקטעה היא שמה פניה כדי לעלות לקברו של הרוצח יאסר ערפאת. היא כל כך גאה בזה, של הרוצח שבגין היה קורא לו ה'חיה הדו רגלית', היא כל כך גאה לעלות לקבר הזה, שהיא מפיצה בכל המרשתת תמונות עצמיות שלה על הקבר המזוהם הזה. עד כדי כך היא גאה בעניין הזה. לפני שבועות ספורים, שהטיחו את הדבר הזה בפניה, כמו רמאי פתולוגי, שזה אדם שהשקר כל כך טבוע בדמו, שהוא יודע ששקריו תוך שניות יתבררו ברבים, ועדיין ימשיך לשקר. זה הפתולוגיה שלו".



היא הכחישה את העובדה שעלתה לקברו, דבר שהביא לזרם אינסופי שהעלו לרשת את הצילום שלה, העצמי, על קברו של הרוצח. הרי היא היתה גאה במעשה השפוי והנאלח הזה, כל כך גאה במעשה, שהיא הפיצה בכל המרשתת את הרגע הגדול הזה מבחינתה. לכן היא ידעה שהמרשתת מיד תוצף בתמונות שהיא צילמה, ובכל זאת רימתה. זאת המשמעות של שקרן פתולוגי.

כאשר הטיחו בה במהלך מסע הבחירות לראשות מפלגת מרצ, שהיא התייעצה עם יחצן אסטרטג, למרבה הלעג, עם איזשהו יחצן שמזוהה לחלוטין עם יחצנות למחנה הלאומי, היא ידעה שהשקר הזה מתועב, ויתגלה ברבים, אבל לא יכלה שלא לשקר
הרמאי הפתולוגי השני, צריך להדאיג אותנו הרבה יותר הוא המפכ"ל. בניגוד לזנדברג, שהיא אחות פוליטית תאומה לטיבי וזועבי, איתם היא מצביעה בדרך כלל, מדובר בסרסורים פוליטיים, שנמצאים בכנסת בזכותו של אהרון ברק. לעומת זאת, המפכ"ל, יש לו השפעה עצומה, אותה הוא מפעיל על מה שמתרחש במדינה. על היותו רמאי פתולוגי, יש בה הרבה יותר מלהדאיג אותנו האזרחים. לאחר שעד מדינה בפרשה הזאת חתם על ההסכם, שהוא מודה שהוא עבריין. כבר ידעו האברמוביצ'ים והנוסבאומים לספר מה עדי המדינה התחילו לספר. 

השקר המתועב שאין הדלפות מהמשטרה בפרשת נתניהו, הוא שקר מתועד, אבל הוא לא יכול לעצור בו מלהגיד אותו. מדוע? כי הוא רמאי.
רוני אלשיך. צילום: מרק ישראל סלם