השבוע התבשרנו על תוכנית מדינית נוספת, שלא מתיימרת להיות תוכנית שלום, אלא תוכנית שיש לה למעשה משהו מהותי אחד - ייבוש כל היישובים היהודים ביהודה ושומרון, שאינם נמצאים באופן שיקרי, בגושים - כי כל ההתיישבות ביו"ש היא בגושי בנימין, יהודה והשומרון. אלה שלושת הגושים. חוגי השמאל הקיצוני ותומכיהם הביטחוניסטים - אצלהם גושים זה משהו אחר לגמרי, ומאחורי המילה גושים מסתתרת המזימה למסור לאש"ף, לחמאס ולרשות הפלסטינית 90 אחוז משטח יהודה ושומרון.
כל זרועות המודיעין של מדינת ישראל, לרבות אלה של השב"כ, אמ"ן והמוסד, הן זרועות מהטובות ביותר בעולם, בכל הנוגע להשגת מידע. אין זרועות טובות בעולם מהן. אבל באשר לניתוח הידיעות הללו והסקת מסקנות מהן, לגבי מה שצריך לעשות או מה קורה, כאן הן הגרועות ביותר בעולם. מספיק לזכור את הניתוח לפני מלחמת יום הכיפורים, שןם טענו שהואיל והצבא המצרי שקוע במלחמה בתימן, אז לא יכול להיות שהם ייצרו מצב למלחמה מול ישראל, כי הם בבוץ התימני, כפי שהגדירו את המצב ההוא אז, וכולנו יודעים מה קרה מהניתוח המטומטם הזה. 

השבוע, עמוס ידלין, אלוף במילואים, איש מודיעין, הציג את התוכנית שלו, ואמר שבככל הקשור לשלום, בעתיד הנראה בעין אין סיכוי להשגת אחד כזה. עד לכאן הוא צודק, וכולם חושבים את זה חוץ מהשמאל הקיצוני. אבל אז הוא אומר - "מדינת פלסטינית זה דבר שאנחנו צריכים לשאוף אליו, ולכן אנחנו, חרף העובדה ששלום לא עומד על הפרק, לא בטווח הקצר ולא הבינוני, אנחנו צריכים להשאיר את החלופה הזאת כאפשרות ריאלית לביצוע. לכן מה אומר ידלין? הוא אומר שצריך להפסיק את הבנייה, והמטרה היא לייבש את היישובים היהודים ביהודה בשומרון, אותם הם מגדירים כגושי ההתנחלויות.

למה? משום שזה חיוני להבטחת קיומה של מדינה יהודית ודמוקרטית. לפני שנצביע על הרמייה וההטעיה במשפט הזה, צריך לעשות פנייה לאחור, עשור אחורה, למעשיו של אדון ידלין.
כאשר נתניהו נבחר לראשות הממשלה, התחילה מערכת בוגדנית נגדו. עמוס ידלין, במהלך המתקפה התקשורתית התבוסתנית, אמר שיש לו"ז וחלון הזדמנויות למסור את רמת הגולן לאסד המרצח, כדי לכונן שלום עם סוריה, ודברי ההבל הרשעות והטמטום האלה נאמרים שנה לפני מלחמת האזרחים שהחלה שם, מלחמה שידלין לא חלם לחזות אותה.

על סמך זה הוא נתן עצות לנתניהו ולממשלה שרק נבחרה באותו הזמן. אחרי הכישלון הניתוחי הזה, הוא פרש מהצבא והקים מכון מחקר, והמכון הזה מכין מחקר יסודי וממצה, ואז פלט את התוכנית המטומטמת הזאת, של ייבוש היישובים היהודים, שאינם במסגרת עשרה אחוזים. מדובר למעלה מ-100 אלף מתיישבים, והוא רוצה לייבש אותם. למה? כי אם הם יחליטו שהם רוצים מדינה, אז כדי שזה יהיה אפשרי. בגלל זה צריך לייבש". 
בכך העניין לא מסתיים, לפי ידלין, אם לא נעשה זאת, לא נוכל להיות מדינה יהודית ודמוקרטית. לפי ידלין, לא רק שצריך לייבש אותם, אלא במקום זאת, נספח את שטח ג' כולו, שהוא 60 אחוזים מראשי יהודה, בנימין והשומרון. איך זה יפגע במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית? לא שמענו מילה על כך. כיצד סיפוח שטח ג' ייפגע גם לשיטתו בהיותה של ישראל מדינה יהודית ודמוקרטית. מה שחסר בתוכנית הזאת הוא עוד יותר גרוע ממה שיש בה. כאשר השמאל הקיצוני הפנאטי מדבר על מדינה יהודית ודמוקרטית, הם מנפנפים במספר שיקרי של 2.5 מיליון פלסטינים, וגם זה לכל היותר. 
מה שמעניין אותם זה הקמת מדינה פלסטינית בידיעה ברורה שזאת תהיה מדינה ערבו-מוסלמנו-ג'יהאדו שמטרתה האחת תהיה החרבת מדינת ישראל. ועדיין הם תומכים בתוכנית. הם לא דואגים למדינה יהודית דמוקרטית. לפי הדרך של השמאל, לא היה צריך להכריז על מדינת ישראל כי על פי החלוקה, בשטח היו 55 אחוז יהודים. 
הרי גם אם ניקח את כל האוכלוסיה, נגיע ל-32 אחוז לעומת 68. גם אם נספח את יהודה ושומרון. לפעמים השקרים של השמאל נשמעים כמו השקר הערבי בעברית. אם אנחנו נספח את יהודה ושומרון כולה, לא נהיה מדינה דמוקרטית. לא היו מכריזים על מדינת ישראל, כי אז בשיטחה של המדינה היו 45 אחוז ערבים. זהו השמאל הרמאי המתועב, ללא כחל וסרק. חושבים שאחרי שנייבש עשרות יישובים יהודיים, יהיה בסדר. חרפה, בושה וכלימה. בשל כך, התוכנית הזאת התקבלה בצהלה על ידי האספסוף המחבלו-תקשורתי.