כל מי שעוקב אחר שדה הקרב המודרני, המתקדם, בוודאי שואל את עצמו בימים אלה, כשצה”ל ניצב מול עשרות אלפי המפגינים העזתים - היכן החוכמה היהודית? איפה איבדנו את הפסוק המוכר בספר משלי “כי בתחבולות תעשה לך מלחמה”? את עשרות אלפי העזתים שמתכוונים לחצות את גדרות הביטחון לעבר יישובי עוטף עזה אפשר לבלום ללא כדור אחד, ללא הרוגים ופצועים, ובכך למנוע כאבי ראש והרבה בעיות בעולם הרחב. את המטרד הזה והדומים לו, שהפכו ל”נשק השקט” של הפלסטינים, ניתן למגר בקלות באמצעות “נשק אינפראטוני” - נשק שמורכב ממחוללי צלילים צורמים ברמה גבוהה של בין 50 ל־100 הרץ (כ־150 דציבלים). ביכולתם של צלילים אלה לשתק, לנטרל ולהבריח את כל מי שמתקרב לגדרות.



ולא, לא מדובר בהמצאת הגלגל. המערכת הזו קיימת בעולם הרחב בשם lrad והיא נועדה בדיוק למטרה זו – התמודדות מול מפגינים אלימים מבלי לגרום למקרי מוות. המערכת הזו מסוגלת להקרין גלי קול עוצמתיים למרחק של מאות מטרים ואף לחדור את אטמי האוזניים הטובים ביותר.



ממחקרים שנעשו לאורך שנים התברר שלצלילים בתדרים גבוהים יש השפעות משמעותיות על גוף האדם, מסחרחורות ואובדן שיווי משקל ועד לתחושת מחנק. מכאן ברור שמדובר בנשק הטוב והיעיל ביותר מול תהלוכת השיבה.



אז איך זה שבמערכת הביטחון לא בחרו עד כה להשתמש בנשק הזה? תהיה הסיבה אשר תהיה, עדיין לא מאוחר לעשות זאת, כאשר המפגינים שוב יצעדו לעבר הגדר ביום שישי. מעבר לכך, צריך גם לשאול איך אחרי כל כך הרבה שנים של עימות עם מפגינים פלסטינים, עדיין לא פותחו אמצעים יצירתיים להתמודד עם התופעה. וכך, צה”ל ממשיך באותן שיטות ישנות של ירי כדורי גומי, רימוני גז והלם, ואם צריך גם כדורים חיים.



איך לא פותח עדיין רובה לייזר שמסוגל לנטרל ממרחק? צבא שפיתח את מערכת החץ ואת כיפת ברזל ומפעיל מערכות לגילוי מנהרות, אני בטוח שיש ביכולתו לפתח גם פתרונות הולמים נגד המוני מפגינים – בלי להרוג ולפצוע אף אחד.