קריסתו של הגשר על האוטוסטרדה המחברת את העיר גנואה לצפונה של איטליה, למונטה קרלו ולצרפת, שגרמה למותם של עשרות בני אדם ולפציעתם של עשרות נוספים, הרסה את חופשת הקיץ של איטלקים רבים. כל איטלקי שמכבד את עצמו לא יוותר לעולם על “פראגוסטו”, חופשת הקיץ המסורתית ב־15 באוגוסט. כמו בכל שנה, גם השבוע יצאו מיליוני איטלקים מבתיהם לערי נופש לחגוג את אמצע הקיץ, וגם סופת גשמים עזה בגנואה לא מנעה מהם לצאת לחופש. אלפי מכוניות עברו אתמול על גשר מורנדי שנחנך לפני 51 שנה. 
השעה הייתה 12:30 שעון ישראל כאשר נשמע רעם אדיר באזור גנואה. רבים מהתושבים חשבו על פצצה, אך התברר כי גשר באורך 1,180 מטרים ובגובה 100 מטר קרס וגרם לאסון המוני. לפי חישובי הממונה על הגנת האזרחים, אנג’לו בורלי, כ־30 מכוניות פרטיות ושלוש משאיות נפלו אל התהום. “אני מקווה שהעובדים במחסנים מתחת לגשר יצאו לחופשה”, אמר בורלי בזמן שצוותי חילוץ, שנעזרו בכלבים ובמסוקים, ניסו לאתר ניצולים וגופות מתחת להריסות הגשר. 
עדי ראייה סיפרו כי ראו במו עיניהם כיצד ברק פגע באחד מיסודות הגשר והוא החל להתפרק. “הרגשתי שהגשר מתנועע מצד לצד”, אמר אחד הנהגים שהספיק לעבור עליו כמה דקות לפני קריסתו. מתברר שקטע באורך 200 מטר מהגשר פשוט קרס ולקח עמו לתהום את הנהגים שהיו עליו ואת אלה שהתכוונו לעבור מעליו. 

אנטוניו ברנצ’ציץ, מהנדס בכיר באגודת המהנדסים, הזהיר רק לפני שבועיים במאמר שפרסם בעיתון המקומי כי יש לשפץ את הגשר בהקדם. “הוא נבנה בשנות ה־60 ואינו מתאים לתנועה הכבדה של ימינו”, טען ברנצ’ציץ. גם מהנדסים אחרים התריעו על כך, ולפי שר התשתיות דנילו טונינלי, הגשר היה אמור לעבור שיפוץ יסודי אחרי חופשת הקיץ. 
אבל כעת זה מאוחר מדי, והממונים על האוטוסטרדות רבים ביניהם ומחפשים את האשמה לקריסת הגשר. הכבישים המובילים לגנואה נסגרו, והמשרד להגנת האזרחים שוקל כעת לבנות גשר חדש. יש לציין כי בנייתו של הגשר שקרס, הנקרא מורנדי על שם המהנדס שתכנן אותו, ארכה ארבע שנים ולוותה בפולמוס בין מהנדסים. כעת מקווים שבניית הגשר חדש תושלם בזמן קצר יותר.