זה 17 שנים שאנחנו נמצאים במלחמת התשה בגבול רצועת עזה, מלחמה שלא הוגדרה ככזאת. יש רגעים רועשים יותר, דוגמת "צוק איתן", "עופרת יצוקה", "עמוד ענן" - ויש רגעים, רובם, של שקט. במקום הזה שבין השקט לבין ההסלמות, עוטף עזה צומח. ככה גדלנו, ככה חינכו אותנו וככה גידלנו את ילדינו. לימדו אותנו לחרוש את האדמה עד התלם האחרון, בכל מצב.



ברגעי מתיחות כמו עכשיו חייבים להביט אחורה ולהסתכל על הטעויות של ממשלות ישראל, שטמונות בטעות אסטרטגית: ב"עופרת יצוקה", וב"עמוד ענן", יצאנו למבצע למען תושבי הדרום. ב"צוק איתן" יצאנו למבצע למען חיסול המנהרות, אבל אף פעם לא יצאנו למבצע כדי להגיע להסדר שיביא עתיד טוב יותר לנו ולשכנינו. הגיע הזמן לעשות זאת ולסיים את מלחמת ההתשה, גם אם זה ייקח לנו עשור. ממשלת ישראל חייבת לאמץ תוכנית ברורה לשיקום רצועת עזה ולמיגור הטרור במקביל. את המלחמה הזאת לא רק צה"ל יכול לנצח, אלא גם העורף וגם ההסברה העולמית.



חייבים לחתור לעתיד טוב יותר לרצועת עזה



הטרור מנסה להכתיב לנו משוואה שלפיה התגובה לירי על עוטף עזה תהיה רכה יותר. אבל דין קסאם כדין טיל בתל אביב, לא פחות מכך. התגובה צריכה להיות מדויקת כלפי ראשי המחבלים, כלפי הבתים של המשפחות שלהם. מבצע "צוק איתן" הסתיים כאשר ראשי הטרור ידעו שהבתים שלהם מופצצים. גם להם יש נקודות תורפה ואנחנו חייבים לנצל אותן.



עבור תושבי עוטף עזה וראשי המועצות, המצב המלחמתי והגדרתו חייבים להיות ידועים, כדי שראשי המועצות יידעו להתמודד מולו: לפתוח חמ"לים, לנהל שגרת חירום ועוד. ראשי המועצות הם לבנת היסוד של החוסן האזרחי במדינת ישראל ובעוטף עזה והם עומדים בין הממשלה לאזרח.



מדינת ישראל חייבת לחתור לעתיד טוב יותר לרצועת עזה, גם אם ייקח לנו עשור. ברגע שתהיה אסטרטגיה ברורה ומדויקת, כמו יירוט כיפת ברזל מול טיל, ברגע שנהיה מדויקים במדיניות, באסטרטגיה, בהסברה, רק אז ננצח.



הכותב הוא ח"כ בסיעת יש עתיד, לשעבר ראש מועצה אזורית אשכול