בתכניתו של יורם שפטל ב-103FM דיבר העורך דין על הפלת המטוס הרוסי, יום לפני ליל כיפור: "כפי שכולנו יודעים בלילה שלפני ליל יום כיפור הופל מטוס רוסי, כנראה מטוס ריגול, ובו 15 אנשי צוות שאיש מהם לא שרד. אין חולק שהמטוס הופל מאש פרימיטיבית של הצבא הסורי, צבאו של רב המרצחים בשאר אל אסד, צבא שטבח במאות אלפים מבני עמו, רובם המכריע אזרחים וילדים וחולים ומאושפזים בבתי חולים שהופצצו ללא רחמים". 
 
"התגובה הראשונית המתלהמת של רוסיה האשימה את ישראל חד משמעית בתקרית - אולם דקות לפני כניסת יום הכיפורים שוחח נתניהו עם פוטין, נשיא רוסיה, ושוב הוכיח בפעם המי יודע כמה, עד כמה יוזמתו הברוכה ששום מדינאי ישראלי לא היה חולם להתחיל בה כפי שנתניהו התחיל בה. קרי פחות מ-24 שעות לאחר שפוטין הודיע שרוסיה עומדת להיכנס במלוא עוצמתה לצידו של המרצח אסד, נחת נתניהו בקרמלין ויצר את אותו תיאום יוצא מגדר הרגיל שמאפשר למדינת ישראל לפעול בכל רחבי סוריה באין מפריע, בחופש מוחלט, ולפגוע בלמעלה מ-200 תקיפות, בסדרה אין סופית של מטרות איראניות חיזבאליות והכל תוך תיאום מלא עם רוסיה", הוסיף שפטל. 
 
"אני הייתי במכוניתי בדרכי למערת המכפלה, לפני כניסת יום הכיפורים, ואני שומע בכל כלי התקשורת הרדיופוניים צקצוקי שפתיים וסוג של ממש התמוגגות ממה שבורותם, בטמטומם, ברשעותם היה נראה להם כמשבר בלתי ניתן לאיחוי עם רוסיה שישים גם קץ ליד החופשית שיש לחיל האוויר לפעול כאוות נפשו מעל אדמת סוריה".  

עוד אמר שפטל כי "אז באה אותה שיחה בין נתניהו לפוטין, זמן קצר לפני יום הכיפורים, והודעתו של פוטין מכבר הייתה שונה לחלוטין מההודעה המתלהמת של משרד ההגנה הרוסי, והפעם העניין הוגדר כטרגדיה של טעויות. טעות היא כידוע דבר בלתי מכוון ולכן למעשה רוסיה, מפי הסוס עצמו, אינה רואה בשום פנים ואופן, כפי שמשרד ההגנה הרוסי לצהלת התקשורת, ראה את התקרית כתקרית מכוונת של ישראל להפיל את המטוס הרוסי על צוותו", אמר שפטל. 
"ההפלה הזו על ידי אש נ"מ ברברית, בלתי מבוקרת, בלתי מקצועית, כאשר המטוס הרוסי הופל דקות רבות לאחר שהמטוסים הישראלים כבר היו בשטח האווירי של מדינת ישראל, התקרית הזו מלמדת שני דברים: 1 - עד כמה הדוקה, חזקה, ומועילה מערכת היחסים, שכל כולה ביוזמתו היוצאת דופן של נתניהו, מיד ברגע הראשון שהיה צריך לתפוס את העניין. 2 - יש לנו שוב את הכנופיות המחבלו-תקשורתיות שלנו, שממש נשמעות באין ספור מקרים כמו האויב הערבי בעברית". 

"אני רוצה להביא עוד דוגמא אחת, מפי התועמלן השמאלני הקיצוני הפנאטי יואב לימור, אחוז בשיגעון גדלות, ויחד עם שני שותפיו לתוכנית כאן ב-103, הוא קורא לתוכנית  לא פחות ולא יותר הקבינט הם הקבינט תרתי משמע. לימור מציע לנו להתנצל, לשלם פיצויים לפוטין ולהפסיק ולו לזמן מה את הפעילות מעל שמי סוריה". 
 
"פשוט מחריד, כמו איזה מין יהודון מבוהל בעיירה מגדוד של קוזאקים שפשט על העיירה, להתנצל לבקש סליחה לשלם פיצויים על מה על זה שאנשי נ"מ ברברים פרימטיבים בלתי מקצועיים הורידו מטוס רוסי דקות ארוכות אחר שהתקיפה תמה והמטוסים הישראלים שבו בשלום לבסיסם. על זה ה'קבינט' מציע לנו להתנצל, לבקש סליחה, לשלם פיצוי, מה אנחנו יהודונים בעיירה, אבל זה הפרצוף של התקשורת הישראלית, זה הפרצוף של הכנופיות המחבלו תקשורתיות ואין בלתו".