אנחנו נמצאים ביום החמישי האחרון של שנת תשע"ח. עליה ניתן לומר שהשנה האחרונה היתה שנה טובה ליהודים, ואפילו ניתן לומר שנה טובה מאוד ליהודים. הנה מספר דוגמאות למה שאני מתכוון. אני משוכנע שכל מי שרוצה באופן אובייקטיבי רוצה להשתכנע, יקשיב לדברים.
ישראל השנה חווה שגשוג כלכלי חסר תקדים, שלא היה כמותו מאז קום המדינה. אנחנו המדינה המפותחת היחידה בעולם שזה הרבע השלישי שצומחת ברציפות יותר מאשר ארבעה אחוז שנתי. אנחנו המדינה היחידה המפותחת במערב, למעט מארה"ב, שהאבטלה בה נמוכה ב-4 אחוז. אנחנו המדינה היחידה, שהיא תשעה מיליון אזרחים, שיש לה חברות שנסחרות בנאסד"ק. מיד אחרי ארצות הברית - ישראל. לא צרפת, לא סין, לא הודו, לא גרמניה, ישראל היא מספר 2 בבורסה שמייצגת את החברות החדשניות ביותר בעולם. 
לאורך נתיבי אילון וסביבותיה, החל מלפני שנתיים, ועוד חמש שנים, נבנו וייבנו 5 מיליון מטר מרובע של משרדים. כל המשרדים נמכרו או הושכרו מבלי שהמחירים יירדו בשקל אחד, מה שמראה את הביקוש העצום למשרדים של המגזר העסקי. שגשוג חסר תקדים שהמדינה עוברת, כאשר משנת תשס"ט, יש צמצום הדרגתי בפער במדינת ישראל בין העשירון העליון לתחתון. 

אבל לא רק בכלכלה היתה זאת שנה טובה. ראש הממשלה שלנו, הוא היחיד מבין ראשי הממשלה במדינות החשובות בכלל, שיש לו מערכת יחסים פורייה, אדוקה, ואמון הדדי ברמות הגבוהות ביותר הקיימות - גם עם נשיא ארצות הברית, וגם עם נשיא רוסיה, פוטין. העובדה הזאת, יש לה לא רק צ'אפחות לנתניהו, ככאלה, אלא יש תועלת מדינית בטחונית שלא תסולא בפז.

הפרישה של ארצות הברית מהסכם הגרעין עם איראן, היא מהלך מתואם ומתוכנן, יחד עם ראש ממשלת ישראל, שארבעה ימים לפני הודעת הפרישה של הנשיא טראמפ, נתניהו במסיבת העיתונאים ששודרה בכל העולם בשידור חי, נתן לטראמפ את הנימוק המרכזי לפרישה/איראן רימתה במשא ומתן לקראת חתימת ההסכם, אמרה שלא רצתה לפתח נשק גרעיני, והמוסד ביצע את אחת הפעולות הנועזות בתולדותיו, וחשף את כל הארכיון האיראני. זה היה הנימוק המרכזי להסתלקות מההסכם. צריך לזכור גם את העברת השגרירות מתל אביב לירושלים. 
פוטין נותן יד חופשית לעשות ככל העולה על רוחה על מטרה איראנית בסוריה. זה פרי בטחוני עם חשיבות קיומית אדירה. הביסוס של ישראל כמדינה חשובה ביותר במדיניות חוץ. הכלכלה פורחת, הצבא חזק, אם כי רופס עד כדי חרפה בגזרה הדרומית. השילוב של הגורמים הללו הביאו לכך שהשנה מדינת ישראל דורגה על ידי החשובים שבעיתונים, שעוסקים בכלכלה, מדיניות חוץ, צבא וביטחון, לדרג את ישראל כמעצמה השביעית או השמינית בעולם, לפני מדינות אירופיות שקיימות מאות שנים, עם אוכלוסיה גדולה יותר, כמו צרפת ואיטליה. אנחנו מדברים על מדינה שלפני 70 שנה היו בה פחות מ-700 אלף יהודים. 
אבל ההישג הכי גדול השנה הוא חוק הלאום, שנתן ביטוי חוקתי לכל יסודות הקיום שלנו בארץ הזאת, למהותה של הציונות, למעמדה של דת ישראל במדינת ישראל, ובקיצור זהו החוק שמעצב את דמותה היהודית של מדינת ישראל באמצעי חוקתי, וקובע את המובן מאליו - מדינת ישראל היא ביתו של העם היהודי בלבד. זה מאפיל על הכלכלה, על הביטחון, על משרד החוץ. הוא יוצר את התשתית הקיומית והאידיאולוגית שלנו בארץ הזאת.