השמחה שאחזה בנו כשהתבשרנו כי ראש הממשלה נתניהו החליט לעצור את הגירוש, לחתום על הסכם עם נציבות האו"ם לפליטים ולהפנות את המשאבים שנחסכו לשיקום דרום תל אביב, הייתה קצרה. תומכי הגירוש והעסקנים הפוליטיים שהדאגה לנו, תושבי דרום העיר, אינה בראש סדר העדיפויות שלהם, הצליחו להחזיר אותו "למוטב" במהירות.
 
החלטתו של נתניהו לבטל את המתווה ההיסטורי שהציג בעצמו היא בגידה בתושבי הדרום. הוא השאיר אותנו בלי תוכנית ובלי שיקום ובעצם הנציח את הקיפוח, המצוקה וההזנחה בדרום העיר. השהיית ההסכם משמעותה השהיית שיקום הדרום והפקרתו.
 
למרות חשדנותנו כתושבים בכל הקשור לחיים כאן בדרום, בירכנו על ההחלטה לבטל את הגירוש גם משום שהמצוקה באזור לא החלה עם הגעת מבקשי המקלט לשכונות. הזנחה של עשרות שנים על ידי ממשלות ישראל, כולל הנוכחית, היא שהובילה למצב. שלא כמו אותם עסקנים פוליטיים העסוקים בהסתה, מטילים קלון על תושבי הדרום וטוענים שאנחנו דורשים לגרש את מבקשי המקלט, אנו נולדנו בדרום ופועלים בו גם לפני הגעת הפליטים. קול הצעקה הברור שהקמנו מול חרפת הגירוש שהוטלה על ראשינו הוא אותו הקול שעשרות שנים מנסה להפנות את הזרקור אל מצוקת שכונות הדרום בדרישה לתשתיות ראויות, לסגירת התחנה המרכזית החדשה, למיגור הסחר בנשים ובסמים, להקמת בתי ספר ומתנ"סים ועוד.
 

גירוש הוא גירוש, וההחלטה לגרש קבוצה אחת היא באותה נשימה גם החלטה לגרש אותנו, מאות משפחות מזרחיות מדרום תל אביב, כתושבות פחות רצויות של העיר הלבנה. בהחלטתו לזמן את נציגיהם לכאורה של שכונות הדרום, תוך הדרתנו, מתנגדי הגירוש, מהפגישה שעניינה דיון במתווה שיקבע את גורלנו, המשיך ראש הממשלה להתעלם מתושבי הדרום והעדיף על פנינו קבוצות אינטרס שכל עניינן הוא שיסוי אוכלוסייה אחת באחרת לטובת הישגים פוליטיים. זו אינה הפעם הראשונה: מדובר באותו ראש ממשלה שהדיר אותנו מסיורו המתוקשר בדרום העיר, אותו ראש ממשלה ששתק לנוכח פינוין וגירושן של משפחות מזרחיות מבתיהן בשכונות דרום תל אביב, נוה שאנן, שפירא, אבו כביר, גבעת עמל וכפר שלם, לטובת בניית מגורי יוקרה על ידי טייקוני נדל"ן.

אנחנו נמשיך את המאבק גם כדי לוודא שמבקשי המקלט ייקלטו בישראל באופן ראוי ושאיום הגירוש יוסר מעליהם, גם כדי לוודא שאותנו לא יותירו מאחור. הקריאה שלנו לשיקום דרום תל אביב מתחילה בפירוק התחנה המרכזית החדשה, בהפסקת פינוין של שכונות שלמות, בנייה של דיור ציבורי עם העדפה לתושבי השכונות, שיקום התשתיות וסגירת מכוני הזנות. מטה המאבק של "דרום תל אביב נגד הגירוש" הוכיח בשבועות האחרונים כי עבודה מאומצת של עשרות שנים, שעניינה חיבור בין אוכלוסיות ושיקום הקהילה של דרום העיר, היא האמצעי החזק ביותר אל מול שרירות הלב של הפוליטיקאים.
 
הכותבת מתגוררת בנוה שאנן, פמיניסטית מזרחית וממובילות "דרום ת"א נגד הגירוש"